FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så alla kunder på port 80 borde gensat flytta sina sidor iom att TPB och prq har servrar där med menar du?? Tror det finns mer eller mindre skumma servrar på alla hosting företag. Men det är väldigt lätt att säga att den och den skall hållas ansvarig, Vi vet ju ännu inte hela historien bakom tillslaget så jag avvaktar att rikta kritik mot ngn enskild firma eller person, |
|||
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det är ju helt klart att Polisen drivet detta ett tag och verkligen kontrollerat djupare vem som driver vad. Alltså att PRQ dirver TPB vilket gör att de rensar allt kopplat till dessa. De har även slagit fast att Port 80 inte har något med saken att göra, för annars skulle ju helt klart servrar för JX, alebort m.m åkt i tillslaget. |
|||
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle vara intressant att få svar på följande:
1: Vad är PRQs roll i TPB .. Ägare/delägare/bara hosting-leverantör?!? 2: Vad har eastpoint/media som jag förstod det skötte/sköter?!? annonsförsäljning på TPB för kommentar om det hela? Slutligen hade det varit trevligt om folk kunde ange källor för den info och "fakta" dom skriver här. En del pratar som om dom var med vid tillslaget o vet precis vad som hände. Andra kommer med gissningar och en del kommer med påståenden som mer eller mindre är egna/privata uppfattningar/synpunkter och meningar av/omkring situationen. |
|||
![]() |
![]() |
#54 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Som vad jag förstått så är det en av dom som driver TPB som driver PRQ. Eftersom Port80 och PRQ sammarbetar så är det deras fel isåfall. och eftersom Aleborg,JX och andra har samarbete med Port80 så kanske det är deras fel i slutändan. nä men hallå man måste se det lite längre. Polisen hade inte behövt ta allt med 5-10min tänkande hade man nog listat ut vilka servrar som skulle tas. Man ska inte förstöra för ett helt företag bara för att en av dom som driver företaget har ett sido projekt. Sen om man tar in den som är inblandad i TPB och tar deras servrar är en sak. Men att förstöra för ett företag det tycker jag verkar sanslöst. Men detta är ju min privata åsikt http://svt.se/svt/road/Classic/share...28404&a=329798 och öppna den och lyssna vad han säger ca 4min in. om vilka brott som får vänta PGA av detta |
||
![]() |
![]() |
#55 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
det är ju inte företaget eller. isåfallmöjligen den som driver det. personen bakom. inte själva företaget. tror det är fler som jobbar där som skulle kunna driva vidare det. om man inte ser skillnaden på företaget och personerna bakom måste man vara extremt korkad. jag försöker bara se det här i en större bild. är varken kund eller har plan på det till PRQ. |
||
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag förstår inte vad
"det är ju inte företaget eller. isåfallmöjligen den som driver det. personen bakom. inte själva företaget." ...betyder. Lär dig uttrycka dig så man förstår vad du menar. |
||
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
|||
Flitig postare
|
TPB var kund hos Port80, inte PRQ. Vad vi sedan gor som hobby torde vara fullstandigt irrelevant, atminstone i ett rattssamhalle.
Jag hinner tyvarr inte skriva ett langre svar nu, har liiite jobb att gora... |
||
![]() |
![]() |
#59 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
#60 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Domain ID ![]() Domain Name:THEPIRATEBAY.ORG Created On:28-Jun-2004 16:08:27 UTC Last Updated On:13-Aug-2005 18:06:00 UTC Expiration Date:28-Jun-2010 16:08:27 UTC Sponsoring Registrar:Key-Systems GmbH (R51-LROR) Status:CLIENT TRANSFER PROHIBITED Registrant ID:P-FVN26-2691884 Registrant Name:F r e d r i k N e i j Registrant Organization:PRQ ... Admin Email:[email protected] Tech Name:F r e d r i k N e i j Tech Organization:PRQ Tech Email:[email protected] Whois Edit: En full whois grejar vi själva. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|