Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hej! Vi vill inte finnas på sajter som tillhör http://www.tedvalentin.com.

Visa resultat för omröstning: Vad anser du om att sidor som pizzakartan m.m vägrar ta bort ditt företag från sin sida?
OK. De får använda ditt varumärke för att få träffar via Google och tjäna pengar på klick. 7 24.14%
Det är fel, din kund hamnar på hans sida med inaktuell info och reklam om konkurrenter. 22 75.86%
Antal röster: 29. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-08-21, 10:13 #1
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Thumbs down Hej! Vi vill inte finnas på sajter som tillhör http://www.tedvalentin.com.

Hej!

Vår restaurang finns med på olika hemsidor som tillhör http://www.tedvalentin.com.

Vi har meddelat om att vi inte vill finnas med, då det ger vilseledande information.
(Vi kan inte sitta och uppdatera öppettider m.m på alla hans sidor.)

Men han vägrar ta bort oss, samtidigt ironiskt nog klagar han på eniro som "alla är trötta på" enligt honom på sin blogg.

Eniro tar bort en utan att säga ifrån, men det gör inte Ted.

Frågan är vad ni tycker om detta?

mvh
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-21, 11:23 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Ändrar ni verkligen era öppettider så ofta? I så fall är det i sig nog ett större problem för era kunder

Det går inte att driva sådana sajter om man tar bort företag så snart någon önskar.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-21, 11:44 #3
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ändrar ni verkligen era öppettider så ofta? I så fall är det i sig nog ett större problem för era kunder

Det går inte att driva sådana sajter om man tar bort företag så snart någon önskar.
Restauranger ändar t.ex. menyer allt i från veckovis till årsvis. Öppettider ändras så klart även dom.
Så att Ted inte kan driva "sådana sajter", kan ju inte restaurangen bry sig mindre om (om man nu inte bett om att få listas på sidan).
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-21, 11:47 #4
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det går inte att driva sådana sajter om man tar bort företag så snart någon önskar.
Ok, driv inte såna sajter då? Jag vill inte hamna på en sida där infon inte stämmer om restaurangen jag googlade på. Varken jag (kunden) eller restaurangägaren är ju intresserad av denna "tjänst" då.
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-21, 17:12 #5
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 331
HenrikAI HenrikAI är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 331
Jag kan bara tala för mig själv, men det var extremt länge sedan jag åt på en restaurang utan att kolla in deras hemsida först, oavsett om jag fått tips om den av en vän, i en tidning eller på nätet. Felaktiga öppettider och liknande på hans kartsajter ser jag därför inte som ett stort problem (möjligtvis bara om man bytt inriktning på köket helt). Tycker snarare det är ett problem att de inte är helt uppdaterade och att det därför saknas restauranger (och att det finns med restauranger som har stängt för gott).

Som konsument uppskattar jag helt klart oberoende sajter som listar alla etablissemang, såsom Tripadvisor och Teds sajter (även om man förstås får ta en del recensioner med en nypa salt).

Senast redigerad av HenrikAI den 2015-08-21 klockan 17:17
HenrikAI är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-22, 00:17 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
Ok, driv inte såna sajter då? Jag vill inte hamna på en sida där infon inte stämmer om restaurangen jag googlade på. Varken jag (kunden) eller restaurangägaren är ju intresserad av denna "tjänst" då.
Ifall folk inte är intresserade av tjänsten så löser sig ju problemet av sig självt, eller hur? Nu tror jag ändå att många är intresserade av hans sajter. Själv räknar jag med att alla restauranger jag besöker har "normala öppettider" och skulle jag av någon anledning en enstaka gång vilja besöka en restaurang på en något mer udda tid så kollar jag alltid med restaurangen oavsett vad som står på nätet.

Självklart ska man få skriva om företag på nätet om man så önskar, det är en av fördelarna med att bo i ett land som Sverige.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2015-08-22 klockan 00:20
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-22, 14:38 #7
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Om sajterna är dåligt uppdaterade brukar de förlora användare. Om sajterna har för några restauranger brukar de förlora användare. Kort sagt ligger det i sajtägarens intresse att ha så komplett och korrekt information som möjligt. Även om du inte vill hjälpa sajten med det så har de all rätt i världen att försöka göra det själva.

Paralellen med Eniro håller inte alls då han, liksom de flesta andra, klagar på helt andra saker (blufffakturor, aggresiv försäljning osv).

I slutändan så tror jag att hans sajter blir bättre för besökaren om han låter bli att ta bort restauranger (om de inte lagt ner osv då), medan hans anseende och relation till restauranger kan bli bättre om han tar bort dom.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-22, 15:34 #8
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Kan väl flika in att vi på Öppettider.nu, som driver just en sajt som TS beskriver tar bort direkt om företaget önskar, dock upplyser vi gärna om fördelarna att finnas hos oss och statistik kring hur många kunder som hittat dem via oss.

Angående korrigering av öppettider (vilket kan skapa frustration hos företag, givetvis) så har vi en snitttid på 3.5 timmar från första rapporteringen, även om ansvaret i grund och botten ligger hos oss.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-22, 23:58 #9
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Ett alternativt sätt är ju att inte visa de uppgifter som vanligtvis är felaktiga. Till exempel öppettider, om man driver en restaurangsajt. Eller ha en "plusfunktion" där man visar mer data?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-23, 08:11 #10
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Hur ofta ändrar ni era öppettider och menyer?
Frågar av ren nyfikenhet.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017