Kom ihåg mig?

Angående stämning!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-14, 23:15 #11
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Ja, det är min kollega som varit inne och ändrat det till ltd på en del ställen. Ska genast ändra tillbaka det. För det är en enskild firma.

Tack för hjälpen!
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-14, 23:17 #12
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Det är en vän till mig som har råkat ändra det till ltd, för han trodde nämligen vi var ltd som Belgien. Men det är fel. Vi är en enskild firma.

Ska ändra felen ikväll. Tack för hjälpen magic.

Vart står det ltd förresten? Trodde jag ändrat tillbaka det på alla ställen.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-14, 23:21 #13
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Hittade ett till ställe det stod ltd på, men det var under "om oss" bara. Det var nog sista.

Vad menar ni dock med "mail sänding misslyckad". Hittar inget sådant fel ?

Har ni försökt skicka mail till oss?

Det har funkat för alla användare hos oss som har skickat och även för mig...
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 01:01 #14
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Vad tycker alla andra att jag ska göra då ? Vad kostar det att stämma? Sen måste jag själv betala för advokat va?

Ja, Självklart är min loga ett TM! Det var det första jag gjorde!

Mvh Aria
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 01:16 #15
Spam-killer Spam-killer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 4
Spam-killer Spam-killer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 4
Du har väldigt svårt att hålla dig till sanningen Lancelot... Det märks redan i början av ditt inlägg.
Du har inte gjort någonting men någon har stämt dig helt utan anledning bara för att en mindre konkurrent är rädd för ditt företag?

Citat:
Originally posted by Lancelot@Nov 14 2007, 13:14


1. En mindre konkurrent har stämt mig på pengar

2. mest för att de har blivit väldigt rädda utav vårt nya företag.

3. Stämningen är rätt löjlig och tror ni kanske att den inte gick igenom?

4. För den är verkligen överdriven, samt anklagar oss för falska anklagelser såsom; bedrägeri.

1. En mindre konkurrent??? Du har nåt tiotal medlemmar och 100 objekt. Konkurrenten har 15 000 medlemmar och 55 000 objekt!

2. Du har inte blivit stämd för att du skrämt någon konkurrent, utan för dina falskregade konton och spam.

3. Stämningen är knappast löjlig. Vad tror du att riktad reklam av den här sorten kostar om du vänder dig till en byrå?

4. Du är Polisanmäld för bedrägeri, med bevis, så du är inte falskt anklagad.



Davve har rätt. Ingen gillar spammare och att registrera falska personuppgifter med kriminellt uppsåt (spam) är faktiskt bedrägeri, på gränsen till urkundsförfalskning.
Du glömde dessutom berätta om Forumet som kastade ut dig och tog bort all din reklam efter att du spammat hela forumet i nästan varje tråd med reklam för din sajt.

Polisanmälan kan ta ett år och likaså stämningen, så 3 veckor är ingen tid.

För er som funderar på om stämningen är påhittad eller ogrundad kan läsa här:
http://hd.se/inrikes/2007/10/31/inte...-polisanmaeld/

Entreprenöranda och konkurrens är bra, men man måste följa vissa regler. T ex Svensk lag är en bra start.

Hela denna debatt hör egentligen inte hemma på detta forum och ber om ursäkkt för långt utlägg, men sanningen bör ändå lyftas fram.
Jag föreslår att tråden låses och tas bort efter en vecka.
Spam-killer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 01:44 #16
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag tycker inte att tråden ska tas bort, jag finner diskussionen intressant. Men det är nog för att jag har en viss fallenhet för dramatik.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 01:46 #17
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Man kan inte förtala ett företag, alltså går det inte heller att stämma någon som förtalar ditt företag. Eftersom det inte går att förtala. Hänger alla med nu? :P
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 02:54 #18
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Välkomstsidan har ltd i copyrighten
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 03:36 #19
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
spam-killer.

Ni är långt ifrån sanningen som förser era egna medlemmar med falska uppgifter!

Om det inte hade varit rädsla som varit bakom det här agerandet. Varför inte bara varna eller stänga av kontot, ta ett snack med offret istället för allt det här överdrivna?

En mindre konkurrent behöver inte betyda att konkurrenten är mindre än ens egna företag. Utan det kan också betyda att det är en konkurrent som är en utav de mindre företagen. D.v.s inte det största företaget!

Men visst, låtsas som om du inte jobbar för konkurrenten.

Tycker det är väldigt konstigt att ni har bevis för något ingen av oss har gjort.


D.v.s. falska personuppgifter med kriminellt uppsåt.


Tänker inte berätta allting som jag kan och tänker använda. Men vi får se min vän!


Sen tycker jag det finns tid och plats för allting.

En konkurrent som förser sina egna medlemmar med falsk information bör inte försöka lyfta fram "sanningen", sanning är något konkurrenten är väldigt dåliga på.

Sen förstår jag att det är "Svensk Lag" som man ska följa eftersom att jag bor här. Något speciellt som ni syftar på?
Förresten, så har jag kvar det tjusiga mailet konkurrenten skickade mig med falska uppgifter.

Så de/ni om någon borde inte tala om detta!

Sen tycker jag det är väldigt omoget att smutskasta mig och min sajt. Jag är 18 år, vad är din ursäkt?
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-15, 03:41 #20
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Ska jag summera den här tråden, efter mitt eget intryck, så skulle jag säga att Lancelot är en omogen tonåring som inte lärt sig att skilja på rätt och fel. Om det stämmer att han spammat en konkurrents medlemmar och kunder så finns det absolut grund för en polisanmälan och stämning. Dock tycker jag att sådana åtgärder verkar överdrivna. Bazaar1001.se ser ut att vara ett amatörprojekt och inte ett seriöst företag eller någon riktig konkurrent till Budera.se. Att Bazaar1001 skulle kunna stjäla Buderas kunder är inte ett rimligt antagande.

Jag vet inte i hur stor utsträckning Lancelot har varit till besvär för Budera. Men en mer motiverad åtgärd skulle enligt mig vara att ta ett allvarligt snack med pojkvaskerns föräldrar, istället för att dra honom inför domstol. Visst är man myndig vid 18 års ålder enligt svensk lag. Men många mognar sent och en artonåring är i stort sett bara ett barn med något extra år på nacken.

Jag är som sagt inte insatt i fallet, men min spontana åsikt är att Budera överreagerar. Ring hans föräldrar, lärare, eller någon annan person som kan nypa honom i örat och lära honom skilja på rätt och fel. Inte ska en stackars artonåring behöva hosta upp 220.000 kr bara därför att han är sen i sin mognadsprocess. Jag har väldigt svårt att tro att Budera har några pengar att hämta här. Förutsatt att Budera nu inte lidit skada motsvarande det värdet (vilket med utgångspunkt av den informationen som vi fått i denna tråd verkar högst osannolikt).

Själv skulle jag nästan yrka nackskott på spammare (nu överdriver jag). Men i det här fallet handlar det om en artonåring som inte lärt sig vart gränsen går. Låt stackaren vara. Han har säkert redan lärt sig en läxa.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017