Kom ihåg mig?

Sveriges värsta webbhotell?

Visa resultat för omröstning: Vilket webbhotell har uppfört sig värst?
Loopia 27 40.30%
Binero 9 13.43%
Sajthotellet 3 4.48%
Prionet 13 19.40%
Crystone 15 22.39%
Antal röster: 67. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-11, 08:21 #11
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Jan 11 2008, 07:26
Jag skulle aldrig få för mig att lägga ett stort, viktigt projekt på ett enkelt webbhotellpaket i Sverige. Egen server är betydligt säkrare då. Lyckligtvis har jag inte något projekt inriktat på den svenska marknaden än så länge =)
Har några svenska webbhotellkonton och drygt 100 domäner på svenska webbhotell men har aldrig upplevt några problem med vare sig betalningar eller överlåtelser på de som finns kvar. Hade en mardröm med JX tidigare dock där ingenting fungerade.
JX tänkte jag oxå lägga upp i listan för dom har jag oxå haft problem med, lyckligtvis är dom borta nu.

Jag har 5 egna servrar. Och många viktiga sajter ligger på min egna servrar. Men vissa sajter har jag gjort bedömningen att det är bättre lägga på webbhotell. Jag har t.ex. inte 24h jour så om min server går ner kan det ta timmar innan jag märker det och ytterligare timmar innan jag har möjlighet åtgärda detta. I fallet Crystone fick jag dessutom vänta nästan 1 vecka för att komma åt min server, eftersom man inte ville hjälpa mig på telefon utan hänvisade till mail som man inte svarade på.

Citat:
Enligt mitt tycke så borde det krävas lite mer för att utse ett värsta webbhotell. Jag har lite svårt att se att du kan klandra ett webbhotell på grund av att du själv glömde bort ett mail.
Jag glömde inte mailet, dom skickade till fel mail. Jag fick ringa och maila Aleborg 3 gånger för att dom skulle ändra min mailadress. Men om jag hade fått mailet som skickades 1 år i förväg skulle jag troligen ändå ha glömt det.

Citat:
Lätt att klaga på en felaktig faktura men försök få lite insikt i det hela om det skickas kanske 10.000 fakturor från dem. Det är klart att det blir fel lite här och där, men det viktigaste är inte att de är helt felfria (för det finns inte ett enda webbhotell som är det) utan hur villiga och snabba de är på att rätta till felen.
Klart det kan bli fel, men webbhotellen är helt klart överrepresenterade i antalet fel som begås. Det är inte frågan om 1 på 10.000, det är snarare frågan om 1 på 10 eller 1 på 5. T.ex. Sajthotellet kontaktade jag ju faktist flera gånger i förväg för att kolla att det blir rätt, ändå blev det fel.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 08:36 #12
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 144
dennish dennish är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 144
Citat:
Originally posted by Decibel@Jan 11 2008, 09:13
Förtal gäller väl inte för bolag.
Det är möjligt, men något sorts skydd måste det väl ändå finnas för bolag?
Verkar ju orimligt att någon ska kunna smutskasta och anklaga för kriminell verksamhet utan att företaget skall kunna skydda sig med lagens hjälp.
dennish är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 08:38 #13
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Vadå förtal? Vadå smutskasta? Jag har inte fått en fakutra. Det är ingen smutskastning, det är ett faktum!
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 08:46 #14
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
§1 - Netiketten
- Personangrepp, förtal eller smutskastning av företag får ej förekomma. Använd konstruktiv kritik så det även framkommer vad som är bra, vad som kan bli bättre och hur, WN ska fungera som bollplank. Kritik skall baseras på fakta. Inga namn på privatpersoner får förekomma på forumet.

----

Iallafall inte jag känner att något ännu riktigt uppnår smutskastning.
Sålänge det är reflektioner av egna erfarenheter baserat på fakta ser åtminstone inte jag någon anledning att radera tråden eller liknande. Just nu.

Har tagit bort endel ovidkommande kommentarer.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 09:39 #15
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by robertsson@Jan 11 2008, 09:21
T.ex. Sajthotellet kontaktade jag ju faktist flera gånger i förväg för att kolla att det blir rätt, ändå blev det fel.
Det noterades första gången och var noterat korrekt andra gången. Att personen som sedan skickade fakturan missade att läsa noteringen är givetvis beklagligt, men det händer.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 10:08 #16
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Det kan bli en sned omröstning för jag tror nog att de flesta, mig inräknad, inte har varit kund hos alla. Sen har ju Loopia avsevärt fler kunder osv. Loopia får dock min röst då jag också har varit med om fax som hamnat i cyberrymden (trots ok enl. faxkvitto).

Vill tillägga att Loopia inte på långa vägar är det värsta/sämsta jag har stött på.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 11:12 #17
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by Westman@Jan 11 2008, 11:08
Det kan bli en sned omröstning för jag tror nog att de flesta, mig inräknad, inte har varit kund hos alla. Sen har ju Loopia avsevärt fler kunder osv. Loopia får dock min röst då jag också har varit med om fax som hamnat i cyberrymden (trots ok enl. faxkvitto).
Vill tillägga att Loopia inte på långa vägar är det värsta/sämsta jag har stött på.
Precis, det är en helkorkad omröstning...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 12:05 #18
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Omröstningsfrågan är faktist:

Vilket webbhotell har uppfört sig värst?

Tråden är främst tänkt som en tankeställerare till alla som driver webbhotell där ute. En enda kunds upplevelser under ett enda år. Nu är jag iofs en större kund än många andra kanske, men jag tycker att generellt sett är kvaliten låg. Priset verkar vara största konkurrensmedlet istället för att fokusera på annat, som t.ex. kvalitet.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 12:10 #19
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by robertsson@Jan 11 2008, 13:05
Omröstningsfrågan är faktist:
Vilket webbhotell har uppfört sig värst?
Tråden är främst tänkt som en tankeställerare till alla som driver webbhotell där ute. En enda kunds upplevelser under ett enda år.

Vi vet vad frågan är =) Det är just den som är problemet.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-11, 12:11 #20
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Jan 11 2008, 11:12
Precis, det är en helkorkad omröstning...
Jupp. Det går inte att rösta om man har förhandsgranskat resultatet (kanske beror på någon kaka).

Personligen skulle jag rösta på Binero. Varför? Därför att det är väldigt nyttigt att vara självkritisk. Det går alltid att förbättra sin egen verksamhet och vi är långt ifrån perfekta (än). Dessutom är det lite småfult att rösta på en branschkollega i något som detta, vilket jag antar har skett i flera fall (moderatorer?).
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017