FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
"Jag startar denna tråd här för att innehållet är inget jag vill att mina konkurrenter ska se..." "Jag startar denna tråd här för att jag inte vill hänga ut ett företag utan vill bara berätta det för detta slutna sällskap..." eller "Jag vill helt enkelt inte att alla ska få läsa det här" På så vis skapas det kanske endast trådar som ändå inte skapas nu... och därför tror jag inte att resten av WN dör. Citat:
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
...jag menar, det finns ju inte speciellt stor anledning till att moderera den extremt hårt enbart för att inte förlora aktiviteten i "officiella" delarna av forumet. att skriva något i en avskiljd del gör ju endast att man får färre personer som kan besvara inlägget (funderingen/diskussionen). är det en speciell typ av synpunkter man är ute efter kan ju vilken fråga som helst passa bäst i den avskiljda delen, på motsvarande sätt som att andra passar bäst i den officiella delen. postande person borde ju veta vad han/hon är ute efter. tror egentligen inte det krävs så hemskt strikta regler för vilka som bör bjudas in i den "avancerade avskiljda" delen. märks ganska tydligt här på forumet vilka som skulle ha något att tillföra och vilka inte. en person som innehar f-skatt, är webmaster för jättesajt utan att tillföra något till forumet i form av frågor/svar borde knappast platsa i den avancerade delen enbart för att "bevaka" vad som händer och skrivs. moderatorer/admins borde ha så pass bra uppfattning om vilka som är lämpliga att de fritt tillsammans kan avgöra vem som ska erbjudas möjligheten att delta i den avskiljda ("avancerade") delen. de som moderatorerna/adminsen inte har någon uppfattning om platsar antagligen heller inte in där... kan inte se några som helst fördelar med att strikt utgå från hårt specificerade regler vem som ska platsa eller ej istället för att låta mänsklig uppfattning avgöra. nåja, det är endast mina egna åsikter vilka ni kanske inte alls delar. men hursomhelst, det är ju ett forum trots allt och vi är här för att diskutera. ![]() Citat:
tycker mig inte kunna se några större problem med en massa frågor vad gällande "baskunskaper". visst förekommer det och det kan vi ju gärna vara utan. men sådant skulle man ju snarare kunna lösa genom att öka antalet aktiva moderatorer som på så sätt kunde rensa bort irrelevanta frågor. att avgöra vilka som har något vettigt att tillföra forumet eller ej är nog ganska svårt endast genom att besöka en webadress. först då de yttrar sig kan man avgöra det (åtminstone enligt mig). finns väl egentligen ingen nackdel med att forumet får fler registrerade personer. speciellt inte om de registrerar sig för att -ha möjligheten- att svara på frågor/fråga frågor. så länge de inte ställer frågor som inte hör hemma här gör det ju ingen skada? (förutom att det eventuellt tar lite extra hårddiskplats för WN? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Har svårt med många av de här idéerna. Har inte sett speciellt många tecken på att WN förgås av oseriösa medlemmar.
Men jag gillar inte de planer om f-skattesedelkrav eller "x omsättnings"-diskussioner. Driver man en sånt här forum så får man nästan förutsätta att de som registrerar sig är här för att sidans inriktning tilltalar dom. Hurvida det passar sig - har vi moderatorer som avgör. Förstår inte varifrån behovet att stänga in sig kommer ifrån. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tycker Lastbryggans ideer var bra!
Alltså det är inga elitfasoner jag fråga efter från början utan jag tycker bara att det vore bra om folk som befann sig här hade en site de jobbar lite mer på en en vanlig privatperson som vill snickra en egen hemsida... Till dom finns ju redan en grymt stor sida webforum . nu tex... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag tror det skulle vara bra med en VIP-del. Tror inte antalet "hemliga" frågor/diskussioner kommer påverka resten av forumet i någon större omfattning - eller? Ett alternativ till att verifiera nya medlemmar är ju just en VIP-del där man kan "komma från" det övriga ett tag. Tror inte, som det sagts tidigare, att antalet medlemmar är negativt eftersom alla medlemmar har intresse för det som försigår här. De kanske inte ligger på önskad nivå just nu, men alla är vi barn i början... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Administratör
|
Nu är forumet skapat det var det enkla.
Lätt = Skapa forum, skapa VIP som medlemstatus. Svårt = Vilka litar på vilka här. Problem direkt , höhö ... WN
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
ett exempel är ju just det med domännamn. nämner någon ett domännamn i VIP-delen borde det vara "praxis" att inte någon annan bara direkt registrerar det utan att kontrollera så att den som nämnde det tycker det är OK. visst kan man inte hindra någon från att registrera det. däremot bör man utesluta personer från VIP-delen som bryter mot praxis. saker som berör just pålitlighet och liknande kommer nog vara svårt att få fungerande i en VIP-del och bör antagligen fortsättningsvis också skötas per PM när det är som känsligast. när det däremot handlar om att diskutera känsliga saker som man inte vill att alla (som ex.vis råkar hamna på WN från Google) ska se. så bör det nog kunna fungera utan större problem.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Som sagt har ju det här diskuterats i andra trådar.
Att ämnet kommer upp om och om igen tror jag man får se som att det faktiskt ligger ett behov bakom... Som jag skrivit tidigare så tycker jag att det är viktigt för wn att få in fler _anställda_ webmasters. Den absoluta majoriteten av de som jobbar med webben är ju ändå anställda för att göra det! Webmasters, infomasters, webredaktör med flera från såväl små och medelstora som stora företag tycker jag att vi ska eftersträva att få hit. Krav på F-skatt eller viss omsättning tycker jag därför drar åt helt fel håll (om det inte kombineras med andra möjligheter). Vad gäller VIP-rum för vissa speciellt utvalda kanske man istället kan se det tvärtom? Alltså att istället för att ha 1 vip-rum har man 1 helt öppet rum (och resten mer kontrollerat). :unsure: |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|