Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Inlösenavtal

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-04-19, 12:00 #11
hpe123 hpe123 är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2006
hpe123 hpe123 är inte uppkopplad
Nykomling

Citat:
Originally posted by Aidex@Apr 18 2006, 22:29
Kan man förhandla med sitt lokala bankkontor om ett inlösenavtal? Som jag förstått det så måste man vända sig till Euroline eller Babs för ett inlösenavtal. Även om Euroline och Babs ägs av bankerna, så trodde inte jag att en enskild bank kunde tillhandahålla ett avtal.
Jag skulle bli väldigt glad om någon kunde förklara för mig hur det verkligen ligger till. Jag har en liten sparbank. Om jag kunde förhandla med dem så skulle det vara guld värt.

Jag har haft problem med både Euroline och Babs eftersom de envisas med att para ihop mitt företag med po*rrindustrin. Och det bara därför att massagestavar ingår i vårt sortiment.
???

vad gör det vilken industri inlösenföretaget anser att du tillhör?

/hpe
hpe123 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-19, 13:18 #12
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by hpe123@Apr 19 2006, 12:00

???

vad gör det vilken industri inlösenföretaget anser att du tillhör?

/hpe
Det gör alla skillnad i världen. Varken Euroline eller Babs samarbetar med företag som säljer sexhjälpmedel ”på grund av etiska skäl”. Jag har påpekat för dem att sexhjälpmedel nog inte kan betraktas som oetiskt, men då säger de att de inte vill göra några moraliska ställningstaganden. Det är inte bara mitt företag som har problem, utan hela branschen. Man får vända sig utomlands, men det är ju helt klart krångligare. Har inte hittat något bra alternativ utomlands ännu, men jag letar. Om någon har tips så är de varmt välkomna.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 08:10 #13
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin
Citat:
Ursprungligen postat av Storen
Vill ni ha lägre fast avgifter (0kr) mot en högre transaktionsavgift bör ni kontakta PAYREAD (www.pay-read.se) .,..
Jo men problemet är att jag behöver ha en hostad lösning då jag inte kan/får installera något på servern.
Ja, jag tror i och för sig att du är på rätt spår om du vill "köra eget" så att säga, men med PAY%READ så behöver du inte installera någonting.

Kolla med Samport som förövrigt har mycket bra avtal gällande kreditkort... Läste någonstans att Handelsbanken har ett avtal med Samport med 0kr i inlösen!!

Kolla upp detta vettja, om det stämmer!
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-20, 22:43 #14
Kevin Kevin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Kevin Kevin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Citat:
Originally posted by -Kevin@Apr 18 2006, 12:46
Citat:
Vill ni ha lägre fast avgifter (0kr) mot en högre transaktionsavgift bör ni kontakta PAYREAD (www.pay-read.se) .,..
Jo men problemet är att jag behöver ha en hostad lösning då jag inte kan/får installera något på servern.

Ja, jag tror i och för sig att du är på rätt spår om du vill "köra eget" så att säga, men med PAY%READ så behöver du inte installera någonting.

Kolla med Samport som förövrigt har mycket bra avtal gällande kreditkort... Läste någonstans att Handelsbanken har ett avtal med Samport med 0kr i inlösen!!

Kolla upp detta vettja, om det stämmer!
Det låter jo riktigt bra! Jag ska träffa handelsbanken snart och ska se vad de säger om saken....
Kevin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-24, 10:52 #15
bit_chris bit_chris är inte uppkopplad
Nykomling

Nykomling

Hej! Jag fick ett mail av ett företag som heter Certitrade som bara har en startavgift och transaktionskostnader. Priserna började från 5 kr / transaktion och 1% av köpesumman beroende på vilken korttyp. Startkostnaden låg på 1680 + moms.

Det intressanta var att kunden kunde slutföra köpet via mail om det inte finns en koppling i webbutiken. Så skriver dom på hemsidan, sen tror jag nog att det är länk till deras betalsida där kunden slutför köpet. Vad jag förstod sköter man allt via ett program med koppling mot Certitrade som man laddar ner från deras hemsida. Dom hade en modul för osCommerce också.

Jag har inte jobbat med företaget och vet inte mycket om dom. Som sagt fick jag ett mail. De ville att jag skulle bli återförsäljare av deras produkt.

http://www.certitrade.net/ är länken.. Kanske ett alternativ?

/Kristoffer
bit_chris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-26, 20:40 #16
nicces avatar
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
nicce nicce är inte uppkopplad
Medlem
nicces avatar

Reg.datum: Jan 2004
Har aldrig hört talas om certitrade.

I övrigt tycker jag det verkar ganska dyra...
nicce är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-26, 21:00 #17
jocke4us avatar
jocke4u jocke4u är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
jocke4u jocke4u är inte uppkopplad
Medlem
jocke4us avatar

Reg.datum: Feb 2004
Pratade med FSB idag och deras avgifter enligt listan låg på:
Startavg: 1500 kr
Transaktionsavg: 3 kr (bankkort) och + 2.1% av beloppet för kredit/betalkort (minst 200 kr/mån).

Tycker det suger ... påpekade dock att jag hade läst om helt andra priser på andra banker och hon skulle ta fram en offert.

Hon tyckte också att kortbetalning via Internet är en mycket högre risk än i butik. Påstå att det inte behöver vara det utan kan vara tvärt om. Hur många butiker struntar inte i att kolla ID samt jämföra namnteckning etc...

Det suger ju lite när man som för oss skall starta upp en versamhet lite smått på Internet och vill kunna serva kunderna genom att erbjuda kortbetalningar och måste svälja höga kostnader som man hellre önskar lägga på marknadsföring etc. Nästan så man funderar på att köra med faktura och ta kreditrisken själv för att sen när volymerna har ökat gå över på faktura via t.ex. Kreditor samt kortbetalning.

Vad tycker ni?

Att sedan ICA Bankens VD uttalar sig som han gör på Computer Sweden gör det ju inte bättre för oss i Internetsfären: http://idg.se/ArticlePages/200604/26....se298.dbp.asp
jocke4u är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-27, 14:04 #18
Nykomling

Nykomling

Citat:
Originally posted by nicce@Apr 26 2006, 20:40
Har aldrig hört talas om certitrade.
I övrigt tycker jag det verkar ganska dyra...
CertiTrade verkar ny på marknaden, men priset är inte dyrt om man jämför vad jocke4u skriver om SEB. Certitrade har en högre fast avgift, både startavgift och transaktionsavgift, men ett lägre % belopp beroende på vilket kort. Däremot ingen månadskostnad. Enkel matte säger att det blir billigare.

Du säljer någon för 1000 kr

SEB
1000 kr + 3 kr + 2.1% = 1000 * 0,021 + 3 = 1024

CertiTrade
1000 kr + 5 kr + 1% = 1000 * 0,01 + 5 = 1015

En skillnad på 9 kr. Du behöver inte bekosta ändringar i webbutiken utan kan bekräfta beställningen till kunden som sedan gör betalningen direkt. Vad jag vet just nu är det den billigaste lösningen om man vill erbjuda kortbetalning utan att det kostar shorta och byxor.

Jag har också gjort en undersökning på betalkortlösningar, (jag ska se om jag hittar exceldokumentet) men om jag minns rätt är det svårt att komma undan billigare.
bit_chris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-27, 15:37 #19
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Om jag förstår saken rätt har CeritTrade en startavgift på 1 000 kr. Därefter betalar du endast 5 kr + 1% av beloppet i avgift? Inga återkommande fasta avgifter alltså?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-04-27, 16:41 #20
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Verkar vara en smidig lösning förutom att du skickar det som mail, tanke på säkert att inte alla tillåter / har stöd för html eller helt enkelt inte kommer fram.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017