FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det verkar som om ACME har släppt lite på de hårda kraven nu. Fortfarande väldigt få som klarar kreditprövningen (antalet köp mot faktura har minskat), men det har varit något bättre den här veckan än föregående.
ACME har väldigt låga priser, så jag förstår om de försöker strama åt utgifterna. Men att göra det utan att diskutera eventuella förändringar med kunden först, känns ganska nonchalant. Det borde gå att nå individuella lösningar från kund till kund. Jag kan tänka mig att betala ett något högre pris om allt fungerar. Jag kan även tänka mig att sänka kreditgränsen (till exempelvis 2000kr) om fler blir godkända och på så vis minska risken. Det vore som sagt önskvärt om man kunde lösa sina problem tillsammans med kunden och inte bara smyga in förändringarna utan någon vidare information. Nu ser jag mig om efter alternativ till ACME. Jag hade sedan tidigare en deal med en av Kreditors säljare. Han gav mig ett fördelaktigt pris om jag ville byta och jag skulle höra av mig när/om det blev aktuellt. Tyvärr så slutade säljaren på Kreditor, varpå jag för någon vecka sedan blev uppring av en ny säljare som inte hade en aning om mina tidigare kontakter med företaget. Han gav mig ett nytt ”erbjudande”, som jag i sken av det gamla, mest betraktar som en förolämpning. Jag känner mig ganska uppgiven och funderar starkt på att köpa upplysningar av CreditSafe och att sedan sköta faktureringen själv. Men jag är stressad som det är och har egentligen inte tid att jaga kunder som inte betalar för sig. Dessutom måste jag då bygga ett eget faktureringssystem från grunden. Jag brukar inte diskutera företag på offentliga forum (bortsett från Posten AB som jag alltid klagar på). Men den här gången känns det faktiskt ganska skönt att skriva av sig. Jag slog sönder musen mot skrivbordet i ren frustration förra veckan. Trots återkommande problem så är jag i alla fall tacksam över mina egna tålmodiga kunder. De handlar snällt mot postförskott istället och ger inte upp trots återkommande problem med faktureringen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Har läst den här tråden sen den började men tog det med en nypa salt och tänkte att det är säkert bara något tillfälligt problem hos Acme. Men nu började jag köra skarpt igår och råkar ut för exakt samma sak. Helt ohållbart! Hur skall jag kunna fortsätta göra affärer när en 26-årig tjej med 230.000 i årsinkomst och inga anmärkningar blir nekad att köpa en vara för 99 kr.
Måste ringa Acme direkt på måndag och få klara besked. Jag kan ju inte erbjuda en fakturatjänst om jag själv inte vet vilka kriterier dom går på. Det bästa är ändå att dom vill att man skriver "du får inte ha några betalningsanmärkningar och glöm inte att skriva din folkbokföringsadress" precis som om det skulle räcka. *förbannad* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Varför blir du förolämpad av priset den nya säljaren gett? Varför inte bara informera om vad du har diskuterat tidigare? Eller använder du den förändrade situationen för att komma ur relationen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Samtal 1 : "Jag tror att vi arbetar med våra scoringmodeller just nu, är du säker på att hon inte har några anmärkningar? Vi får återkomma..."
Hur kan dom arbeta live med förändringar utan att meddela, det borde ju vara kontraktsbrott. Enligt mina papper står det "Vi kontrollerar folkbokföringsadress, skatteskulder och anmärkningar". Min kund har Scoring 6/10 Kreditvärdig enligt e-upplysning. Det klart om Acme tar 4000 kr i uppstartsavgift och folk hoppas av för att dom inte kan använda tjänsten så har dom tjänat en bra slant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har lite problem med ACME just nu, tänkte höra om någon råkar ut för samma sak.
Just nu dräller det in ordrar, har nog aldrig kommit så många på så kort tid. När jag loggar in på deras sida så ser jag dock inte att några är godkända. Detta gjorde att jag blev nyfiken och granskade vad det kan vara som går snett, och det visar sig att deras getPCOrder.asp returnerar följande fel: Citat:
Detta verkar bara påverka ordrar som inte godkänns, de som blir godkända fungerar som vanligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
|
Citat:
Mej veteligen lever vi i ett land där man till lämpar marknads ekonomi, där dom starka överlever och dom svaga skall bort. Acme är svaga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
|
Citat:
Troligen kommer vi dissa paycontrol framöver. Jag vet att t.e.x Payer har en tjänst som liknar Paycontrol på g. , vi funderar även på att inledda ett samarbete med kreditor iställer för paycontrol, Eller om man gör kreditbedömningen själv och bara köper kreditupplysningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi köper kreditupplysningar och gör bedömmningen manuellt, på närmare ett år har ingen kommit igenom som senare inte betalat sin faktura. (peppar peppar) De som har anmärkningar kontaktar vi via mail/tele. Vissa ändrar betalningssätt till tex PF men de flesta avbokar då de bara är ute för att luras. Allit lika roligt att höra deras ursäkter till avbokningen. Men jag tror vi säljer produkter som de flesta lurendrejare inte tycker är "roliga" nog. De leter nog efter renodlade data och hemelektronik butiker att försöka lura.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|