Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

wn.se nya annonsplacering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-09-01, 17:14 #21
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Reg.datum: Jan 2003
Mycket märkligt att denna diskussion uppkommer varje gång det tillkommer lite mer reklam på sidan.
Varför får inte QU tjäna en hacka när de skapat detta fantastiska forum?
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-01, 17:18 #22
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad

De får tjäna en hacka eller två för min del. Men varför göra det på ett dåligt sätt när det finns så många bra som de inte utnyttjar?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-01, 17:52 #23
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Alto@Sep 1 2006, 16:39
Haha, grazzy word.. samma tanke som jag.. Kanske bättre att medlemmarna samlar ihop en slant eller två till QU så vi slipper en massa reklam.. Popups nästa?
Det har diskuterats fram och tillbaks.

Om priset för medlemskap skulle ligga på runt 50 kr och alla som är aktiva på WN verkligen skulle bli medlemmar skulle det kanske komma i närheten av vad vanlig reklam kan inbringa. Vanlig reklam har en stor fördel, "no obligations".

Sedan är det inte några slantar som är målet, då hade vi inte brytt oss om det alls. Förmodligen blir det en 200 pixlar bred spalt till höger i trådarna på forumet. Alltså inte på första sidan. Denna spalt kommer fyllas med relevant reklam, framförallt produkter från WN's medlemmar precis som nu.

Citat:
Lägg en banner ovanför inläggen om ni nu har sådana ekonomiska problem att ni måste hora ut wn till max
Man skulle kolla över sina egna siter lite vore på sin plats hos de få kritiker som postat inlägg här. Innan man kallar mej hora, anser att en ynka reklambanner är att utnyttja besökarna till max. Samt säga att vårt bolag där 90% av omsättningen är vinst har ekonomiska problem. Vet att du är en kronsikt pessimist men i detta fallet tycker jag du är långt över gränsen grazzy. Är dina ständiga påhopp på majoriteten på WN en kanal för att få utlopp för din avundsjuka? Eller gör du det bara för att du tycker det är kul att klanka ner på folk som försöker.

En liten knapp (150*40) på WN kostar 400 kr i månaden. Att ta fram en banner i det formatet kostar för många kunder det dubbla om inte mer. Därav är planen att gå mot standardformat samt öka möjligheten för mindre entreprenörer att exponera sina produkter billigare. Vi kommer även öka relevansen genom att sälja annonsplatser i respektive topic isf ROS som det är nu.

Citat:
De får tjäna en hacka eller två för min del. Men varför göra det på ett dåligt sätt när det finns så många bra som de inte utnyttjar
Alla ovanstående ideer är bra men kräver tid, tid som vi inte har. Därav gör vi det enkelt för oss och väljer en standardlösning, i gengäld kanske vi tjänar lite mindre. Dock tror jag vi tjänar in det iom att vi inte låser upp arbetskraft.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-01, 19:54 #24
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jag talar inte för någon annan än mig själv nu. Egentligen kanske det inte vore så illa med reklam till höger. Det känns som att texten i alla inlägg är betydligt för lång per rad för att vara behagligt läslig. Smalare inlägg hade varit skönt.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-01, 20:01 #25
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad

Spindel Spindel är inte uppkopplad
Spindels avatar

Thomas: Varför inte använda vanliga 468x60?

Se förslaget här >>
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-01, 21:09 #26
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Spindel@Sep 1 2006, 20:01
Thomas: Varför inte använda vanliga 468x60?
Just 468*60 är ett format få är intresserade av. Läser man senaste IW bedöms storleken avgöra intresset.

Som det är nu krävs det en animation för annonsörerna att nå fram med sitt budskap på WN. Ofta är dom runt 5 sekunder. 90% av besökarna på WN ger sidan max 5 sekunder totalt och ingen ger en 150*40 stor banner 5 sekunder på sig att animera klart.

Det skall nu fixas.

Ett exempel av alla är denna annonsen . Det tar 5 sekunder att nå ut med budskapet vilket är 4.5 sekunder för mycket. Enda sättet att göra ett mervärde för annonsörern till 90% av målgruppen är att öka mediat så man utan animering nåt ut med det man vill.

Så tänker vi och det är det som nu skall verkställas på bästa sätt för alla.

Enligt min bedöming är stor del av forumets högersida "dödyta" iom att det är optimerat för 800*600 av IPB. Jag hoppas vi skall få till det till majoritetens belåtenhet.
Oläst 2006-09-01, 21:30 #27
Fredriks avatar
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2003
Fredrik Fredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Fredriks avatar

Reg.datum: Sep 2003
jag tycker inte det har någon betydelse alls vart annonsen hamnar...förstår inte riktigt paniken i allas röster, hur hemskt är det att ha lite reklam nånstans på sidan?
Fredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-01, 21:50 #28
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Reg.datum: May 2004
Vill bara tilläga att jag i min inledande post inte egentligen ifrågasatte att det annonseras här på forumet, det är ju absolut inget att tjafsa om.
Det jag ville få fram var placeringen och hur det såg ut och påverkade forumet.

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-09-02, 00:08 #29
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Andreas Bard@Sep 1 2006, 21:50
Det jag ville få fram var placeringen och hur det såg ut och påverkade forumet.
Japp helt klart värt att diskutera. Det var inte en bra lösning och den borde inte ens kommit online. Anledningen är en rad omständigheter som påverkar. 99% av min vakna tid spenderar jag på att vaka över en 9 veckors valp som tyvärr är väldigt allvarligt hjärt-sjuk. Under tiden försöker gänget på QU fixa till saker enligt mina flyktiga beskrivningar.

Kortfattat så ligger allt fokus på henne (valpen) och kommer göra tills hon opereras nästa fredag.

Veterinären har gett henne 30% chans att överleva, så det skall inte falla på att jag inte förberett henne. Det är väl den stora fördelen med internet och att enbart leva på annonsförsäljning. Just nu finns det inget som skulle få mej att greja med nåt annat och det påverkar inte driften av mina siter eller inkomster ett dugg. Som jag skrev innan "no obligations" är väldigt prisvärt ibland. Bättre än några kronor extra där insatsen/skillnaden är arbetstimmar enligt schema. En liten banner som kommit lite på sned förstörde förmodligen inte nåt nämnvärt.

* No money was harmed during this tryout.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-2-1157148525.jpg (42.7 KB, 1 visningar)
Oläst 2006-09-02, 01:09 #30
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2004
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar

Reg.datum: Apr 2004
sweclockers.com införde för några månader sedan ett nytt designupplägg med mer reklam i forumet. Även där var det lite delade åsikter om det var bra eller dåligt. Jag tror att precis som där att folk här använder relativt höga upplösningar och att en kolumen till höger inte skadar. Det gör snarare det lättare att läsa inläggen om raderna blir korta.

Jag tycker de har lyckats bra och är värt att titta på.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017