FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, fast om en server låter mycket eller har temperaturstyrda fläktar är ju fullkomligt ointressant - i en fungerande hall finns det ju ingen som jobbar i själva hallen mer än tillfälligtvis (då kan man, om man besväras, använda hörselsskydd).
Hellre bullriga maskiner som håller rätt temperatur än fancy prylar som inte gör det... Keep it simple, helt enkelt... Det är givetvis också en smaksak om man vill ha UPS eller inte, alla har inte samma krav. Jag anser dock att det av rena anständighetsskäl skall ingå både UPS och redundans på alla delar om tillhandahålls av hallen, hur servern sedan är bestyckad är upp till var och en. Jag lovade sluta gnälla så nu får jag knipa igen...
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vi har tekniker i Norrköping, Stockholm, och Borås Kunderna får 1,5h längre att åka om dom ska till Stockholm. /Mattias |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Givetvis har de tekniker i Stockholm, men de sköter väl säkert det mesta på distans, det kan man göra om man har pålitlig utrustning och duktiga tekniker... :-)
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Borde nästan ställas krav på IPMI/IP-KVM ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De beror väl på vad man tecknar för serviceavtal för sin brödrost? Det går säkert att få någon som matar bröd och trycker ned dem i rosten dygnet runt om man inte nöjer sig med en som gör det under kontorstid. Det är väl bara en kostnadsfråga, eller hur?
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Självklart, vad jag menade är att skildnad på brödrost och riktigt server.
Bättre med en riktigt server som fungerar än en brödrost teknikern måste starta om varje dag för kunden. Även om kunden betalar så är det inte kul få gå upp 05 och fixa deras server. Även lite så med dedicated server att man kanske tjänar mer på lägga ut lite mer för IPMI för deras egnas skull och liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Svaret är Ja det kommer vi. Och då väljer väl dom kunderna att vara kvar för att det är nära kan man förmoda. Trots att det finns möjlighet att flytta till en Bättre hall. /Mattias |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Och där gick Crystone Norrköping ner igen.... *snyft*
Men snabbt tillbaka igen :-) |
||