Kom ihåg mig?

"Best practice" vid snapback av domän för SEO

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-04, 17:43 #21
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Legenz Legenz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 187
Citat:
Ursprungligen postat av Nikke Lindqvist Visa inlägg
Det svåra här, är ju att göra det hållbart för framtiden. En snapbackad domän som 301as får ju inte särskilt många nya länkar, och 301-förfarandet har helt klart devaluerats (även om det alls inte är nollställt, som påståtts tidigare i tråden).

Däremot verkar det som om 301-redirects numera fungerar bättre om bägge sajterna faktiskt är reggade i samma Google Webmaster Tools-konto, och den som överanvänder metoden vill nog inte gärna lista alla sina snapbackade domäner i GWT för det vore ju sannerligen en signal till Google, om något.

Jag brukar därför föreslå att man faktiskt istället försöker använda den snapbackade domänen, med någonting som åtminstone i viss mån påminner om den ursprungliga sajten.
Jo, min tanke är givetvis att använda den snapbackde genom att fylla på med material och sedan ge andra sidor i mitt nätverk länkkraft. Planerar också att bygga fler länkar till den snapbackade domänen för att allt ska se så naturligt ut som möjligt.
Legenz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-05, 10:27 #22
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Legenz Visa inlägg
Jo, min tanke är givetvis att använda den snapbackde genom att fylla på med material och sedan ge andra sidor i mitt nätverk länkkraft. Planerar också att bygga fler länkar till den snapbackade domänen för att allt ska se så naturligt ut som möjligt.
Om du bara byter ut avslutningen där. "se så naturligt ut som möjligt" mot "vara så naturligt som möjligt" så tror jag att du är på rätt väg. För varför bygga någonting som bara ser naturligt ut, när du kan skapa någonting som är på riktigt, och faktiskt även tål att synas i sömmarna?
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017