| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Jag har min mail hos Griffel, och min mailbox ligger på runt 1.5G. Har aldrig haft några prestandaproblem där, så Loopia + problem vid 140M låter som ett stort skämt.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Återigen har loopia problem med mailen, haha?
http://www.driftbloggen.se/?p=2958 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Medlem
|
hej, har själv kompisar som har grymma problem med loopias mail. Kan ju inte mer än beklaga...
kan gott rekommendera att sälja sin själ till google istället, så tar de hand om mailen istället. lägg till MXpekare i loopias kontrollpanel på domänen, och regga google apps och du är igång på några minuter... Länk: https://www.google.com/a/cpanel/standard/new3?hl=sv |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Återigen http://www.driftbloggen.se/?p=2958
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Har aldrig sett ett företag missbruka ordet "tillfället" som Loopia gör.
"Vi upplever för tillfället en störning" borde vara "Vi har som vanligt en störning på e-posten" |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
SLOOPIA DUMZOON
Inte ens webbmailen funkar... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Fick dystert erfara att Loopia inte heller tar adekvat backup på mailen. Tydligen finns bara backup för max två dygn tillbaka, se punkt 15 i fotnoten här:
https://www.loopia.se/webbhotell/specifikationer/ I mitt fall med att Loopia rensade mitt konto med mail, så ville jag ha tillbaka innan deras ändring de gjorde i mitt konto på fredagen så svarade dom på måndag morgon att dom inte kunde ta tillbaka för det finns bara backup två dygn tillbaka (notera då att jag skickade förfrågan på fredagen, ingen svarade på min support senare på fredagen och ej heller under helgen då backupen fortfarande uppenbarligen hade funnits). Först gör dom så att mina mail försvann, sedan väntar dom över två dagar och säger att inte någon backup finns. Snacka om att ge sina kunder en käftsmäll. Tänk om det händer något stort för många kunder med mailsystemet under en långhelg. Loopia svarade faktiskt mig varför de inte har backup längre tid tillbaka, jag citerar direkt hur de svarade mig: Citat:
Det borde vara olagligt att marknadsföra sig om att backup ingår i avtalet om den ändå inte praktiskt går att åberopa som kund. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Nu går jag lite offtopic, men jag skulle inte ens rekomendera att anlita loopia för era domäner. Även om ni inte hostar erat material på deras servrar får du inte ha loopia som registrar om du ska ha naket material på din webbplats. Tror även deras korkade avtal innefattar mer än bara naket. En liten varning, ifall ni inte vill bli av med en värdefull domän helt plötsligt en dag...
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|