FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Många vill ha Svenskt hotell av olika anledningar, brukar även kännas mer seriöst med Svenskt som har egna servrar.
Fast i vissa fall kanske det är skit samma, beror väl på kundens behov. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tror därimot att det kan uppstå en smärre konflikt om man ser till respektive lands lagar och eventuellt innehåll på gällande hemsida/server. Men att befolknigen i övrigt skulle finna det mer eller mindre seriöst bara för att gällande server ligger i Amerika har jag svårt att ta till mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Ser det mer som varför har ett Svenskt företag utlänska servrar? Är det för dom inte har kunskap? Eller råd med egna servrar eller och drift?
Sedan vad händer om en server dör? Visst finns säkert bra avtal att få att servrarna byts ut men känns som när något väl händer att det kan bli problem för dom att få in backup igen i vissa fall snabbt och smidigt. Även det med lagar kan ställa till det. Men självklart går det få det billigare i sådana länder man själv tycker jag att det blir ett halvt Webbhotell bara isåfall som lämnar över ansvaret på andra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Många hävdar att det finns SEO-fördelar med att ha en server som står i Sverige om man främst riktar sig mot svenska besökare.
För min del skulle det dessutom kännas otryggt att anlita ett svenskt webhotell som har sina servrar i USA, då skulle jag hellre anlita ett amerikanskt hotell direkt och på så vis slippa en mellanhand vid eventuellt trassel. Dessutom brukar servrar som står här i landet ofta kännas mycket kvickare, antagligen för att det inte är lika många hopp via routrar osv. Det finns förstås undantag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror främst på målgruppen. Men om målgruppen är Sverige finns det normalt färre felkällor om servrarna står i Sverige.
Tekniker i närheten av serverhallen kan ju också vara bra.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Crystone är bäst tycker jag. Vi drar ca 500gb/månad och det kostar ca 500kr + moms för 1u rack colocation.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
|
Citat:
|