FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu vet jag inte vad UniCell eller vad det hette har för funktioner, men de flesta ekonomiprogram brukar stödja import/export av SIE filer.
Med lite tur, nu när du fått igång det, så kan du enkelt göra en export i SIE format av alla verifikationer och saldon för import i nytt ekonomiprogram, ex. från SPCS. (om ni bestämmer er för att byta då...) Kör SPCS programvarorna själv sedan Win 3.1 kom (gamla härliga tider), då var det riktigt bra, men nu hänger de inte riktigt med längre, men rekommenderar det fortfarande då det är stabilt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Lite knöligt att komma igång med säkert, men verkar klart bättre än UniBas i alla fall.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo det är inte jättesimpelt vid första anblick men det går ganska snabbt att lära sig.
Manualen som finns att ladda ner lämnar väl en hel del önska dock. Jag har fått jättebra support från Winbas både på mail och telefon och jag har inte ens tecknat supportavtal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag som planerar att starta eget testade precis WinBas och tyckte att det värkade väl fungera men lite rörig med alla knappar och alla fält men det är väl en vanesak.
Har testat SPCS Administration förut hos store brorsans företag och tyckte det fungerade väldigt bra och enkelt men finns det bokföring i det eller är det speciellt SPCS bokföring ni skört ? Edit: efter kollat runt lite på info om programmet värkar det finnas det i det |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min redovisningsbyrå kör Edison och är mycket nöjda med den.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
"Unicell själva vägrar lösa det då deras garanti är 90 dagar efter leveransen, jag köpte aldrig supportstöd i ett år så dom svarar knappt på mail." Vi erbjuder våra kunder att teckna ett serviceavtal för 35:- kr per månad (400:- kr per år) vilket ger fri telefonsupport och fria uppdateringar under året. Vi gör ett ÄRLIGT försök att hålla priset nere eftersom detta är en kostnad som återkommer år efter år. Decibel, Du har valt att spara 35:- per månad och Du har därmed avsagt Dig vår hjälp. Vi måste ju självklart göra skillnad på den som betalar 35:- kr per månad och den som vill spara 35:- kr per månad. Bli inte irriterad om vi inte kan arbeta gratis. Vi är inte gnidna - vilket inlägget ger sken av - Vi skulle utan vidare kunna dubbla vår avgift ( till 800:- kr per år) för serviceavtal och ändå vara billiga. Det talas om andra bokföringsprogram i tråden - ingen av dom arbetar gratis även om man skulle kunna tro det när man läser inläggen. Här är servicepriserna rakt upp och ner på dom program som nämnts i tråden: SPCS - billigaste serviceavtal - 990:-kr/år http://www.vismaspcs.se/butik/defaul...&sida=navig_ny Mamut - billigaste serviceavtal - 948:-kr/år (betalar Du inte, då stängs programmet av!!) http://www.mamut.com/se/shop/rapidreg.asp?id=211 WinBas - billigaste serviceavtal - 3600:-kr/år "Klart lovande med tanke på "priset" -som det sägs tidigre i tråden http://www.winbas.se/default.asp?V_DOC_ID=922 Edison - billigaste serviceavtal - 990:-kr/år http://www.edison.se/prislista/default.asp Hogia - hogias serviceavgift har nämnt längre upp i tråden (4.000:- kr per år), men vi tror att det finns billigare alternativ. Vi ser att Du numera har serviceavtal. Du fick betala 400:- kr extra i uppdateringskostnad eftersom Din version av UNI_BAS var äldre än 6 månader. Fortsättningsvis betalar Du 35:-kr per månad 400:-/år och Du har därmed kanske marknadens billigaste serviceavtal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
....Angående Mamut så tillämpar ju ni samma åtgärd i praktiken...eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har testat de flesta programmen och fastnade själv för Edison. Enkelt och smidigt program. Kan rekommenderas varmt
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Unicell: Det är en dj*vla skillnad på support och felavhjälpning. I detta fall tolkar jag som ett fel i mjukvaran och då ska man inte behöva köpa nån support för att få felavhjälpning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
instämmer, Edison lärde man sig på någon timme, och det fungerar superbra. Trevlig supportpersonal trots att jag ej har serviceavtal. Man kan nämligen få service av dem för en timkostnad vid behov. det är för mig ett jättebra alternativ, i stället för att betala en fast kostnad/ år betalar jag när jag verkligen behöver hjälp. De behöver ej jobba gratis och jag kan få snabb hjälp även om jag ej är fastlåst av avtal
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|