FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Många revisorer har lager bolag liggandes, jag fixade mitt ab via min revisor det kostade runt 10 000 för att få allt upprättat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren. Summa summarum så verkar något av alternativen standardbolag.se, startabolag.com och ab.se vara det som gäller.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Oj verkar som bolagen som nämns i denna tråd verkligen sköter sig, bara jättenöjda kunder hittills.
Kul!
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Fråga: Varför skall man köpa ett bolag istället för att starta ett nytt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Förhoppningsvis så har även företaget lyckats samla kunder vilket gör att det är lättare att gå vidare än att börja från scratch. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Att starta ett AB tar låt säga 10 veckor. Att köpa ett lagerbolag tar 1 vecka. När man köpt ett lagerbolag så får man ju dessutom hjälp med att byta namn och styrelse så det är extremt enkelt att komma igång. Antalet veckor i exemplet är fiktiva
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Registrerar du ett bolag själv får du vänta minst 4 veckor innan bolagsverket ens har tilldelat ditt ärende till en handläggare. Man får visserligen en lite "knepig firma" som "Grundstenen 32768" från svenska lagerbolag eller det jag köpte närjag startade mitt så blev det "Jibeco 1701" men jag var i gång samma dag för jag fick mitt bolag rätt i handen (tog kanske en halvtimme med alla papper). JAg satte in 100000 på ett nyöppnat bankkonto i SEB och sen fick jag en faktura på 10000 från de som skapat lagerbolaget, sen var jag igång. Det som tar mest tid är att få till en bra firma. Man bör vara mycket noga med att kolla att den är helt unik både på google.com och bå bizbook.se samt www.bolagsverket.se/snr där sökning på företagsnamn (firma) är gratis. Se till att firman inte påminner det minsta om någonting du kan hitta på dessa ställen eller erinra dig i minnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||