FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har lagt upp en testinstallation hos Loopia på http://magento.johantestar.eu/
Visserligen utan några produkter osv, orkar jag så lägger jag väl in paketet med testdata. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fördel med 32 bits linux är att de drar betydligt mindre minne.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Gör det? Det hade jag ingen aning om faktiskt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst, 64-bitars os drar mer minne, men i sammanhanget högst marginellt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
|||
Flitig postare
|
instämmer, Men till vps så skulle jag inte se någon nackdel med att köra 32 respektive 64.
Varken win or lose. i kärnan är de enda som är fördel med 64 bits os är om du har mera en 4 gb ram. Annars får man oftast gå in i kärnan och ändra värdet till ett högre om man fortfarande kör 32bit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska man ner och snåla på 128 MB så kan 32-bit vara en fördel, men varför krångla med så små mängder ens idag, även om det funkar så får man ju ändå lägga ner tid för att det ska rulla på optimalt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett förtydligande till min post är att det bara är Debian som är begränsat till 32-bit i XenServer.
CentOS, RHEL, SUSE och de andra fungerar i både 32-bit och 64-bit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skall du köra delad hostning med Magento , så skall du köra på ett webhotell som har låg beläggning per server. Binero , loppia, Oderland och mfl proppar maskinerna smockfulla med kunder, därav få man prestanda problem när man kör lite mer krävande PHP saker.
Köp en server för ca 10k och hyr hostning för 500:- / per U . Har du en butik redan som rullar, så är dessa kostnader en piss i havet, men du slipper strulet med delad hostning. Citat:
Senast redigerad av klein den 2011-06-10 klockan 05:30 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |