FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
servern mina siter ligger på är slö och går ner allt för ofta supporten är relativt snabb på att svara, men det är sällan dom läser igenom det man skrivit (tyvärr), så det krävs oftast ett antal mail för att dom ska läsa det man skriver http://www.leaseweb.com ser schysta ut (http://www.leaseweb.com/index.php?p=dedicated) billiga iaf och 1 TB per månad blir ungefär 30 Mbit/s konstant genom månaden. borde räcka för de flesta iaf ![]() (dock inte använt dem själv, så vet inte hur bra dom är) och ja, lite dyrare än 200-300 SEK / månad |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Leaseweb billiga? Inte de vanliga paketen iaf... Vem vill ha 10MB utrymme och 25 GB trafik för 5 Euro i månaden...?
Citat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, men det var usel trafik (5 GB) i förhållande till diskutrymmet.
Citat:
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har hört att Dreamhost är just bara en dröm!
Har själv inte testat, men det jag läst om dom är inte direkt positivt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har själv Servage och det fungerar bara bra. Jag har iofs en väldigt liten sajt i förhållande till de flesta här, men Servage erbjuder 75GB utrymme och 600GB överföring/månad, till ett pris av 7.5 Euro/månad.
Deras support är väldigt snabb och trevlig. Responstiden har inte varit över en timme. Vad jag förstått får man inte göra reklam här, men är du intresserad och skulle vilja ha några till GB kan du pm:a mig om referral-kod. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
|
Fast det är lite skillnad på access tid mellan ett svenskt hotell och ett tyskt....
--- Servage.com ping statistics -- 8 packets transmitted, 8 received, 0% packet loss, time 7010ms rtt min/avg/max/mdev = 25.969/26.381/27.045/0.354 ms --- patrikweb.se ping statistics --- 12 packets transmitted, 12 received, 0% packet loss, time 11013ms rtt min/avg/max/mdev = 15.341/15.626/16.086/0.264 ms --- jx.se ping statistics --- 12 packets transmitted, 12 received, 0% packet loss, time 11013ms rtt min/avg/max/mdev = 4.806/5.267/5.800/0.316 ms |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
|
Är inte så stor skildnad på latency till tyskland, möjligtvis att det kan vara mer belastade länkar.
Från Telia har jag alltid 20-30ms även om trafiken endast ska 1 mil eller ända upp till norrland. Spelar ingen roll till vilken isp utan ligger normalt på dom värderna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag andvänder Dreamhost till att hosta tex musikfiler (Laglig givetvis!) forum och dirvese bildgallerier. samt peka alla mina domäner dit och ha diverse sidor som placeholders. Deras support är oerhört trevlig o hjälpsam, och dom kör en chysst öppen stil till sina kunder. Jag är helt nöjd med dem.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag andvänder Dreamhost till att hosta tex musikfiler (Laglig givetvis!) forum och dirvese bildgallerier. samt peka alla mina domäner dit och ha diverse sidor som placeholders. Deras support är oerhört trevlig o hjälpsam, och dom kör en chysst öppen stil till sina kunder. Jag är helt nöjd med dem.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|