FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vad har .EU gemensamt med .info & .biz ? Gissa!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Intressant att notera är att .eu (1.055.173 domännamn) nu är nästan lika stor som .biz (1.348.716 domännamn). Är det en framgång eller ett misslyckande?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är nog alltför tidigt att säga. När hypen lagt sig och det börjar bli sidor av domänerna kanske det går att dra några slutsatser men det dröjer nog något år.
Sedan, är verkligen 1.348.716 .biz-domäner att betrakta som ett misslyckande?
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Frågan är ju bara vilka stora företag det är som kommer satsa på att bygga upp något under .EU . Jag tror ingen kommer det! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tror det kan bli av intresse för utomeuropeiska företag som ska etablera sig inom EU samt företagsfusioner inom EU men det blir nog framförallt sidor för evenemang, resor, hotell och liknande som kommer att ha störst nytta av domänerna.
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Personligen tror jag det är rätt dumt att påstå att ingen kommer bygga något på en eu adress, själv ser jag framför mig en ökad efterfråga på .eu domäner och dess användbarhet i framtiden.
Har svårt att se något i dagsläget men å andra sidan tillhör jag dem som tycker att domäner är värt att investera i även för framtiden, inte bara snabba kap ![]() .eu tror jag kommer kunna bli (vem vet..) en väldigt bra bas för de länder i europa som redan har affärer/relationer/sociala nätverk över gränserna men där inte språk eller för den delen domäner överenstämmer till en standard. Till detta ändamål ser jag potential för .eu domänen för att "brygga" över det avståndet, sen antager jag rent spekulativt att språket kommer vara mestadels engelska som innehåll... ..även om jag måste säga att .eu alltid fått mig att tänka på något tyskt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kom över swedishbrand.eu på loopia. Funderar dock på att sälja den......
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men visst ja..Kenwood är ju så litet.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Johan H
Citat:
Edit: Fick inte min förhandsreggade som gick till något domäntradingföretag i nederländerna, men lyckas klämma in två andra efter klockan 11.00 på Loopia (Tackar!). De sitter fint i det jag skall göra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|