FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
vad gör det vilken industri inlösenföretaget anser att du tillhör? /hpe |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kolla med Samport som förövrigt har mycket bra avtal gällande kreditkort... Läste någonstans att Handelsbanken har ett avtal med Samport med 0kr i inlösen!! Kolla upp detta vettja, om det stämmer! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! Jag fick ett mail av ett företag som heter Certitrade som bara har en startavgift och transaktionskostnader. Priserna började från 5 kr / transaktion och 1% av köpesumman beroende på vilken korttyp. Startkostnaden låg på 1680 + moms.
Det intressanta var att kunden kunde slutföra köpet via mail om det inte finns en koppling i webbutiken. Så skriver dom på hemsidan, sen tror jag nog att det är länk till deras betalsida där kunden slutför köpet. Vad jag förstod sköter man allt via ett program med koppling mot Certitrade som man laddar ner från deras hemsida. Dom hade en modul för osCommerce också. Jag har inte jobbat med företaget och vet inte mycket om dom. Som sagt fick jag ett mail. De ville att jag skulle bli återförsäljare av deras produkt. http://www.certitrade.net/ är länken.. Kanske ett alternativ? /Kristoffer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Har aldrig hört talas om certitrade.
I övrigt tycker jag det verkar ganska dyra... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Pratade med FSB idag och deras avgifter enligt listan låg på:
Startavg: 1500 kr Transaktionsavg: 3 kr (bankkort) och + 2.1% av beloppet för kredit/betalkort (minst 200 kr/mån). Tycker det suger ... påpekade dock att jag hade läst om helt andra priser på andra banker och hon skulle ta fram en offert. Hon tyckte också att kortbetalning via Internet är en mycket högre risk än i butik. Påstå att det inte behöver vara det utan kan vara tvärt om. Hur många butiker struntar inte i att kolla ID samt jämföra namnteckning etc... Det suger ju lite när man som för oss skall starta upp en versamhet lite smått på Internet och vill kunna serva kunderna genom att erbjuda kortbetalningar och måste svälja höga kostnader som man hellre önskar lägga på marknadsföring etc. Nästan så man funderar på att köra med faktura och ta kreditrisken själv för att sen när volymerna har ökat gå över på faktura via t.ex. Kreditor samt kortbetalning. Vad tycker ni? Att sedan ICA Bankens VD uttalar sig som han gör på Computer Sweden gör det ju inte bättre för oss i Internetsfären: http://idg.se/ArticlePages/200604/26....se298.dbp.asp |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Du säljer någon för 1000 kr SEB 1000 kr + 3 kr + 2.1% = 1000 * 0,021 + 3 = 1024 CertiTrade 1000 kr + 5 kr + 1% = 1000 * 0,01 + 5 = 1015 En skillnad på 9 kr. Du behöver inte bekosta ändringar i webbutiken utan kan bekräfta beställningen till kunden som sedan gör betalningen direkt. Vad jag vet just nu är det den billigaste lösningen om man vill erbjuda kortbetalning utan att det kostar shorta och byxor. Jag har också gjort en undersökning på betalkortlösningar, (jag ska se om jag hittar exceldokumentet) men om jag minns rätt är det svårt att komma undan billigare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om jag förstår saken rätt har CeritTrade en startavgift på 1 000 kr. Därefter betalar du endast 5 kr + 1% av beloppet i avgift? Inga återkommande fasta avgifter alltså?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Verkar vara en smidig lösning förutom att du skickar det som mail, tanke på säkert att inte alla tillåter / har stöd för html eller helt enkelt inte kommer fram.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|