FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Robertsson: Jag byggde en liten sql-tabell dit jag importer Double-loggarna så nu går det fort att hitta oärliga webmasters.
Jag tycker dina förslag är vettiga om nu Double inte redan har dem i sitt system. Dessutom håller jag med Double, det bästa är att skicka in abuse-anmälningar till abuse@dou.. istället för att posta ut det här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Medlem
|
Men oandra sidan, jag driver en sida som många på min skola besöker, om då 200st går in på sidan och 10 klickar på en reklambanner, kan ju en del tro att det handlar om fusk fast det inte gör det...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
10 personer från en skola hit eller dit? Bara dåliga ursäkter. Driver man ett affiliate program vill man ha riktiga besökare som handlar tjänster/produkter. Man ser mycket fort i loggar att ett mönster upprepas för vissa affiliates.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Medlem
|
Jo, men det var bara ett exempel, är inte heller anklagad för att ha fuskat, tänkte bara att det var värt att tänka på.
Kom att tänka på LAN, tänk om man sitter på ett lan och går runt och gör lite gratisreklam för sidan, och kanske 20 pers klickar på reklamer, ser onekligen skumt ut isf. Edit: stavfel |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Finns det något sådant forum som är överskridande mellan affiliateprogramen? Har precis identifierat en fuskare, och det är ju mycket möjligt att samma fuskare blivit identiferad i andra nätverk tidigare / kommer ansluta till något annat nätverk framöver och fuska. Jag menar inte att alla nätverk ska banna en användare för att den har fuskat i ett, men om man har information är det ju lättare att vara uppmärksam eftersom det som sagt annars är väldigt många loggar att hålla koll på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
JAG menar att man ska banna en användare i alla nätverk om man har fuskat i ett
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Råkade se den här tråden igen och vill bara uppmärksamma folk som läser att detta är en tråd från år 2005. Ungefär då jag startade Double och drev hela kalaset helt själv. Idag är vi betydligt fler och vår fuskkontroll är hur bra som helst
![]() Mvh Dejan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Något samarbete med andra affiliatenätverk för att hindra att fuskare fortsätter fuska i ett annat nätverk när de blivit avstängda i ett?
Jag inser vilka problem det kan vara med den typen av information men att inte göra något mer än avstängning i ett enskilt nätverk vid solklara fall av fusk känns också fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag håller med dig, allt som minimerar fusk är givetvis intressant att se över.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|