Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

JX.se bra?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-18, 17:25 #81
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibels avatar

Citat:
Originally posted by robertsson@Aug 18 2006, 13:39
nosnaj: Du är inte ensam... Själv hade jag problem med en databas på JX för 3 veckor sedan som gick på knäna. Jag ringde in och decibel svarade snabbt och proffsigt. Databasen skulle han flytta till en annan server bara jag mailade in. Jag mailade in och fick strax svar från decibel att nu är den flyttad det. Så långt bra support.

Men det visade sig att databasen inte fungerade på nya servern. Vi kontaktade JX igen men det enda som hände var ett automatmail efter några dagar - "Under vecka 32 samt 33 håller vår ordinarie support stängt. Ej akuta ärenden kommer att debiteras enligt gällande taxa vid missbruk av jourtjänsten."

Proffsigt eller inte.. avgör själva...
Förutom att du klippte bort lite ur det egentliga meddelandet, det stod även att alla ärenden gås igenom efter 17 varje dag och akuta ärenden kunde man kontakta en specifik jour för, debiteringen du citerar handlar just om missbruk av den jouren, inte supporten.
I ert fall minns jag att det var på kvällen jag utförde ändringen varpå klienten <-> servern inte ville samarbeta som vi upptäckte ett dygn senare i samband med att vi fick ompekningsinfo från IIS.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-18, 17:27 #82
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj
Citat:
Originally posted by -Decibel@Aug 14 2006, 20:25
Citat:
Ursprungligen postat av nosnaj
@Decibel Fått mitt mail ännu? Inget svar och inget insatt på kontot, mailade supporten utan ticket-id i subject som du sa.
Vet inte, jag har "semester" så jag läser inte mailen just nu, då det varit helg kan det dröja tills ikväll innan du får svar då det kommer mycket under helgen.
Ska väl tillägga att det fortfarande är bemannat på supporten av annan personal

Nu är det fredag och ännu inget svar från supporten som skulle vara bemannad...
Hoppas det bara är mina mejl som försvinner.
Det är ett väldigt tungt jobb att utreda dessa ärenden då det vanligen är en person på ett forum med namnet XX som säger något, supportmailen kommer ifrån namnet XY, namnet i systemet är XYZ och inbetalningarna är gjorda ifrån namnet XYX, detta gör att det tar tid att pussla ihop alla bitar, allraminst nu när vi var tvungen att dra ner tempot på supporten under vecka 32 och 33. Supporten är bemannad, efter 17, som alla web & serverkunder (med korrekt edress i registren) fått information om plus att det i två veckor stått under driftinfo.

Det arbetas stenhårt på detta och det har tagit lite tid att få ut korrekta betalrapporter (som vi fick igår), pusslet är i full gång.
Nu säger jag inte att det är så i ditt fall, men detta är anledningen till att det är sirapshandläggning på de ärendena.
Oläst 2006-08-18, 17:36 #83
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Originally posted by martinh@Aug 18 2006, 13:39
Jag har mailat en del nu men får aldrig något svar. Sista jag hörde av dom var att de inte kunde hitta mitt konto och undrade om jag mindes mitt användarnamn :S
Tog till drastiska åtgärder och PM'ade Thomas här nu .. har för mej att han hade en nagel med i spelet. jaja..
Du kan dra ett PM till mig också, såvida du inte fick hjälp av Thomas...
Oläst 2006-08-20, 21:41 #84
martinh martinh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:
Ursprungligen postat av martinh
Jag har mailat en del nu men får aldrig något svar. Sista jag hörde av dom var att de inte kunde hitta mitt konto och undrade om jag mindes mitt användarnamn :S
Tog till drastiska åtgärder och PM'ade Thomas här nu .. har för mej att han hade en nagel med i spelet. jaja..
Du kan dra ett PM till mig också, såvida du inte fick hjälp av Thomas...
Well, nu har jag skickar PM till er båda men inte fått svar/hjälp av någon av er! Vad är det som händer?
martinh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 00:25 #85
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Originally posted by martinh@Aug 20 2006, 21:41
Well, nu har jag skickar PM till er båda men inte fått svar/hjälp av någon av er! Vad är det som händer?
Det är helg...

Personligen kom jag just hem från stockholm och skall ta några timmars sömn innan det är dags att arbeta igen.
Oläst 2006-08-21, 00:51 #86
Medlem

Medlem

okej..fair enough. är bara lite nervig efter 2 veckor utan mail :P
martinh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 07:23 #87
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
nosnaj: Du är inte ensam... Själv hade jag problem med en databas på JX för 3 veckor sedan som gick på knäna. Jag ringde in och decibel svarade snabbt och proffsigt. Databasen skulle han flytta till en annan server bara jag mailade in. Jag mailade in och fick strax svar från decibel att nu är den flyttad det. Så långt bra support.
Men det visade sig att databasen inte fungerade på nya servern. Vi kontaktade JX igen men det enda som hände var ett automatmail efter några dagar - Under vecka 32 samt 33 håller vår ordinarie support stängt. Ej akuta ärenden kommer att debiteras enligt gällande taxa vid missbruk av jourtjänsten.
Proffsigt eller inte.. avgör själva...
Förutom att du klippte bort lite ur det egentliga meddelandet, det stod även att alla ärenden gås igenom efter 17 varje dag och akuta ärenden kunde man kontakta en specifik jour för, debiteringen du citerar handlar just om missbruk av den jouren, inte supporten.
I ert fall minns jag att det var på kvällen jag utförde ändringen varpå klienten - servern inte ville samarbeta som vi upptäckte ett dygn senare i samband med att vi fick ompekningsinfo från IIS.
Faktum kvarstår att vi mailade dig med felet den 27 juli:

"Detta fel får jag nu när jag gör connect på samma sätt som till den förra databasen:

Warning: mysql_connect(): Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client in /hsphere/local/home/c6720/sms.se/include/dbconnect.php on line 68
Error connecting to dataabse"

Och inte fått svar fram tills idag. Jag vet inte om felet har lösts och ni glömt säga till eller om det hamnade i runda arkivet, hur som helst flyttade vi sajten till egen server efter 3 dagar. Tack i alla fall för "hjälpen"

EDIT. Tillägg... Ni glömde i alla fall inte skicka faktura för nästa period... Den kom i tid!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 12:12 #88
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Originally posted by robertsson@Aug 21 2006, 07:23
EDIT. Tillägg... Ni glömde i alla fall inte skicka faktura för nästa period... Den kom i tid!
Det är automatiserat, det vore ju underbart om klientfel i mysql kunde fixa sig själva automatiskt också
Oläst 2006-08-22, 08:40 #89
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2005
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Apr 2005
Skickade ett mail 10 juli att jag vill ha utbetalt mina pengar från domains.jx.se (deras snapback).
Fick svar 10 augusti och väntar fortfarande på pengarna.

Rekommenderar inte JX om man vill ha snabb support.
Oläst 2006-08-22, 08:52 #90
Decibels avatar

Decibels avatar

Citat:
Originally posted by M.R@Aug 22 2006, 08:40
Skickade ett mail 10 juli att jag vill ha utbetalt mina pengar från domains.jx.se (deras snapback).
Fick svar 10 augusti och väntar fortfarande på pengarna.

Rekommenderar inte JX om man vill ha snabb support.
Som sagt, ticketsystemet autostänger ärenden som kundtjänst skickar svar på men inget kommer från den som skapade ticketen, finns inget öppet på dig.

Får man inte svar inom 24h så är det garanterat något galet, så jag ber dig som jag gör till andra, skicka direkt till mig (hp (a) jx.se) eller igen till supporten.
(Vilket nu också ligger som information i autosvar till alla kunder som mailar, alla läser ju inte på WN )
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017