FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Google ogillar fortfarande query strings i URL:en. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
|
|||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag menar hur deras SERP påverkas. En webbsida med en query string kan självklart inta en förstaplats i SERP:en, beroende på konkurrens. Strävar du efter att göra allting rätt, bör du dock undvika query strings. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Validating
|
Nobody.
Nu är du ute och cyklar!! Citat:
Ganska ogenomtänkt svar ![]() Sök på lediga jobb. Jobbguiden som är vår kund är dynamisk. Iofs inte så stor konkurrens, bara 2,3 miljoner men det var den jag kom på direkt. Det har inte med konkurrensen att göra. En väloptimerad hemsida med god relevans för frågan ger svaret. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
<borta>
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jobbguidens länk i SERP:en i ditt exempel, består inte av webbsida med query string, utan visar bara själva huvuddomämen. Jag menar, att på ett sökord med hög konkurrens, så har en webbsida utan query strings bättre chanser än en som har query strings. Det visar också just ditt exempel tydligt och klart. Vad jag menar är alltså att query strings inte är till gagn för en webbsidas sökmotoroptimering. En webbsida utan query string har bättre chanser. Men det här är självklart bara en faktor. Du kanske missförstog mig, kan hända? Förtydligande av mitt citat (se fetmarkerat ord, om det var det du missade): Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle påstå att en dynamisk webbsida har bättre förutsättningar att lyckas oavsett om man har querystrings eller ej.
Då det gäller jobbguiden som Hans ger som exempel, så är ekvationen enkel. Många bra inlänkar, då spelar querystrings ingen roll.. /berneboy |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
Citat:
Vad jag ville poängtera är att query strings inte är en ursäkt för dålig placering. Hade hemsidan å andra sidan varit i html format så kanske den legat etta. Men det är ju svårt att veta B) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför skulle querystrings missgynna en sida? I så fall så missgynnas ju samtliga webbplatser som har någorlunda hög teknikgrad, för att inte tala om alla riktigt "stora" webbplatser.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|