FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Renomesnyltning. Fan, är det rättstavat? Nåja
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
|
||||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
5,5% av sökmotortrafiken till lastbryggan.se Lägger in en dump från statistiken på lastbryggan.com (förvisso ganska lite trafik 2-300/dygn) På lastbryggan.se är det inte lika markant, men 5,5% är ädå en hel del på den stora mängd trafik jag har där. Oavsett vad alla tycker och tänker så tycker jag att det är otroligt lågt att snylta på en konkurrents namn. // Mats |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har råkat ut för samma sak och blir också irriterad. Har dock inte orkat agera.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Så om "lastbryggan" är varumärkesskyddat, skicka in anmälan till Google och nämn också (i sansad ton) att du överväger att låta det gå till rättslig prövning om google inte lyckas åtgärda det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Best, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan ju vara en sån enkel sak som att dom fått det förslaget i Googles "förslagsverktyg för sökord" när de skrivit något annat sökord i den genren och därefter bara kopierat över alla sökord som blivit förslagna. Därav kan du ivf börja med ett trevligt mail och påpeka att de (kanske råkat) köpa ditt företagsnamn som sökord.
Jag tycker det är dumt att utgå från att det är med 'ond tro' och därmed börja med ett argt mail. (förövrigt vinner man nästan aldrig på att börja med hot, ödmjukhet kommer man bra mycket längre på) Just some thoughts.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Så enklaste sättet att bli av med konkurrenter som annonserar (omedvetet) är att maila/slå dom en signal. Tror inte att det är många företag som vill erkänna att dom sysslar med att snylta på ett annat företags renommé. //Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det är ju definitivt i ond tro, jag skulle vara lika uppretad som Mats är. Detta exemplet är ju uppenbart också, "lastbryggan" har inget med porr att göra så dom snyltar ju definitivt på ett inarbetat butiksnamn.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|