FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jo jag har kollat in tjänsten flera gånger och jag tycker det är feltänk att försöka vara som alla andra tråkiga konkurrenter.
Noobs som vill göra en gratis hemsida på nätet vill inte ha häftigt och coolt, de vill ha något som känns enkelt och på deras nivå och även personligt så att de känner att de får hjälp och vågar fråga. Krångliga loggor som känns som något IBM hade för 10 år sedan ger inte detta intrycket. Men det är bara vad jag tror. Titta på Loopia, dell, LG, binero osv osv. De är generation 3 av hostingsidor och de är enkla, snygga och varma. Amerikanska förebilder suger (kolla rackspace, godaddy osv - vilken svensk känner sig bekväm där om de inte jobbar med hosting/webb?) och de funkar inte för svenska marknaden. Kanske de andra dock. Designern som gjort #2 och varianterna tycker jag verkar ha mest skill där och få till något som känns modernt och trovärdigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack Dan för mer förklaring. Det är annat tänk än jag hade tidigare. Men samtidigt får det heller inte vara för enkelt och nybörjarmässigt eftersom jag gissar att mindre personer betalar för uppgradering då om det inte känns lite avancerat och "dyrt" i stilen.
Jag ska fundera kring detta. Skitbra feedback, mer uppskattas. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Japp, jag har ändrat mig, 132:an är mkt snygg, stilren och elegant.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja #132 är jäkligt snygg MEN hur ska jag göra en favicon av den? Favicon är superviktigt eftersom den kommer synas på alla hemsidor som ligger under N.nu och är alltså en stor del av själva brandingen. På till exempel 131, 121, 114 osv så blir symbolen eller N:et en favicon.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan du inte be artisten göra en förenkling av loggan för favicon läget?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
#117 tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
127 tycker jag
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är helt inne på det Ztream skrev. Tyckte inte en enda av dessa var det minsta klockren. Kanske om man tittar på dem lite snabbt, men som favicon? Och om man läser din specifikation (som jag tyckte var bra.)? Kanske är det som så att man får vad man betalar för, tyckte att många av dessa kändes som gjorda av någon som vill imponera med att han lärt sig att tona i photoshop. Och det är väl ingen god ingång direkt när man ska skapa en logotype.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Denna röstar jag på, fantastisk: http://99designs.com/logo-design/con...17/entries/132
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |