FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
11 January 1986 sändes första avsnittet i Sverige.
http://www.imdb.com/title/tt0085106/releaseinfo Minns att faktumet att kostymerna var gjorda i Sverige var något det snackades mycket om. Sedan givetvis hur otäck serien var ![]() Angående nya versionen så vet jag inte. Piloten ser ju inte direkt lysande ut. Tycker man gott kan låta vissa gamla kultklassiker vara just detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
V har visats i repriser ganska många gånger. TV3 i slutet av
80-talet, eller början av 90, Kanal 5 för ett par år sen och TV6 nu i somras. SVT har säkert också kört repriser. Men då första vändan var 86 så är det möjligt att jag såg den då. Då minns jag hur rymdskeppen jagade varandra och sköt laserstrålarna.. Men jag såg alla när TV3 visade dem ett par år senare. De första fem avsnitten är 1,5 h långa. De första två kallas Original Miniseries (1983) och de tre efterföljande heter The Final Battle (1984). Eftersom dessa blev en sån succé gjorde man en säsong med 45-minutersavsnitt, 1985. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Inatt började den då visas på ABC i USA. Jag har precis sett
det första avsnittet och jag är ju såklart helsåld på den! Riktigt bra! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Såg också precis första avsnittet, tyckte det var bra faktiskt
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
så vart såg ni första avsnittet?
letar men hittar inte mer än de första 10 minutrarna :/. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag vet inte om första avsnittet skulle vara så eller om jag hittade knäppa versioner.. men det jag såg så hoppade storyn och tyckte det var allmänt förvirrande.. men det var helt klart intressant och kul att se - något som måste följas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Det finns på den där sidan med båten...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
fabian nu har jag inte en aaaning vad du menar!
hittade avsnittet och kollade.. usch.. känner att jag kan fastna i den serien ett tag :P. men jag blir så trött på serier som inte har ett slut. Föredrar miniserier eller film ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Annars släpps det på ABCs hemsida den 7e nov för de som orkar vänta.
Dock får man nog använda sig utav en proxy om man ska se det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
V är förmodligen ett av mina starkaste barndomsminnen. Jag fick inte se det för mina föräldrar, men det gjorde jag naturligtvis i alla fall. Sen kunde jag inte sova på flera veckor eftersom jag blev mörkrädd av ödlorna. Det var tider
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|