Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som lyckats behandla sin musarm?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2022-09-17, 21:15 #11
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Citat:
Ursprungligen postat av Miranda Visa inlägg
...stötvågsbehandling visat sig att vara den mest effektiva behandlingsmetoden som finns idag. Jag fick själv stötvågsbehandling för min tennisarmbåge och med bra resultat, behandlingen är inte mysig för fem öre och det kan ofta behövas åtminstone 3-4 behandlingar a 5-10 min per behandlingstillfälle.

Rekommenderar även att kolla in "Underarm extensor eccentric stretch" på YouTube. Kan även vara värt att testa köpa en TENS-maskin och en mindre foamroller för självbehandling, all lycka till : )...
Hej Miranda!
Tack! Jag ska söka upp någon stötvågsbehandling i Stockholm och fråga! Har iofs väldigt svaga muskler i armarna, kanske ska man börja med det innan.
Min musarm/skada har varit så illa att jag fått åka in akut med ambulans ett par gånger.


Citat:
Ursprungligen postat av Bintang Visa inlägg
Jag började använda ett liniment som var dunder.
Redan efter 3 dagar var värken mer eller mindre borta.
Brukar smörja in armen varannan dag, men måste väl ändå ändra arbetsmetod....
Hej Bintang!
Minns du vilket typ av Liniment du använde? Hade varit guld att försöka, kanske inte botar mitt problem men lindrar gissar jag på Tack!!


Citat:
Ursprungligen postat av AndersN Visa inlägg
Jag fick akupunktur 1 gång i veckan i ca 5 veckor.
Kände av en klar förbättring redan efter 2 veckor och nu har jag inga problem alls.....
Hej AndersN!
Minns du vad för akupunktur du fick eller om det hette något speciellt? Tack.


Ser att det fortfarande finns guld här på WN! Vad mycket bra tips, tackar så mycket för alla svar!
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2022-09-17, 22:29 #12
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Många bra svar. Jag kompletterar lite.

Om man sitter vid/med datorn, mobilen och plattan mycket är det risk att man får framåtroterade axlar. Eftersom kroppen och armarna är en helhet kan denna framåtrotation orsaka problem i HELA armen.

Några i tråden beskriver här att gymträning har eliminerat deras problem, och jag håller med fullständigt. Dock bör man då lägga lite fokus på att träna kroppens baksida (inte minst rotatorkuffarna och latsen), och inte bara bänkpress och liknande som faktiskt kan förvärra denna framåtrotation ytterligare.

Om man inte vill gå till gym så kan så lite som 10 armhävningar och 10 räckhäv (chins) VARJE arbetsdag göra underverk med problem man åsamkat sig genom att sitta mycket vid datorn.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017