FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, man skulle kunna tro att det inte är någon konst för dem. Men om man kollar mottagna spam så är det en ganska stor andel (gissar vilt på var fjärde spam) som har en reply to-adress som är så konstig att man kunde gjort ett script för att hitta just dem.
Sedan gäller det ju naturligtvis att alltid ligga steget före spammarna. Om man kontrollerar adresserna noggrannare så kommer spammarna att anpassa sig efter det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mailklienten Thunderbird har ju ett inbyggt system för markering av Spam och Icke spam. Utifrån statistik som använder sig av Bayesiska regler markeras sedan framtida mail som spam om de matchar på ett antal av de kriterier som sammanställts från tidigare.
Är väl något sådant ni frågar efter, bara med lite mer statistik än på adresserna. Spam Assasin (server side spamfilter) fungerar väl på liknande sätt (fast utan statistik med Bayesiska regler) skulle jag kunna tänka mig.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla SPAM-trötta!
![]() Det är ett superbra, litet och alldeles gratis program som jag använder för att se och sortera ALLA mail, jag kan således manuellt sortera bort de jag inte vill "tanka ner" genom att välja att bara se rubriker, storlek och avsändare. Man riskerar inte att missa ngt mail man skulle velat tagit emot - som man dessvärre kan göra med ett automatisk inställt Spamrensing/Spamfilter. (Tyvärr har inte detta program som mer avancerade dylika ngn "studsfunktion" så avs av ovälkommen post får veta att adressaten ej finns.) ![]() Fördelen är att den programmet ej innehåller ngn reklam, och att man lägga in massa olika E-mailkonton och få en överblick. (Numera funkar dock inte Hot-mail, sedan de "möblerade" om.) Enligt vad jag tolkat det så innehåller min kära Poppeeper ej heller ngt spyware, men i detta lämnar jag över ärendet till expertisen. Råkar man, trots allt någon gång, öppna ett "farligt" mail trots dagliga virusuppdateringar/brandvägg så tror jag också faran är mindre, då virusen oftast riktas mot större program såsom Outlook Express och Outlook. Rätta mig gärna om jag har fel.. Ha det gott! "POP Peeper is an email notifier that runs in your Windows task bar and alerts you when you have new email on any of your POP3, Hotmail, MSN, Yahoo or Mail.com accounts. You can also use POP Peeper to read and delete your email. POP Peeper supports HTML email, so you can see your email the same way as you would in your email client. If you share your computer, you can password-protect your accounts or password-protect access to POP Peeper." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack så mycket för tipset det ska jag prova!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack - hoppas Du tycker om det. Tala gärna om vad Du tycker.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
visst ska jag berätta det .
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Superbra !
funkar alldeles perfekt, skönt att kunna sortera bort spam, innan jag hämtar hem mailen till outlook.' Igen ett stort tack för tipset ! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Har man tid att sitta och rensa manuellt kan man ju lika gärna köra imap och rensa i sin vanliga epostklient? förstår inte riktigt fördelen med det där programmet isåfall? man tankar ju då inte heller ner några "onödiga" mail om man inte vill. dessutom kan ju då mailklienten ta bort "spam-matchande" mail. fast det finns kanske finns något jag missat? bäst är ju trots allt server side filter. weeha
![]() |
![]() |
Svara |
|
|