Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Att stjäla en design

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-05, 06:51 #271
emptys avatar
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
emptys avatar

Reg.datum: Jan 2006
Funkar fint för mig. Och jävlar vad dom är kopierade..
empty är inte uppkopplad  
Oläst 2006-12-05, 10:57 #272
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Pixelstorm
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHA
Webhotellguiden.eu
startades den 20-Nov-2006

Utbilda.net
startades den 21-Nov-2006
Är det bara jag som inte kommer in på dessa siter?
Fungerar för mig idag, dock ej igår.
akkeman är inte uppkopplad  
Oläst 2006-12-05, 11:02 #273
PeterHAs avatar
PeterHA PeterHA är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Medlem
PeterHAs avatar

Samma, nu funkar dom... javisst kopierade!
PeterHA är inte uppkopplad  
Oläst 2006-12-05, 11:11 #274
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2005
Har WN som tidsfördriv

Ja de är kopierade men är det bara jag som undrar varför ni kommenterar på killens sätt att använda liknande/samma design på sidor som han uppenbarligen kontrollerar?

Webhotellsguiderna var ju uppe för någon vecka sedan där det talades om hur webhotellguiden .nu är originalet och att webhotellguiden .eu är kopian.

Det var i mitten av november, som Decibel lyfte ämnet med ett reklammejl från Herr Omtalad, sen kommer PeterHA in och börjar yra om hur utbilda.net samt webhotellguiden .eu är "någons" design. Känns som en urvattnad hype..
1337pm är inte uppkopplad  
Oläst 2006-12-05, 11:39 #275
PeterHAs avatar
Medlem

Medlem
PeterHAs avatar

Citat:
Originally posted by 1337pm@Dec 5 2006, 12:11
Ja de är kopierade men är det bara jag som undrar varför ni kommenterar på killens sätt att använda liknande/samma design på sidor som han uppenbarligen kontrollerar?
Webhotellsguiderna var ju uppe för någon vecka sedan där det talades om hur webhotellguiden .nu är originalet och att webhotellguiden .eu är kopian.
Det var i mitten av november, som Decibel lyfte ämnet med ett reklammejl från Herr Omtalad, sen kommer PeterHA in och börjar yra om hur utbilda.net samt webhotellguiden .eu är någons design. Känns som en urvattnad hype..
Det är väl bra att att denna frågan tas upp, inte roligt med folk som rippar andras sidor!
Oläst 2006-12-05, 11:45 #276
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Originally posted by 1337pm@Dec 5 2006, 12:11

Det var i mitten av november, som Decibel lyfte ämnet med ett reklammejl från Herr Omtalad, sen kommer PeterHA in och börjar yra om hur utbilda.net samt webhotellguiden .eu är "någons" design. Känns som en urvattnad hype..
Det kanske hänger ihop med att personen i fråga sällan (om någon gång) tar sig tid att läsa igenom trådarna. Har även noterat att genomsnittsinlägget är ½ rad och inte sällan får mig att stilla undra om personen menar allvar med det han skriver...driver han med oss och raggar bara antal inlägg eller förstår han inte vad han läser ..
Internet Sweden är inte uppkopplad  
Oläst 2006-12-05, 11:56 #277
PeterHAs avatar
Medlem

Medlem
PeterHAs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Det var i mitten av november, som Decibel lyfte ämnet med ett reklammejl från Herr Omtalad, sen kommer PeterHA in och börjar yra om hur utbilda.net samt webhotellguiden .eu är någons design. Känns som en urvattnad hype..
Det kanske hänger ihop med att personen i fråga sällan (om någon gång) tar sig tid att läsa igenom trådarna. Har även noterat att genomsnittsinlägget är ½ rad och inte sällan får mig att stilla undra om personen menar allvar med det han skriver...driver han med oss och raggar bara antal inlägg eller förstår han inte vad han läser ..
Jo nog läser jag trådarna!
Många gånger är ett kort inlägg bättre än ett långt.
Oläst 2006-12-05, 12:03 #278
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av PeterHA
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Det är väl bra att att denna frågan tas upp, inte roligt med folk som rippar andras sidor!
Nej det har du rätt i men om du hade läst hela tråden innan du belyste utbilda och webhotellguiden, så hade du insett(?) att frågan redan avhandlats in i absurdum. Och nej, korta inlägg är inte bättre än långa. De långa brukar vanligtvis innehåll info om varför någon svarar, ha en bra beskrivning av hur X ser på Y, samt innehålla en bra avslutning eller öppning för vidare diskussion.
1337pm är inte uppkopplad  
Oläst 2006-12-10, 18:49 #279
bompaholm bompaholm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
bompaholm bompaholm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Tack för det bästa inlägget på WN någonsin.
Killen är väl inte särskilt frisk... Men kul var det!
bompaholm är inte uppkopplad  
Oläst 2006-12-12, 09:03 #280
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Jag fick idag ett nyhetsbrev från gr*tiss*dan.org... Sist i nyhetsbrevet står det:

"Vi hälsar
Tomas Eriksson
Gustav Johansson
Anna björklund
Emil Gustavsson
och
Peter Berglund

Grattis till hela 500 kronor var.

Nästa nyhetsbrev är kanske just du som får hela 500 kronor för att du tar emot nyhetsbrev av oss.
/Gratissidan.org ägds och drivs av DW Media"

Men när man reggar sig till nyhetsbrevet får man bara uppge förnamn, var kommer efternamnet ifrån? Och hur kommer det sig att alla 5 heter *son eller *lund? Är det verkligen slumpen att inga mer udda efternamn förekommer så att man inte ska kunna spåra dessa människor?
robertsson är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017