FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur vet man om SEO-folket har fått upp ett visst ord högre på en sökmotor eller om det är en naturlig höjning ?
Alla nya siter knallar ju uppåt av egen kraft vartefter, problemet är ju ofta också att SEO-folket tar åt sig äran för att det är dom som har gjort det när det egentligen är den naturliga gången, många nya siter luras ju väldigt mycket av det här när SEO-folket kontaktar dom och dom luarar i att den placeringen du har fixar vi upp åt dig men i själva verket hade det hänt ändå, inte värt pengarna tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ringer dom redan etablerade siter som har ett antal sidor som nr 1 på sökningar så är det inte svårare för dom än att föreslå nya ord som ska optimeras.
Om dom andra orden placerar sig högt så lär det inte vara svårt att få upp nya ord heller, vilket siteägaren själv kan göra, dom känner sin bransch bäst och vet vilka ord som folk kan tänkas söka på och vänta sen ett tag och se hur det går istället för att lägga ut x antal tusen på att någon annan gör samma sak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
När de optimerar så kör de i princip bara med titeltagg och rubrik (H1) och lägger ev upp kunderna i länkkluster. Det är i princip det enda de gör, detta ger effekt inom vissa områden där konkurrensen inte är hög. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Då kan jag avslöja att mina kunder som jag lägger upp som referneser som är nya blir ofta besvärade av diverse SEO-folk så visst ringer dom nya siteägare, ALTUS tillhörde dom som gjorde det och jag blev rätt sur och bad dom att ge fan i det, någon hos dom tog en genväg att ta min kundstock och började ringa upp dom även om dom aldrig erkände.
Det här är inget ovanligt förfarande hos SEO-folk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Definiera spam i den här frågan. Är det spam så fort ett bolag skickar ett mail till ett annat bolag (ett mail som inte är ett massmail)? Tycker att KO gjort en liten sned regel i det fallet då man säger att det inte får skickas (obeställda) mail i kommersiellt syfte. Imo så är alla mail som lämnar ett bolag i kommersiellt syfte på ett eller annat sätt och bör då enligt deras regler klassas som skräppost.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Visst, jag ta gärna emot reklam, men det skall gå till det mailboxar som jag anser är lämpligast för uppgiften, och inte till någon info låda. Därav lämnar jag aldrig ut skarpa epost adresser längre till telefonspamare |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men tycker du inte att du generaliserar lite väl mycket här ? Jag skulle kunna skriva en hel del men för att ställa det på sin spetts så kan jag komma med en motfråga. Hur kan man bevisa att en seriös SEO sattsning inte hjälpte till ? Mvh Johan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Hur ska t.ex en e-butiksägare veta om försäljningsökningen är den naturliga ökningen eller SEO-jobbet som ligger bakom ? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|