FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du borde absolut få med dig kraft över till den andra sidan om du gör en 301:a. Det du talar om är ju att webbplatsen flyttat. Den är ju fortfarande lika relevant som den gamla om den innehåller samma innehåll.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är olagligt det du gör, men försök som sagt få en deal med företaget istället för att släppa domänen. Det är win/win deal för dem och dig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nackdelen med 301
![]() Dessutom spelar det ingen roll över huvudtaget ifall företaget vill åt min domän i slutändan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns massor med saker som inte är olagliga som kan skada ens rykte och anseende som företag(are).
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så behöver det naturligtvis inte vara i det här fallet... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Var det ATF eller en stämning? du säger ATF här men stämning på twitter, vad är det som gäller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om varumärket är Converse så är det ju inarbetat sedan 70-talet eller om det var ännu tidigare.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Keep us updated!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag säger ATF, men snubben använde ordet stämning. My bad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fått tomma hot mailade till mig om domännamn som företaget i fråga inte hade någon rätt till endast för att försöka skrämma mig att ge upp dem. Valde i det fallet att inte svara alls på mailet och hörde aldrig något mer från skojarna. Notera dock att det inte behöver vara så i ditt fall. Om man tjänar pengar på en domän som innehåller någon annans varumärke är det nog en annan sak. Fräsch i minnet har jag ihateryanair.com eller vad det var. Han blev av med den för att han hade haft typ 1500kr i affiliate inkomster med någon annans varumärke i namnet.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|