FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Att de kommer och föreläser borde väl inte behöva innebära problem. Föreläsningar av den här typen gör ju att man själv kan bilda sig viss uppfattning kring företaget och att de får säga sitt borde bara vara positivt såvida det inte blir pajkastning eller annat oseriöst. Huruvida man bör utesluta företag från att komma och föreläsa är hursomhelst svårt att avgöra. I övrigt är det väldigt svårt att tillfredsställa alla önskemål. Finns säkert en del *nix-religöst folk här också som kanske inte sympatiserar med Microsoft. Men för den skull finns det säkerligen mycket intressant att höra från MS. En annan del som skulle kunna vara intressant att höra om är ju även hur WebServices utnyttjas/utvecklas idag. Microsoft, Oracle, Novell har väl alla saker att säga om detta. Frågan är bara vilken inriktning (och vilka begränsningar) träffen ska ha. Personligen tycker jag det även skulle kunna vara intressant om något företag med juridisk inriktning kunde delta, t.ex. Thomson Fakta. Passar på att utöka listan med företag för att få igång diskussionerna lite... Företag som hittills nämnts som intressanta föreläsare - Tradedoubler - Jajja - Telia - Tre - Macromedia - Adobe - Lunarstorm (LunarWorks) - Blocket - Google (Sverige) - Microsoft - AffiliateNetwork - NIC-SE - Thomson Fakta (IT-rätt/juridik) - Tvistlösare från II-stiftelsen? - [ Företag med inriktning mot E-handel (betalning på nätet) ]
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
låter bra!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bra ide!
Låter mycket intressant! /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nu får ni ursäkta detta inlägget lite, det blir lite reklam för oss, men det måste de bli om jag skall kunna skriva vad jag menar:
Vi har ju för ändamålet ganska bra möjligheter för transporter mellan de flesta städerna och stockholm. Nu vet jag inte vart allt folk sitter, men gbg-sthlm Malmö-sthlm tror jag definitvt går att fixa en bussresa, vi kan hyra in väldigt fina "konferensbussar" med barer, skinnsoffor etc etc. Och jag tror det skulle bli billigare än att mellan 30-40 pers sätter sig på ett tåg. Finns det intresse så kan jag skapa ett intresseformulär hos oss, så kan folk anmäla sig, och så kan jag kolla upp priser,,, Good or bad?!?!?!?!?! Mvh Fredrik Kulin |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag tycker att majoriteten av de där företagen är totalt meningslösa att ens nämna. Jajja t.ex. vad ska dem säga? Nic.se, vad skulle de möjligen kunna bidra med, alla skulle bara känna ren ilska om vi fick höra hur de jobba. Det finns mer framgångsrika personer i detta forum som Lastbryggan och WN (thomas) m.fl. som vet hur man skall driva busniess och som kan berätta betydligt mer. Sen är det en annan femma om de vill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Och inte minst få träffa alla WN'are som man bara känner via burken. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja Haghjoo, jag håller inte med. En del av förslagen är tveksamma, men kan man ha en mer framgångsrik svensk sajt än Lunarstorm? Thomson Fakta har nog en hel del intressant att berätta bara man ställer rätt frågor.
I vilket fall är det bra med en bred inbjudan för alla de här kommer inte att tacka ja. För övrigt ska man kanske bestämma målsättning och målgrupp först, både så vi själva vet vad vi kan förvänta oss och så vi kan informera inbjudna talare vilka förväntningar som ställs på de. Jag menar, t.ex. under varumärket Microsoft finns så mycket, allt från ASP och .NET till portallösningar och e-handel. De vill säkert veta exakt vad vi vill att de ska tala om. Men framförallt, roligast och intressantast är det med talare från WN forumet. På den punkten håller jag med Haghjoo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Få träffa alla man snackat med på nätet vore ju kul ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag säger inte emot. Och visst vore det kul att höra på ett föredrag från Rick. Men tittar du igenom listan på de som radats upp så finns det förslag som inte skulle kunna komma med så mycket! Företag som NetOnNet, Jens of Sweden m.fl. vore betydligt mer givande att höra på än t.ex. macromedia eller adobe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sammanfattade bara de som nämnts i sammanhanget. Återstår ju att se om företagen själv är intresserade också.
Att de kommer och föreläser borde väl inte behöva innebära problem. Föreläsningar av den här typen gör ju att man själv kan bilda sig viss uppfattning kring företaget och att de får säga sitt borde bara vara positivt såvida det inte blir pajkastning eller annat oseriöst. Huruvida man bör utesluta företag från att komma och föreläsa är hursomhelst svårt att avgöra. I övrigt är det väldigt svårt att tillfredsställa alla önskemål. Finns säkert en del *nix-religöst folk här också som kanske inte sympatiserar med Microsoft. Men för den skull finns det säkerligen mycket intressant att höra från MS. En annan del som skulle kunna vara intressant att höra om är ju även hur WebServices utnyttjas/utvecklas idag. Microsoft, Oracle, Novell har väl alla saker att säga om detta. Frågan är bara vilken inriktning (och vilka begränsningar) träffen ska ha. Personligen tycker jag det även skulle kunna vara intressant om något företag med juridisk inriktning kunde delta, t.ex. Thomson Fakta. Passar på att utöka listan med företag för att få igång diskussionerna lite... Företag som hittills nämnts som intressanta föreläsare - Tradedoubler - Jajja - Telia - Tre - Macromedia - Adobe - Lunarstorm (LunarWorks) - Blocket - Google (Sverige) - Microsoft - AffiliateNetwork - NIC-SE - Thomson Fakta (IT-rätt/juridik) - Tvistlösare från II-stiftelsen? - [ Företag med inriktning mot E-handel (betalning på nätet) ] ### dm.se: Råkade ta editera istället för citera. Ber om ursäkt, om någon har kvar originalinlägget, editera tillbaka. Än en gång, sorry.. för lite sömn :( |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|