Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Windows Media Server

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-24, 19:34 #11
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Originally posted by balstaatv@Jul 24 2009, 15:18
Nepp inget pirat här! Allt är orgina, Sorry!!
Visst, och min hund är finanshaj.

Om du nu har det i orginal och inte vet hur man använder det så måste du vara otroligt korkad. Vad är det du VILL göra, egentligen?
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-24, 19:41 #12
balstaatv balstaatv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 149
balstaatv balstaatv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av studiox
Citat:
Ursprungligen postat av balstaatv
Nepp inget pirat här! Allt är orgina, Sorry!!
Visst, och min hund är finanshaj.

Om du nu har det i orginal och inte vet hur man använder det så måste du vara otroligt korkad. Vad är det du VILL göra, egentligen?
Nu är det så att det är Orginal, och jag arbetar som windows tekniker på ett företag i Stockholm där alla (nästan) kör Windows. Vad skulle det vara för fel med att man kör Windows 2003 Ent. ? Om man ska ha en bra server på sitt företag där prestanda och säkerhet är A & O kör man man ju Ent om man nu inte kan Linux !

Man ska aldrig dissa dom som har pengar utan värna om dom, man vet aldrig när man behöver hjälp från oss !
balstaatv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-24, 19:42 #13
balstaatv balstaatv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 149
balstaatv balstaatv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 149
Sen det jag vill är att kunna streama ISO & Img filer via nätverket, vi har drygt 300 anställda och lägger upp roliga klipp på vår Intranet sida! det jag vill då är bara att lägga in filmerna i mappen, och det hamnar automatiskt som ett klipp !
balstaatv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-24, 19:57 #14
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by balstaatv@Jul 24 2009, 19:41
Nu är det så att det är Orginal, och jag arbetar som windows tekniker på ett företag i Stockholm där alla (nästan) kör Windows. Vad skulle det vara för fel med att man kör Windows 2003 Ent. ? Om man ska ha en bra server på sitt företag där prestanda och säkerhet är A O kör man man ju Ent om man nu inte kan Linux
Man ska aldrig dissa dom som har pengar utan värna om dom, man vet aldrig när man behöver hjälp från oss.
ffmpeg skall du iaf kika på, det kan konvertera flertalet format till flv (Flash Video), sedan finns det ett flertalet flash-spelare ute på nätet att använda.

Hjälp från er? Kanske skall ha en fungerade hemsida först...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-24, 20:14 #15
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by balstaatv@Jul 24 2009, 19:41
Vad skulle det vara för fel med att man kör Windows 2003 Ent. ? Om man ska ha en bra server på sitt företag där prestanda och säkerhet är A & O kör man man ju Ent om man nu inte kan Linux
Jag säger inte att enterprise är fel men vad jag kan uttyda så är du inte på det klara med vad man har vissa saker till alternativt så beskriver du det klumpigt/oklart. Se även webbservertråden (linux). Man använder helt enkelt inte en gruvborr för att borra ett hål i en planka.

Enterprise används om man behöver t.ex. mer än 4 GB ram i en 32-bitars burk eller om man ska klustra etc. För IIS och WMS behöver man extremt sällan enterprise så om licensen går att sälja så gör det. En standardlicens kostar bara en femtedel av enterprise och med 64-bitar så kommer du långt. Därför vore det mer väl spenderade pengar att hyra in en linuxkonsult som kan hjälpa dig att bena ut webbservern och en windowskonsult för att sätta upp WMS.

EDIT: Jag tänker inte tala om var jag jobbar men vi har två super domes i alla fall :P
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-24, 20:15 #16
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by balstaatv@Jul 24 2009, 19:42
Sen det jag vill är att kunna streama ISO & Img filer via nätverket, vi har drygt 300 anställda och lägger upp roliga klipp på vår Intranet sida! det jag vill då är bara att lägga in filmerna i mappen, och det hamnar automatiskt som ett klipp !
Jag vill påminna om att URL gäller även för internt bruk på ett företag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-24, 20:23 #17
balstaatv balstaatv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 149
balstaatv balstaatv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Ursprungligen postat av balstaatv
Nu är det så att det är Orginal, och jag arbetar som windows tekniker på ett företag i Stockholm där alla (nästan) kör Windows. Vad skulle det vara för fel med att man kör Windows 2003 Ent. ? Om man ska ha en bra server på sitt företag där prestanda och säkerhet är A *O kör man man ju Ent om man nu inte kan Linux
Man ska aldrig dissa dom som har pengar utan värna om dom, man vet aldrig när man behöver hjälp från oss.

ffmpeg skall du iaf kika på, det kan konvertera flertalet format till flv (Flash Video), sedan finns det ett flertalet flash-spelare ute på nätet att använda.

Hjälp från er? Kanske skall ha en fungerade hemsida först...
Vet att vår sida ligger nere just nu! Detta är för att vi har inte laggt ut någon än! Visst det är 2009 och ALLA ska ha en, men nu är det så att vi vill inte lägga ut en om den inte är snygg och kan locka kunder ! Så just nu så håller vi oss det vi har, Vårt adress register !!!
balstaatv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017