Kom ihåg mig?

Missdomain suger, tips på en bra och pålitlig webbhotell?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-03-31, 18:50 #41
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av extra-c Visa inlägg
Fick plötsligt fel då 500 Error var överallt på min sida så att man inte kommer in på orginala sidan. Detta i samband med att jag gjorde att indexs inte syndes, alltså om man gick in på en mapp på sidan genom domänen, så att filerna inte skulle synas för alla andra.

Kontaktade support och fick självklart hjälp relativt snabbt vilket jag uppskattar!
Dock så fick jag min .htaccess fil raderad och på den hade man ingen backup... :/

Och när man väl påpekade detta för Angelica på Support så slutade hon svara.
Hejsan,

Vi skall ha backup på alla filer så klart, du får gärna messa mig i ett PM din sida så kan jag kolla upp det.

Att Angelica slutar svara kan vara olika anledningar, men antagligen fastnade hon i ett samtal och hade flertalet chattar samtidigt.

Mvh Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-01, 12:02 #42
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Bara jag som upplever missdomain som sjukt seg?

Min sida hos dom slutar fungera nästan varje vecka. Har endast 10 st artiklar på den, och det är en WP sida.

Enligt missdomain så funkar det jättebra, och dom kommer snabbt in på sidan, trots att 6 av mina vänner som jag frågat via facebook inte kommer åt den, och inte jag heller.

Förra veckan hade dom server fel, och nu är det nere igen (enligt alla utom dom). Så nu får man vänta tills en tekniker ska kika på problemet.

Och det går inte att köpa domän via deras panel fortfarande, man får be kundtjänsten skicka en faktura till en, sen så betalar man och väntar 1-3 dagar på att dom ska registrera det.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-01, 12:29 #43
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Det löste dig, fick det här som svar:

Citat:
Vi behövde avblockera din IP-adress i mod_security
Vad betyder det här, har dom blockat vissa IP adresser eller? För flera av mina vänner kunde inte heller komma in.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-01, 14:21 #44
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Hejsan Kenan,

Att du blir blockerad beror på cPanel som upptäcker något från din IP-adress som inte är normalt, exakt vad det är kan jag inte svara på här. Men om du ställer frågan till supporten så kan dom få fram exakta anledningen till varför din IP blir blockad.

Förra veckan hade vi nertid pga Telia Career som hade problem , detta drabbade inte bara oss utan 1/5 internetanvändare i hela världen:

http://www.idg.se/2.1085/1.661072/te...elia%20Carrier

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-01, 15:42 #45
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Kenan Kenan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan Kenan,

Att du blir blockerad beror på cPanel som upptäcker något från din IP-adress som inte är normalt, exakt vad det är kan jag inte svara på här. Men om du ställer frågan till supporten så kan dom få fram exakta anledningen till varför din IP blir blockad.

Förra veckan hade vi nertid pga Telia Career som hade problem , detta drabbade inte bara oss utan 1/5 internetanvändare i hela världen:

http://www.idg.se/2.1085/1.661072/te...elia%20Carrier

Mvh, Fredrik
Det tar ca 5 sekunder för min sida att ladda, så problemet verkar ej åtgärdad än. Konstigt, den verkar blocka från några vänner till mig också, som har provat. Kanske bäst om ni tar bort det, så slipper det strula, första gången jag hör att en webhotell blockar besökare till mina sajter.
Kenan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-07-01, 17:17 #46
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Vi blockar absolut inte besökare från hemsidor, utan cPanel blockar IP-adresser som gör något suspect för att skydda din och alla andra kunders hemsidor på samma server. Men du får gärna skicka mig din hemsida i ett PM så kan vi kolla närmare på exakt vad som orsakar att det laddar segt.

Mvh Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-02, 23:02 #47
habbcraw habbcraw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 182
habbcraw habbcraw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 182
Får massa mejl om att inaktiverade domäner kommer förnyas snart för andra eller tredje gången nu! Även en bekant får detta. I mejlet skriver ni att domänerna kommer förnyas, vilket det inte ska eftersom det är inaktiverade. Dessutom står det att jag ska förnya dem? Vad är detta? Er support ger inga svar, utan frågar mig frågor jag inte har svaret till... Varför? Andra som upplever detta och fick det löst? Inte första gången jag upplever problem hos er, Missdomain.
habbcraw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-03, 08:38 #48
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Hejsan Habbcraw,

Domänerna måste aktivt avslutas för att vi inte ska skapa en faktura för nästkommande period, domänerna kommer inte förnyas utan enbart en faktura skapas. Du kan även slå av auto förnyelse inne i system , då kommer inte en faktura att skapas.

Du får gärna skicka mig dina domäner i ett PM så kan jag göra detta åt dig om du vill!

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-03, 09:10 #49
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Kan även lägga till att vi jobbar med en helt ny domänpanel, som ska ersätta den som WHMCS har inbyggd idag som inte är helt 100% och saknar vissa funktioner vi vill ha.

Denna är i beta just nu och vi hoppas kunna göra den live så fort som möjligt för alla våra kunder.

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2016-08-03, 16:44 #50
habbcraw habbcraw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 182
habbcraw habbcraw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 182
Jag HAR stängt av autoförnyelse, för länge sedan för domänerna det gäller, men får konstiga mejl som säger att dem kommer förnyas snart och att jag ska förnya dem. Är detta en bugg då alltså? Så jag bör inte få fakturor för dessa domäner, alltså som det ska vara? Det är dock skumt att ni skickar dessa mejl i så fall.
habbcraw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017