Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Visa aktuell Pagerank

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-06-24, 20:28 #21
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Att köra 100-tusentals anrop mot googles site är väl så nära en DOS attack man kan komma? Be carefull out there.. h34r:
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-25, 07:54 #22
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Robert@Jun 24 2004, 20:28
Att köra 100-tusentals anrop mot googles site är väl så nära en DOS attack man kan komma? Be carefull out there.. h34r:
Per dygn stod det, sedan att kunna, inte hundratusentals anrop samtidigt 2 - 3 anrop i sekunden är inte nåt, tänkt dej hur det ser ut från en utrouter från en stor skola om många där kör toolbaren.

Man kan varva mot datacenterna oxå vi har helt klart tänkt på detta, dock inte för att skydda google, jag tror dom har den prestandan, utan mest för att inte bli blockad.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-27, 14:46 #23
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Ah, nu har jag en PHP-kod för att beräkna checksumman för Googles PageRank. (Beräkningen bygger på en välkänd hashningsalgoritm.) Min gissning är att Google kommer att uppdatera sin toobarkod inom kort, eftersom checksum-koden är/kommer att bli "allmänt känd" mycket snart (det är dock "olagligt" att sprida den, så det kommer jag inte att göra!).

Nu måste jag bara komma på vad jag skall ha den till ;-) Jag har ju inga sajter att övervaka PR för
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-27, 18:37 #24
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Jag har den också. h34r:
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 08:40 #25
Andreas Andreas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 185
Andreas Andreas är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 185
Inte jag

Andreas
Andreas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 11:11 #26
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Andreas, läs på den länk som jag gav till Mobileread på den första sidan av denna tråd. Där har "några" provat ut en algoritm som fungerar Dessutom finns den här: http://www.mobileread.com/forums/showthrea...p?threadid=1912
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 12:27 #27
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare
festizs avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 302
nicclas: Det verkar som om den som Alex, Vijay och Andy gjort har stor skillnad från
pagerank-checksum.homelinux.com/google-pagerank-checksum.php som är en variant man måste köpa. Stämmer verkligen den fria? Stämmer den proprietära?

En fråga vid sidan av: Vad baseras PR på egentligen? Hur ofta en sida besöks via deras motor eller?
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 13:38 #28
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Versionen på mobileread fungerar bra, dvs beräknar rätt checksumma för att hämta PageRank från Googles server (just nu). Den är lika bra som de versioner som finns att "köpa" på diverse skumma ställen. Hash-funktionen som används för beräkningen är "allmänt känd" och det finns ingen anledning att tro att "köpversionen" har annorlunda kod är "public domain"-versionen. Det är i princip bara frövärdet (GOOGLE_MAGIC) som är intressant (och lite svår att komma på om man inte dekompilerar Googles toolbar).

Sidospår: PageRank-värdet baseras på inlänkar (och dina utlänkar, för andra beräkning av PageRank till andras sidor) till (och från) din hemsida. Beräkningen är "iterativ"/"rekursiv" och ju högre PageRank sidorna har som länkar till dig (och ju färre utlänkar de har), ju mer bidrar de till att höja ditt PageRank-värde. Kopplingen mellan PageRank-värdet och var din sida dyker upp i Google sökresultat (SERPs) är inte så tydlig; det är inte bara din PageRank som är av intresse för Google utan ordfrekvens, textstorlek, och relevns (om din sida har klumpats ihop med andra sidor som handlar om samma ämne) påverkar också. Jag tror att det är så att sidor med högre PageRank återbeskös oftare av Googles "bot" än sidor med lägre.
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-04, 12:02 #29
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Har ni fått tag på en kod som funkar kan ni nog vara glada länge, min gissning är att g oogle inte gör några förändringar, många har äldre toolbar's som inte kan uppdateras automatiskt.

Har ni nån sida där er fungerande kod lirar?

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-04, 12:12 #30
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by Thomas@Jul 4 2004, 12:02
Har ni fått tag på en kod som funkar kan ni nog vara glada länge, min gissning är att g oogle inte gör några förändringar, många har äldre toolbar's som inte kan uppdateras automatiskt.

Har ni nån sida där er fungerande kod lirar?

Thomas
Nä, har inte portat koden från PHP till .Net, främst beroende på att jag inte kan PHP, men det verkar bara vara "lite" bitshiftar vänster och höger så det kanske inte är några problem, dock så verkar koden vara byggd på vissa antaganden att PHP hanterar variabler på ett visst sätt. Det är hur detta skiljer sig från PHP till ASP.NET som jag inte har en aning om. =(

alex.vort-x.net/google/
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017