FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dock så har dom ju förhoppningsvis blivit av med makten efter valet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Med tanke på att Centern t.ex signalerar en omändring i sin syn på energipolitiken så skall man inte utesluta att de tillsammans med Kristdemokraterna kan ändra sin syn även på den här frågan om attacker fortsätter mot myndigheters webbplatser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Läste precis på SVT också att Regeringen.se åkt ner av nån okänd anledning? Kanske har med detta att göra, vem vet.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...860&lpos=rubrik Regeringens egen sajt, regeringen.se, ligger sedan sent i går kväll nere. Orsaken är inte känd, men det kan bero på en överbelastningsattack liknande den som stängde ner polisens hemsida. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Nykomling
|
Regeringen.se sänktes på exakt samma sätt som polisens server. En tillfällig hemsida med samma källkod.
Tyvärr tar ju detta fokus från de ev. fel som gjordes i samband med razzian. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Däremot är det anmärkningsvärt att beredskapen är så dålig för att hantera sådana här angrepp på vad som anses vara samhällskritiska (eller nära på iaf) webbplatser.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
KBM sa ju att Polisens hemsida inte var samhällskritisk och det håller jag med om. Den dagen samhället är så beroende av en webbsida är den dagen samhället kollapsar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Read Only
|
Vad är det för kod ni pratar om?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det var väl helt enkelt länkar det var fråga om?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
alla isp spärrade port 25, Så enda alternativet var att använda deras smtp servrar, Jag syftar nu inte enbart på attackerna utan även portar som används för nerladdning via ex TPB, DC++ m.f |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man kan tycka vad man vill om säkerheten och beredskapen på de drabbade myndigheternas sidor, den är uppenbarligen inte särskilt imponerande (den typ av attack man utsatts för nu är i grunden lätt att bemöta), men frågan man bör stälal sig är:
Vad får detta för konsekvenser? Jag kan mycket väl tänka mig att detta kommer att resultera i kraftig ökad övervakning från myndigheter och ändrade lagar. Om någon inbillar sig att detta gynnar fildelarkollektivet så tror de garanterat fel. Detta tydliggör för allmänheten att vad vi har att göra med här är en flock med asociala typer som inte bryr sig om konsekvenserna av sitt handlande. För övrigt bör de soms tår bakom detta tänka sig för en gång till - att angripa en myndighets hemsida kan komma att klassas som sabotage och på sabotage kan bara fängelse följa. om man får tag på en skyldig så är det inget kul som följer (och i detta fall lär skadestånden bli mycket omfattande). Jag tror dessutom att fokus, när stormen bedarrar, kommer att läggas på hur somliga skor sig på brottsliga gärningar. De kan säga vad man vill, men med 15 miljoner sidvisningar och med ett antal reklambanners på varje sida, så kan inte jag tänka mig annat än att man de facto tjänar hyfsat med pengar på Pirate Bay. När skall deras ekonomi synas? Hur redovisas detta? Den som lever får se...
![]() |
Svara |
|
|