FAQ |
Kalender |
![]() |
#131 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Din jämförelse med en knarkrazzia och razzian mot PRQ är så pass olika så det är ungefär som att jämföra en mygga och en haj. Jag bryr mig föga om TPB, verkligen, jag använder inte tjänsten för fem öre. Det jag bryr mig om, är att när polisen ska beslagta, så ska man ta rätta sakerna och inte andra servrarna som inte har 1 sammankoppling med TPB. Tror du alla kunder på Loopia är lagliga? Tror du alla kunder på XXXX hotellet är lagliga? Felet man gjorde var att man tog allt, även dom som driver lagliga verksamheter. Det är inte svårare än så. Och ville man "kolla" igenom vad som är vad, kunde man ha gjort det under dagen på plats för att sedan koppla upp oss lagliga igen. |
||
![]() |
![]() |
#132 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#133 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samt är bevisat sedan tidigare att torrent är lagligt, samt att det inte gått rätt till att Sverige skiter i tidigare lagar beslut och går efter påtryckningar från USA. Samt du kanske tycker UPS/Switchar har med TPB med att göra? Eller deras PS2 hos deras jurist dom även snodde? |
||
![]() |
![]() |
#135 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Utan att ta ställning till själva sakfrågan tycker jag nog att man bör titta lite på vem/vilka det var som såg till att beslaget verkligen skulle utföras. Uppgifterna finns här http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2262...860&lpos=lasMer om man nu tror att SVT har korrekta uppgifter, så kom ordern från en sådan nivå att vare sig poliser eller åklagare, oavsett ställning, kunde göra något annat än att utföra den.
|
|||
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det som hänt här är att PRQ i och med att de gått med på att ta in TPB som kund äventyrat sina övriga kunder.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
#138 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Edit: De hade ju internetip till ett flertal servrar. |
|||
![]() |
![]() |
#139 | |||
|
||||
|
Citat:
Utbenat: 1. Göranzon är ansvarig enligt de uppgifter Johan har fått av polisen. 2. Johans server blivit beslagtagen enligt polisen. Alltså kan det aldrig bli frågan om falsk angivelse. Kom in i matchen eller ta en paus och fundera på om du verkligen är hundra procent säker på din sak. Om så är, presentera lagrum och gärna tolkningstexten till givna lagrum. PM:a om du vill så slipper de andra läsa en massa paragrafer. |
|||
![]() |
![]() |
#140 | |||
|
||||
|
Tagit bort DoS-länk mot polisen, inget man behöver bidra med, vad man än tycker /Jens
haha, polisens hemsida är visst överbelastad nu. |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|