Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nya problem hos city

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-08, 08:13 #21
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av zooloo Visa inlägg
de 5-6 gångerna jag ringt supporten har jag väntat lätt 15 till 25 minuter och fått nya besked vi varje samtal. Snart inne på tredje veckan för att få några IP-nummer kopplade till en vanlig VPS - håll tummarna för mig

Mvh Anders
Skicka ett PM till mig med ärendenummer så kan jag kika på vad som hänt och hjälpa dig att fixa detta. Så lång tid ska det ju inte behöva ta.
crazzy är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-08, 17:14 #22
AndersNs avatar
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
AndersN AndersN är inte uppkopplad
Medlem
AndersNs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 142
Jag personligen tycker faktiskt att City har gjort ett väldigt lyft på driften sista veckorna.
Problemet med 503 som komm på i stort sett alla sidor till och från är helt utraderat, iaf för mig. Och sedan man gjorde fixade / bytte ut mysql05 servern, vilken skillnad, tummen upp!

Svarstiden på mailen är väll tyvärr deras minus, men har aldrig haft problem att komma fram på telefon och tycker deras telefonsupport håller väldigt hög klass.
AndersN är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-10, 10:31 #23
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Våra kunder är vanliga småföretagare. Klart som fan att de inte vet ngt om drift i servermiljöer. Men det spelar ingen roll. På något sätt så har det blivit allmänt praxis att shared hosting krånglar. Jag tycker att om man inte kan garantera att något fungerar så ska man inte erbjuda det som tjänst överhuvudtaget. Strunt samma om det blir dyrare för alla.
Jaha, så eftersom att bankerna strular med nätbanken så ska vi droppa det med? Vad är det för ett ogenomtänkt argument? OM du försörjer dig på internet så borde du vid det här laget veta att det finns inga garantier, speciellt inte i shared hosting.

Tjänsten som City levererar i City Network och City Cloud är helt topp i mina ögon. Vi har varit väldigt nöjda med CN/CC.
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-10, 22:29 #24
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Regelbrott

ja naturligtvis har diverse leverantörer SLA avtaler och "garantier" dock ingenting som hjälper mot denna typen av kund, man kan inte garantera att teknisk svikt inte inträffar, och det var ju det som var poängen i den här saken. Sen att man får en mindre ekonomisk kompensation är ju såklart bra, men förmodligen väger det sällan upp den reella förlusten.

Senast redigerad av FredrikMH den 2013-05-12 klockan 08:57
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-10, 22:50 #25
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Finns undantag, vi erbjuder olika nivåer av garantier som vi har definierat: https://www.egensajt.se/policy/service-level-agreement/
Ok, ok. Det räcker nu.
KristianE är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-11, 01:15 #26
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Ok, ok. Det räcker nu.
Ja eftersom just du säger det så.....

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikNas Visa inlägg
Sen att man får en mindre ekonomisk kompensation är ju såklart bra, men förmodligen väger det sällan upp den reella förlusten.
Men vilken typ av kompensation är det man avser ha rätt till eller känner att man skulle vilja ha i typ fall som detta, det är ju frågan?

Senast redigerad av Danielos den 2013-05-11 klockan 01:20
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-11, 09:03 #27
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Ja eftersom just du säger det så.....
Det är bara det att ni är ju knappast ensamma om att erbjuda kunderna SLA. Man behöver inte använda varje möjlighet på forumet till egenreklam.

Men här är diskussionen City Network och inga andra.
KristianE är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-11, 11:38 #28
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
SLA är inte ens värt som toapapper, och sedan svårt motivera vite på flera 100k för en tjänst man betalar fika pengar i månaden för.

Ska man ha riktigt SLA så får man betala för väldig dyr drifttjänst och då är det ofta även avtal med försäkringsbolag inblandat med.

Och ja vågar säga att man är rätt dum i huvudet om man lägger en sida på shared hosting om man förlorar massa pengar varje timme det är nere.

Även om övriga webbhotell inte vågar säga offentligt vad dom tänker så vågar jag det alla fall.

Visst att det finns leverantörer som är under all kritik i driftsäkerhet, det är en sak men rent allmänt lägger man inte kritiska saker i vilket fall på shared hosting.

Sedan läser 99% av kunderna inte ens avtalet för tjänsten, står det inget exakt vilken garanterad uptime. Troligtvis finns det även ett force majuere del.

Så kanske fel gnälla när man som företag följer avtalet ändå.
patrikweb är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-11, 11:46 #29
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Det är bara det att ni är ju knappast ensamma om att erbjuda kunderna SLA. Man behöver inte använda varje möjlighet på forumet till egenreklam.
Jaha det var nytt, kan inte hitta några former garantier på de större webbhotellen, vilket även FredrikNas var inne på, har du några exempel på andra, inkl. dig själv? Sedan får du säga vad du vill, men jag skrev inte det jag skrev i egenreklamssyfte, utan för att lägga tillrätta felaktig information. Eftersom diskussionen har vänt till att beröra andra/alla webbhotell så tycker jag att ordet är fritt för andra också. Tex utifrån detta uttalande:
Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
På något sätt så har det blivit allmänt praxis att shared hosting krånglar. Jag tycker att om man inte kan garantera att något fungerar så ska man inte erbjuda det som tjänst överhuvudtaget. Strunt samma om det blir dyrare för alla.
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2013-05-11, 15:00 #30
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jaha det var nytt, kan inte hitta några former garantier på de större webbhotellen, vilket även FredrikNas var inne på, har du några exempel på andra, inkl. dig själv?
Eftersom du frågar. Självklart erbjuder vi olika SLA-modeller. Eftersom vi jobbar med skräddarsydda och ofta stora managerade lösningar så brukar kunderna kräva olika garantier. Och eftersom varje avtal i vårt fall är unikt så kan jag inte gå in på detaljer här.

När det gäller webhotell så finns det alltid någon form av SLA någonstans. Inte för att avtalet behöver vara "bra" (ur kunds synvinkel) men som minst för att skydda leverantören.

Att "erbjuda" (läs lagkrav..) obegränsat skadeansvar är det bara kärnkraftverk som sysslar med. Alla andra leverantörer har sina gränser.
KristianE är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017