FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle ha tagit en Macbook Pro, bättre touchpad får man leta efter och datorn fungerar alltid som en dröm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har insett att jag inte kan få allt jag vill ha (till ett önskvärt pris i varje fall) men har nu kommit fram till två kandidater.
Kand1. http://www.dustinhome.se/hp-probook-...uct/5010598946 Kand2. En Dell Vostro V131 med följande spec; Komponenter Svenskt Äkta Windows® 7 Professional (64-bitars) med återställnings-DVD Intel® Core™ i5-2410M 2.3GHz 4096MB (1x4096) 1333Mhz DDR3 34 cm (13,3") LED-skärm med HD-upplösning (1 366 x 768) och antireflexbeläggning LCD Back Cover : Red WWAN 320 GB seriell ATA-hårddisk (7 200 v/min) Primary 6-cell 65 WHr Lithium Ion battery Inbyggt Qwerty-tangentbord med bakgrundsbelysning – svenskt/finskt Camera : Integrated HD Webcam Intel WiFi 1030 för 802,11b/g/n/BT3.0 USB 3.0 (2) 3G Någon som har avgörande åsikt i frågan om vad man ska välja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.dell.com/se/foretag/p/latitude-e6520/pd
Jag rekommenderar den här, det är den jag har. Något över din budget men... blir glad varenda gång jag använder den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jepp, Latitude alla dar i veckan. Vilken skillnad det är mot Vostro. Byggkvalité, styvhet i chassi.
Och inte minst - dockningsmöjlighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
Citat:
Men nuförtiden kan du ju köpa dig en helt ny dator till priset av ett treårigt på-plats serviceavtal. Går datorn sönder så är det bara att skruva ur disken och att stoppa in den i en ny. Med en bra SSD och regelbundna säkerhetskopior så har man både bälte och hängslen, även om man köper den billigaste Vostro man kan hitta. --- Ontopic: Lenovo ThinkPad har matt skärm om jag inte minns fel. De brukar dock ge väldigt lite prestanda för pengarna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Gustav:
Nu vet jag inte riktigt vad du betalar för 3-åringen men vi ger då inte mer än nån tusenlapp. När det gäller Windows kan du inte bara skruva ur disken och sätta den i en ny (modernare) dator. När chipset'et är fel kommer du få BSOD direkt under uppstarten då drivrutiner saknas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har jag till slut beställt en dator. Hoppas jag inte gjorde bort mig men denna kändes rätt bra iaf.
http://www.dustinhome.se/product/5010597325 Det som ska i är SSD och kanske 4GB ram till, men det blir ett senare projekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad tänkte du köra för storlek på SSDn?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
60GB + Nyttjar typ inget av den disk jag kör i dagsläget så det känns lite onödigt att slänga ut en massa slantar på mer än jag behöver.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, joo om du inte utnyttjar mer så är det ju onödigt. Tror SSDn kommer att ge datorn ett rejält lyft, speciellt om du kör mycket tunga program.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|