Kom ihåg mig?

Adsense - Är det borkastat med tid och pengar i Sverige?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2020-01-17, 13:25 #11
Deffe Deffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 60
Deffe Deffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 60
Jag / vi växlade hösten 2018 över till Holid (holid.io) för alla vanliga CPM banners ifrån just Adsense. 4 månader senare sade jag upp mig från mitt dayjob och arbetar nu heltid med mina egna sidor och projekt, inkomsten ökade genom bytet så det räckte precis till att kunna/våga ta steget att köra eget.

Kör parallelt med detta vanliga CPA annonser där det passar. Men CPM är min största inkomst källa, samt stabilast.

Hade även en viss form av uppdelning av banners på desktop och mobil där jag skickade mobila banner requests till en annan aktör. Men nu kör jag allt sådant via samma, ger lite mer betalt.

Adsense har däremot fördelen med att den anpassar sig väldigt bra till rätt banner sizes.

Vill även vara helt öppen med att jag sedan en tid tillbaka utvecklar deras verktyg och kommer ta anställning där till våren.

Senast redigerad av Deffe den 2020-01-17 klockan 13:31
Deffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2021-04-19, 16:57 #12
rask rask är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 40
rask rask är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av Deffe Visa inlägg
Jag / vi växlade hösten 2018 över till Holid (holid.io) för alla vanliga CPM banners ifrån just Adsense. 4 månader senare sade jag upp mig från mitt dayjob och arbetar nu heltid med mina egna sidor och projekt, inkomsten ökade genom bytet så det räckte precis till att kunna/våga ta steget att köra eget.

Kör parallelt med detta vanliga CPA annonser där det passar. Men CPM är min största inkomst källa, samt stabilast.

Hade även en viss form av uppdelning av banners på desktop och mobil där jag skickade mobila banner requests till en annan aktör. Men nu kör jag allt sådant via samma, ger lite mer betalt.

Adsense har däremot fördelen med att den anpassar sig väldigt bra till rätt banner sizes.

Vill även vara helt öppen med att jag sedan en tid tillbaka utvecklar deras verktyg och kommer ta anställning där till våren.
Så du sa upp dig från ditt dagjobb för att du hittade denna eminenta tjänst, och sedan ska du ta en ny anställning på nämnda företag? Höll inte intäkterna?
rask är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017