Kom ihåg mig?

Använda viral video (+5M views) för länkar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2022-09-03, 14:37 #1
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
emilkilhage emilkilhage är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 35
Standard Använda viral video (+5M views) för länkar

Hej allihop

Jag har en video som av en slump de senaste dagarna blivit viral. Den har i dagsläget cirka +5M views på TikTok och Instagram. Det här är inget som var planerat.

På grund av den här slumpen har jag funderar över hur jag kan ta vara på möjligheten till exponering så mycket som möjligt.

Jag driver en sajt inom en bransch med hög konkurrens så det hade varit jättebra att kunna få länkar från tunga medier som till exempel Aftonbladet, The Guardian, USA Today, New York Times med flera.

Eftersom dessa länkar är så värdefulla har jag undersökt lite olika strategier under veckan:

Sälja videon
Jag har blivit kontaktad av olika företag som vill köpa videon och publicera i sina kanaler. Flera av dessa har miljontals prenumeranter och kontakter hos etablerade medier så det skulle mest sannolikt sprida sig som en löpeld. Problemet är att de vägrar länka till någon annat än mina sociala medier.

Publicera videon
Jag har funderat att publicera videon på YouTube men jag har inget etablerat konto. Troligtvis kommer jag inte lyckas göra det viralt på egen hand. Jag kan publicera på Reddit med hög sannolikhet till spridning, men kan inte länka till YouTube från Reddit i önskade subreddits. Måste ladda upp direkt och då faller idén.

Sociala medier
Videon är redan viral på Instagram och TikTok och jag kan inte direkt få några länkar därifrån. Jag kan skicka vidare till större konton som LadBible och Failarmy men de kommer endast i bästa fall hänvisa till mitt konto och inte länka till webbplats.

Kontakta media
Jag kan försöka nå ut på egen hand till journalister som publicerad liknande videos i större tidningar. Problemet är att jag inte har några etablerade kontakter och det är ett oerhört tungt jobb. Jag har inte heller erfarenhet av att nå ut med videos tidigare. Känns som jag är långt ifrån ensam.

Jag är övertygad att videon kommer så superbra spridning men vill verkligen passa på att försöka få in bra länkar till min sajt.

Hur skulle ni ha gjort om ni var i min position? Har någon idéer på vad jag kan göra? Det känns som jag sitter på en jättestor möjlighet så vore strålande om jag kunde få draghjälp till min sajt.

Tack på förhand!
emilkilhage är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017