Kom ihåg mig?

AffiliateNetwork

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-21, 02:34 #21
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by nifer@Dec 20 2003, 23:24
Nu har jag hittat till den svenska versionen!
-URL-
Verkar MYCKET lovande, jag har ansökt om ett nytt konto där, jag återkommer *

//Jonas
vet inte riktigt varför du postar den länken här eftersom det inte var några problem att hitta den från deras förstasida?

dessutom har jag redan kommenterat den svenska affiliate-versionen i tidigare inlägg. förstår inte riktigt hur du kan bildat dig en uppfattning om deras tjänst ännu eftersom de ännu inte dragit igång den fullt ut.
ditt inlägg känns lite oseriöst och överflödigt. var det svenska versionen för annonsering du syftade på så kan du ju också gärna uppge det lite tydligare.

kan passa på att komplettera mina tidigare kommentarer med följande quote från ett mail de skickade ut igår, 4 dagar efter den egentliga introduktionen.

Citat:
Hej!
Vi har absolut inte glömt av Dig och Din ansökan till AffiliateNetwork.com/Sverige!
Det är bara det att en del av våra avslutande systemtester
inte hinns med innan eller under helgerna.
Vi skjuter således på introduktionen lite grann och
återkommer till Dig i början på nya året.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-08, 03:27 #22
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Någon som har hört av från dem ännu?

Själv börjar jag tappa tålamodet och förtroendet redan nu. Känns oerhört oseriöst att låtsas-lansera en tjänst som inte ens kommit igång närmare en månad efter utlovat datum.

Vad säger att det inte blir samma sak med utbetalningar och dyligt?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-08, 12:52 #23
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
I svarsmailet jag fick när jag registrerade mig igår stod det att de skulle starta upp verksamheten den 15:e januari.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-08, 13:58 #24
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by naredi@Jan 8 2004, 09:52
I svarsmailet jag fick när jag registrerade mig igår stod det att de skulle starta upp verksamheten den 15:e januari.
aha okej, som registrerad sedan tidigare har jag inte fått någon information om det alls annat än det tidigare där det stod att de skulle återkomma i början på nya året.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-10, 03:21 #25
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Kommer dem upp snart? Har dem brist på annonsörer eller vad handlar det? Men å andra sidan då hade dem väl svarat på mitt mail ang. att bli annonsör. Men men hehe

Nu ska jag ut

Lev väl!
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-19, 20:51 #26
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
Nu verkar de fungera. Loggade in idag och såg till min besvikelse att det bara fanns 3 annonsörer (varav två de själva) att välja bland.
Förhoppningsvis kommer det fler när det blir fler medlemmar...

Mitt mail om att bli annonsör har de iaf svarat på. Nu väntar jag bara på pappret från PRV och FA-skatt. Efter ett par månaders testkörning av webbshopen räknar jag med att testa annonsörsdelen hos dem. Om någon annan hinner få någon erfarenhet från dem innan så säg till
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-19, 23:57 #27
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Vi kommer successivt lägga in externa annonser under veckan. Vi kör just nu bara
våra egna annonser och testar på så sätt tekniken och minimerar risker för både
affiliates och annonsörer. Hellre simma lugnt än fäkta illa...eller vad heter det?
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-20, 01:03 #28
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Har ni betat av ansökningarna? Ansökte i december och ännu inte fått varken ja eller nej.
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-20, 13:24 #29
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Citat:
Originally posted by void@Jan 19 2004, 23:03
Har ni betat av ansökningarna? Ansökte i december och ännu inte fått varken ja eller nej.
Vi har ett fåtal kvar. Jag tror du har fått besked nu.
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-20, 15:53 #30
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by naredi@Jan 19 2004, 17:51
Nu verkar de fungera. Loggade in idag och såg till min besvikelse att det bara fanns 3 annonsörer (varav två de själva) att välja bland.
Vad jag kan se så är alla tre annonsörerna de själva. Är ju Innovate IT som ligger bakom enda CPC-annonsören som finns där idag.

En bra sak som de har är att man kan se hur länge varje annons-kampanj pågår. på så sätt kan man ha lite framförhållning när man väljer annonsörer. Andra bra saker är t.ex. de exponerings-möjligheter per epost som möjliggörs, vilket är något krångligare att utnyttja med TradeDoubler.

Något som känns väldigt svåröverskådligt är däremot deras statistik-del som bygger på bannerid istället för en bättre förklaring (som man eventuellt borde kunna angett själv). Statistik-del med trend- och diagramfunktioner skulle också varit uppskattat.

Att ange unika länkid:n helt valfritt på liknande sätt som TradeDoublers EPI med skillnaden att dessa även skulle täcka CPC, skulle också vara en funktion som skulle uppskattas.

Ska bli intressant att se vad det utvecklas till när fler annonsörer kommer upp. Något som däremot kommer vara helt avgörande för om jag i större grad övergår till AffiliateNetwork är hur deras utbetalningsprocess fungerar. Som tidigare nämnts har TradeDoubler mycket stora problem att få in pengarna (i tid?) från samtliga annonsörer. Men vad jag förstått har AN en annan typ av förfarande där de inte publicerar annonsörers program förräns de betalt in pengarna till AN som ska betalas ut. Vet inte riktigt om det fortfarande stämmer men det borde ju vara en klar fördel när det gäller problemet som ovan påtalades.

Följande finns dock att läsa för annonsörerna: "You make an upfront payment before your program goes live". Skulle vara intressant om någon av ert som redan valt att bli annonsör kunde kommentera detta huruvida inbetalning för er annonsering genomgående sker i förväg eller endast är någon typ av "aktiverings-insättning".

Är ju dock fortfarande en fördröjning på 45 dagar av utbetalningarna. Stämmer det att inbetalningarna från Annonsörerna sker i förväg borde denna fördröjning förkortas vilket gör att det blir ännu attraktivare att använda AN:s tjänst.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017