Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Double.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-25, 14:56 #21
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Jag har ett program för en av mina sajter på double och tycker det fungerar helt OK. Systemet tycker jag är bra och man kan styra mycket själv. Går ungefär +/- 0 med alla omkostnader via double, men det är nog snarare vårt fel då produkten vi säljer är en tävlingskupong som kostar 15kr, och det är väldigt små marginaler.
Kommer släppa en webbutik nu i mellan dagarna, tänkte köra ett program hos double. De är snabba att svara och ett konto kan sättas upp snabbt.

Affiliatenetwork hör aldrig av sig när man vill sätta upp ett program där, uselt!
Tradedoubler är för stora med för mycket kostnader.
Double, ett bra alternativ!
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-25, 16:04 #22
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Citat:
Originally posted by double@Dec 25 2004, 15:53
Hej!

Jo, jag blev själv informerad om detta idag (har egentligen julledigt ). Det visade sig att en av mina senaste algoritmer som jag skrev fick servern att balla ur... Detta har tyvärr påverkat länkar och trafikflödet under någon timma idag. Nu är det dock fixat och utbetalning kommer att ske precis som vanligt den 27.

God Jul!
Hej,

tack för ett snabbt svar. Mina värsta farhågor var att ni gått i KK och ställt in betalningarna. Men så var det ju inte alls.

Måste säga att även jag tycker att double fungerar mycket bra. Bra utbud av program och inget trassel med referals som tar en stor del av min trafik till tradedoubler. Tummen upp!
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-25, 17:46 #23
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 427
Citat:
Ursprungligen postat av void
Citat:
Ursprungligen postat av double
Hej!

Jo, jag blev själv informerad om detta idag (har egentligen julledigt ). Det visade sig att en av mina senaste algoritmer som jag skrev fick servern att balla ur... Detta har tyvärr påverkat länkar och trafikflödet under någon timma idag. Nu är det dock fixat och utbetalning kommer att ske precis som vanligt den 27.

God Jul!
Hej,

tack för ett snabbt svar. Mina värsta farhågor var att ni gått i KK och ställt in betalningarna. Men så var det ju inte alls.

Måste säga att även jag tycker att double fungerar mycket bra. Bra utbud av program och inget trassel med referals som tar en stor del av min trafik till tradedoubler. Tummen upp!
Ok jag kan ju bara ge min version som annonsör men verkar som affiliaten tycker om double också. Tycker double är ett utmärkt centrum för att bygga vidare med fler annonsörer och affiliates.
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-25, 19:24 #24
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Still going phpweb.biz/suspended.page/]http://phpweb.biz/suspended.page/
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-25, 21:26 #25
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
Hej igen!

December har varit en riktigt aktiv månad med många besökare i nätverket som har gjort att Double har växt riktigt snabbt. Problemet som uppstod ovan var visst lite värre än vad jag trodde. Det som har hänt nu är att hela vår server slagits ur flera gånger under dagen då det har varit en stor överbelastning på den (plus att >jag< lade till lite kod som inte gjorde saken bättre). Resultatet är att företaget som har hand om servern nu envisas och vägrar aktivera sidan igen...

Jag vet att många av våra affiliates besöker WN så jag får skriva här då hela Double för tillfället är nere (+ alla våra mail konton).

Vi har under dagen beställt egen server (helt egen), och kommer att försöka få upp Double på någon annan host under tiden innan vi har fått igång vår egen server. All statistik fram till idag finns kvar så ingen går miste om sina pengar.

Nu är det riktigt trassligt med helgdagarna men har vi tur så får vi upp Double tills på måndag.
Jag ber hemskt mycket om ursäkt och hoppas att ni kan stå ut med väntandet.
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-26, 16:46 #26
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Om ni inte förstår det, Double, så måste det väl skrivas i klartext: Det här duger inte. Det duger verkligen inte. Redundans, backup, reserver och säkerhet till både höger och vänster... sånt är ju A och O innan man ens startar en sån här verksamhet. Nå, man hoppas ju att ni nu har lärt er av läxan och kommer att satsa mer på den biten framöver. Men ni kan lungt räkna med ett rejält steg tillbaka, nu när ni hade kommit igång mycket bra, och det var ju synd och egentligen onödigt. Det skadar våra sajter, varje bruten länk är en negativ sak. Det är alltå inte bara den komission som uteblir som är vårt problem med er just nu.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-27, 20:53 #27
doubles avatar
double double är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
double double är inte uppkopplad
Medlem
doubles avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 158
En sak man lär sig snabbt när man jobbar med nätverk som dessa och som framför allt växer snabbt är att allt inte kommer att gå som planerat. Fram till den 25 flöt allt på fint, men tyvärr så sker det oväntade just när man minst anar. Självklart har vi backups så att alla pengar (och data) som skapats/genererats fram till den 25 december finns kvar. Idag (27e) betalades även affiliate löner ut trotts att sajten fortfarande inte kan besökas.

Det tog oss ett dygn att få upp själva nätverket igen, nu väntar vi bara på att DNS servrarna skall uppdateras och detta kan ju ta allt från någon timma till två dagar (och är helt ur våra händer) ... än så länge har nätverket varit Offline i två dagar om man räknar med idag.

Framöver kommer vi naturligtvis att vara mer förberedda så att detta problem undviks, jag bör även påpeka att allt detta handlar om ett Server fel och har inte något att göra med att nätverket skulle vara ostabilt. Visst blir det ett bakslag och en fin läxa vi får ta, men det oroar oss inte. Vi kommer att fortsätta att driva ett snabbt växande och stabilt nätverk som är användarvänligt och omtyckt av många.

God fortsättning!
double är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-28, 00:38 #28
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
Originally posted by Bengt@Dec 26 2004, 17:46
Redundans, backup, reserver och säkerhet till både höger och vänster... sånt är ju A och O innan man ens startar en sån här verksamhet.
Shit happens, man kan inte förutse allt, visst kan man överdimensionera rejält, men sånt kostar massor av pengar, och någon måste betala, double har ju uppenbarligen betydligt mindre avgifter än tradedoubler och kan därför inte lägga samma summor på servrar osv, och om man ändå skulle lägga dessa summor så kan ändå något gå fel. Som vilket företag som helst så ligger det ju i deras intresse att gå med vinst och de gör säkert sitt bästa för att det inte ska hända igen.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-28, 12:20 #29
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
dee dee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 318
Nu rullar det igen
dee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-28, 13:37 #30
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
all denna diskussion fick mig känna lusten att regga sig... vem vill ha min cookie?
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017