FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
On topic (business dvs):
Wall Street Rogue Trader Surplus Enron - The smartest guys in the room The Corporation Jerry Maguire Off topic: Das Boot Das Experiment The pianist The Station Agent Hotel Rwanda Crash Shawshank Redemption Trainspotting |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kolla också på Heat The Abyss Monty Python and the Holy Grail Runaway Train |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Många bra filmer har som har nämnts! Några andra:
Gudfadern-filmerna Saw (även Saw II men den är inte lika bra imho) Bron över floden Kwai Collateral Lock, stock & two smoking barrels Snatch De hänsynslösa Pulp Fiction Office Space Blev en himla blandning ![]() DVD-paket som rekommenderas: Pang i bygget, The Office, Seinfeld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Filmtipset fungerar faktiskt hyfsat bra på att rekomendera filmer som just du gillar.
Det går helt enkelt ut på att man har ett system för att gissa vilka betyg du kommer sätta på filmer utifrån vad du tidigare angivit för betyg genom att identifiera andra personer som röstat ungefär som du. Börja med att betygsätta en massa filmer du sett via deras "startpaket" (http://www.filmtipset.se/search.cgi). tar du dig tid att sätta en massa betyg tror jag inte du kommer bli besviken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Provade filmtipset men har inte fattat var jag hittar listor med liknande smak som jag ännu efter 15 min så jag ger upp. Var en intressant idé dock.
Här är min top 10 lista som jag kan komma på. 1. Shawshank redemtion 2. Heat 3. Indiana Jones and the last crusade 4. Oceans 11 5. The Break in 6. Entrapment 7. The score 8. Point Break 9. De omutbara 10. Matrix |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ja du sneaky...
på sidan med "startpaketen" finns ju en uppsjö andra paket. Bara att kolla in de olika paketen för att få se vad du troligen tycker om de olika filmerna där. Och du har ju bio, video och tv listorna (överst på sidan) som borde ge dig tillräcklig inspiration... Sedan har du ju på "Min sida" en lista på personer "som tycker som du" och genom att titta på dessa personers "vill se" och "senast betygsatta" listor får du säkert ännu mer tips om filmer att se... Men nej det finns ingen "visa alla mina 5 ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Lucky Number Slevin är klart sevärd.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
senaste filmen jag köpte var "walk the line"
mycket bra film, perfekt att kolla på med en tjej ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och Dragonfly, vilken var sevärd. Tycker det är skitbra att dom börjat sälja dvd filmer billigt. Man hittar alltid nånting som är sevärt. Att hyra en film kostar 40kr per dygn här, så då köper man hellre 2 filmer för en hundring, eller 59kr styck. ![]() Har i år köpt mer dvd filmer än jag gjort tidigare. Tack för tipsen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|