FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mycket märkligt att denna diskussion uppkommer varje gång det tillkommer lite mer reklam på sidan.
Varför får inte QU tjäna en hacka när de skapat detta fantastiska forum? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
De får tjäna en hacka eller två för min del. Men varför göra det på ett dåligt sätt när det finns så många bra som de inte utnyttjar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Om priset för medlemskap skulle ligga på runt 50 kr och alla som är aktiva på WN verkligen skulle bli medlemmar skulle det kanske komma i närheten av vad vanlig reklam kan inbringa. Vanlig reklam har en stor fördel, "no obligations". Sedan är det inte några slantar som är målet, då hade vi inte brytt oss om det alls. Förmodligen blir det en 200 pixlar bred spalt till höger i trådarna på forumet. Alltså inte på första sidan. Denna spalt kommer fyllas med relevant reklam, framförallt produkter från WN's medlemmar precis som nu. Citat:
En liten knapp (150*40) på WN kostar 400 kr i månaden. Att ta fram en banner i det formatet kostar för många kunder det dubbla om inte mer. Därav är planen att gå mot standardformat samt öka möjligheten för mindre entreprenörer att exponera sina produkter billigare. Vi kommer även öka relevansen genom att sälja annonsplatser i respektive topic isf ROS som det är nu. Citat:
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag talar inte för någon annan än mig själv nu. Egentligen kanske det inte vore så illa med reklam till höger. Det känns som att texten i alla inlägg är betydligt för lång per rad för att vara behagligt läslig. Smalare inlägg hade varit skönt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Som det är nu krävs det en animation för annonsörerna att nå fram med sitt budskap på WN. Ofta är dom runt 5 sekunder. 90% av besökarna på WN ger sidan max 5 sekunder totalt och ingen ger en 150*40 stor banner 5 sekunder på sig att animera klart. Det skall nu fixas. Ett exempel av alla är denna annonsen ![]() Så tänker vi och det är det som nu skall verkställas på bästa sätt för alla. Enligt min bedöming är stor del av forumets högersida "dödyta" iom att det är optimerat för 800*600 av IPB. Jag hoppas vi skall få till det till majoritetens belåtenhet.
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag tycker inte det har någon betydelse alls vart annonsen hamnar...förstår inte riktigt paniken i allas röster, hur hemskt är det att ha lite reklam nånstans på sidan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vill bara tilläga att jag i min inledande post inte egentligen ifrågasatte att det annonseras här på forumet, det är ju absolut inget att tjafsa om.
Det jag ville få fram var placeringen och hur det såg ut och påverkade forumet. //Andreas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Kortfattat så ligger allt fokus på henne (valpen) och kommer göra tills hon opereras nästa fredag. Veterinären har gett henne 30% chans att överleva, så det skall inte falla på att jag inte förberett henne. Det är väl den stora fördelen med internet och att enbart leva på annonsförsäljning. Just nu finns det inget som skulle få mej att greja med nåt annat och det påverkar inte driften av mina siter eller inkomster ett dugg. Som jag skrev innan "no obligations" är väldigt prisvärt ibland. Bättre än några kronor extra där insatsen/skillnaden är arbetstimmar enligt schema. En liten banner som kommit lite på sned förstörde förmodligen inte nåt nämnvärt. * No money was harmed during this tryout.
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
sweclockers.com införde för några månader sedan ett nytt designupplägg med mer reklam i forumet. Även där var det lite delade åsikter om det var bra eller dåligt. Jag tror att precis som där att folk här använder relativt höga upplösningar och att en kolumen till höger inte skadar. Det gör snarare det lättare att läsa inläggen om raderna blir korta.
Jag tycker de har lyckats bra och är värt att titta på. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|