Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur mycket besökare krävs...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-15, 19:18 #21
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Originally posted by kullervo@Feb 15 2005, 20:00

Med bara 1500 unika besökare per dag, eller har du inaktuell information om dig själv här på WN?
Det stämmer. runt 1500 unika per dag för gr_r.se
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 19:21 #22
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
grr så du har 1500 besökare per dag och tjänar femsiffrigt från tradedoubler? Ser inte speciellt mycket tradedoubler som banners. Är det mycket "mörka" textlänkar då också då eller i länklistan? Låter mycket helt klart
Nostra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 19:24 #23
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Thomas
Jepp.

Citat:
15 k per dag då undrar man hur många click och avslutade köp man har för att tjäna det på tradedoubler
Jo 15k är nog inte exemplet vi skall gå efter, få lyckas med det och att få konunitet i det är säkert också väldigt svårt. Jag tog inte exemplet jag sa bara att jag inte såg det som omöjligt att tjäna mycket pengar på TD. Jag kan tänka mej att vissa med bra mobil/ringsignal trafik kan ligga bra till.

Citat:
När man kollar deras partners osv så betalas det ju ofta under 1 kr per klick och sen kanske 3-5 procent på avslutade köp. Att då få 15 k per dag anser jag ändå som ganska otroligt för en site som inte har miljontrafik.
Det krävs ju att man har väldigt hög avslutsfrekvens men som någon nämde kan man ju köpa för typ 50 öre på adwords och sälja för 1 kr som premiumsite hos TD. Att mäkla trafik har ju funnits lika länge som internet.

Citat:
Sorry men är som ni märker väldigt skeptisk till TD och liknande. Skulle faktiskt vara intressant att veta hur många siter som drar in 15 k per månad från TD och hur många besökare de har..... Sen givitvis ställa detta mot om de tapetserar sina siter med reklam, TD.
De som tjänar mycket pengar på TD tror jag inte har tapetserat sina siter med reklam, jag tror det handlar om tvärt om. Bygga upp ett förtroende mellan siteägaren och besökaren för att sedan "tipsa" om ett bra ställe att handla på är nog melodin. Det är dem som är skickliga på det som jag tror tjänar endel deg på TD och andra affiliatesystem.

Det är ju inte lätt givetvis men man skall och andra sidan inte säga att det inte går, för det gör det.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 19:24 #24
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Som det sagts innan flera gånger innan så ger banners klart lägre CTR än textlänkar.

5 siffriga belopp är inte alls omöjligt med 1500 besökare per dag. Skulle vilja påstå att man med 2000 unika per dag kan ta ut 6 siffriga belopp per månad från TD.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 19:41 #25
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Originally posted by Nostra@Feb 15 2005, 20:21
grr så du har 1500 besökare per dag och tjänar femsiffrigt från tradedoubler? Ser inte speciellt mycket tradedoubler som banners. Är det mycket "mörka" textlänkar då också då eller i länklistan? Låter mycket helt klart
Vad menar du med mörka textlänkar? jag har jobbat med att bygga upp sidan sedan 99 och har aldrig fuskat. Allt är möjligt så länga man ser möjligheter. tradedoubler är en av inkomstkällorna, räkna ut vad resten kan ge :P
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 19:43 #26
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
robertson skämtar du nu eller? Sexsiffriga belopp för 2000 besökare per dag. Vi har till exempel runt 30 000 unika besökare per dag. Med som ni säger rätt använt så skulle jag tjäna miljoner i månaden. Sorry men känns hur man än vänder vrider på det inte så sanningsbaserat. Kan förstå att folk som bedriver tex startsidor där de baserar hela siten på TD-länkar osv uppnår en hög klickfrekvens och kanske på en sådan site nå upp till femsiffrigt belopp typ 10 000 kr i månaden med 1500 unika besökare per dag. Men annars känns det rätt off att säga så. Men men jag kan ha fel. Men erfarenheten på nätet sen 1994 säger tvärtom.
Nostra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 19:50 #27
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by Nostra@Feb 15 2005, 19:43
robertson skämtar du nu eller? Sexsiffriga belopp för 2000 besökare per dag. Vi har till exempel runt 30 000 unika besökare per dag. Med som ni säger rätt använt så skulle jag tjäna miljoner i månaden. Sorry men känns hur man än vänder vrider på det inte så sanningsbaserat. Kan förstå att folk som bedriver tex startsidor där de baserar hela siten på TD-länkar osv uppnår en hög klickfrekvens och kanske på en sådan site nå upp till femsiffrigt belopp typ 10 000 kr i månaden med 1500 unika besökare. Men annars känns det rätt off att säga så. Men men jag kan ha fel. Men erfarenheten på nätet sen 1994 säger tvärtom.
Nej, jag skämtar inte... Som jag skrivit innan så måste det vara väldigt smala sidor som håller sig till ett ämne. Sedan är det en fördel om det innom detta ämne/bransch finns pengar/annonsörer. Så gör du en sysida om hur man virkar tummvantar kan det vara lite svårt att få tag på stora annonsörer men det finns andra branscher där det finns mycket större pengar.

Jag tror tyvärr att Nordic Hardware har lite fel profil på besökarna för att man ska kunna tjäna miljonbelopp. Visst är data hett men marginalerna är minimala. Men kolla på pricerunner, dom lyckas ta 2kr/klick från sina annonsörer, även från dom som annonserar dataprylar. Man måste komma på nått nytt/smart/kreativt och inte bomba sida full med banners, för det ger inga pengar.

Jag har oxå varit på nätet sen 93 eller 94 och för ett år sedan skulle jag skriva samma saker som du, senaste året har jag lärt mig MASSOR om marknadsföring på internet och det finns OTROLIGA pengar att tjäna.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 19:59 #28
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
robertsson:

Vi är idag 6 personer som jobbar heltid med full lön på våra siter och vår enda inkomstkälla är just reklam. Dock använder vi oss inte av affiliateprogram utan har egna säljare som sköter försäljningen av reklamutrymmen. Men som alltid så säljer inte säljarna slut varenda utrymme som finns på siterna och därav finns ju intresse för att ännu mer dryga ut inkomsten. Har som jag tidigare sagt prövat på flertalet av TD och liknande och detta är inte något som jag själv förutspråkar precis. Givitvis för dom som vill ha lite extra pengar men jag anser också att dessa pengar är så lite att det knappt är lönt det. Men är väldigt intresserad av att veta mer, därför jag diskuterar detta här på WN. För alla här verkar hylla adsense, TD och andra affiliateprogram som jag har en tvärtemot upplevelse. Så hoppas du förstår att jag ställer mig undrandes.
Nostra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 20:12 #29
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
hade jag enbart haft banners som inkomstkälla så hade det inte blivit mycket pengar. det gäller att hitta de rätta kombinationerna. Vill bara säja att man kan tjäna pengar utan att ha 10 000 dagliga besökare.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 20:23 #30
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Nostra

Som jag skrev innan så är allt möjligt om man håller sig borta från banners och kommer på nya metoder.

Jag kan säga att jag nån gång runt år 2000 hade en idée till sajt som skulle jämföra priser på produkter mellan butiker. Tänkte åka runt med listor på onoff, elgiganten, expert o.s.v. samt kolla på hemsidor och på relativ daglig basis för att få ihop en sida där man kunde jämföra priser. Jag hade tänkt göra det mest som protest mot reklamblaskorna som kommer varje vecka med lågprislöften trots att företagen är långt dyrare än konkurrenterna. Det blev dock ingen sida när jag tänkte vad jag skulle kunna få ut av det hela. Jag trodde företagen skulle bli sura och såg inga möjligheter till att tjäna pengar utom stämningar från butiker som tappat möjlighet att ta ut överpriser. Och inget företag i världen skulle vilja annonsera på min sida.

Vad har vi 5 år senare - Pricerunner. Värderat till 200-300 miljoner kronor. och som tar betalat 2-3 kr/klick från företag som vill synas med att dom är billigast.

Man måste tänka, tänka och åter tänka. Komma på nått nytt. Det finns massa oupptäckta metoder för att lyckas. Jag tror att bannerannonseringen är på väg mot en långsam död, medans internetannonseringen växer explosionsartat. Så en dag kanske även du kommer på modellen som fungerar för dig.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017