FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej, nu har jag fått nog!! Varenda dag får jag uppåt 5 tips om folk som använder mina bilder illegalt och på senaste tiden har det varit extremt. På bara två dagar har jag fått reda på fyra olika som säljer saker där de har använt bilderna, utan att vare sig ha köpt motiven eller licens för kommersiellt bruk eller att ange källa. Till råga på allt visade sig en av dem inneha en illegal CD (den har inget serienummer och en blandning av bilder som jag själv aldrig har bränt på CD). Förra veckan var det en annan som sålde mina bilder på Ebay! Det här är nog bara toppen på isberget.
För det mesta hjälper det att trevligt be dem sluta, men att gå igenom deras hemsidor, skriva till dem m.m. tar minst en timme per dag. Jag kommer på en hel massa annat jag hellre skulle spendera den tiden på... Men jag måste bevaka mina rättigheter, annars spårar det snart ur alldeles. Tyvärr är det ett antal som ignorerar mig och fortsätter. Då skriver jag till webbhotellet (eller Ebay, om det är där de säljer). Ebay är väldigt hjälpsamma, men många, t.ex. Msn.com, gör ingenting utan en court order! Det var gnället det. ![]() ~ Helena |
||
![]() |
![]() |
|
|