FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Vilket OS? | |||
Windows XP |
![]() ![]() ![]() ![]() |
45 | 36.89% |
Windows Vista |
24 | 19.67% |
Windows 7 |
38 | 31.15% |
Linux |
36 | 29.51% |
OS X |
35 | 28.69% |
Annat, nämligen... |
6 | 4.92% |
Flervalsomröstning. Antal röster: 122. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
XP hemma och Win7 på jobbet. Kommer att gå över till Win7 hemma också så fort jag får tid över. (Det tar ju en hel dag att göra i ordning en arbetsmaskin)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Windows XP (sambons)
Windows 7 (HTPC) Mac OS X Snow Leopard (min) Linux Debian & Ubuntu (Debian i NAS (NSLU2) & Ubuntu på "filservern") |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
Lite av mina:
Arbetsdator på win XP Spelservrar på Slackware 11.0 och 13.0 Webbservrar på FreeBSD 7.1 Laptop på dualboot XP & FreeBSD Har inget favorit OS jag tar det som jag anser passa bäst till det jag skall ha datorn till |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
|
Jag kör XP på en burk Vista på en annan och DualBoot Windows XP/Ubuntu 9 på en tredje burk, Ubuntu är enbart för Test/Utbildning/Experimenterande.
Jag körde en del Debian på Universitetet men mest blev det Windows XP där oxo. Har även testkört Fedora på någon burk för några år sedan men det är inget jag använder eller planerar använda framöver. Kommer snart att installera Win7 på någon burk då det verkar spännande. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-10-25 klockan 21:14 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
|
XP och Win 7, testat osx ett par ggr men aldrig kommit in i de riktigt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De flesta som kan välja operativsystem själv tar väl Mac OS X nuförtiden?
![]() Så har jag gjort i alla fall. Senast redigerad av Standout den 2009-10-25 klockan 22:46 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Guest
|
Win 7 sedan några dagar och det verkar fungera bra.
|
||
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
På kontoret: OS X
I hemmet: Windows Vista (7 på ingång) Skulle hemskt gärna vilja gå över till enbart macbook och dess underbara OS X. Är dock allt för mycket av en spelnörd för att kunna undvika billig hårdvara och kompatibilitet mellan spel och OS. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Stationär: Hackintosh, dual boot med xp och os x.
Laptop: Fujitsu lifebook med os x, funkar fint med wacom-tableten i skärmen. Backupserver: också hackintosh med os x. Webserver: Debian |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
Stationär Windows XP
Netbook Windows Vista Laptop #1 Windows XP Laptop #2 Windows 7 Server #1 Crux linux Server #2 Ubuntu Server #3 Windows 2003 Server |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|