Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella Affiliator-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-01, 10:08 #101
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Originally posted by jonny@Jun 1 2007, 10:32
Så dök det upp en faktura i mailen. Men fakturadatum är 3:e april och förfallodatum 15:e april.

Fakturorna från Affiliator har alltid varit underliga... återstår att se om nån reagerat på mitt meddelande och korrigerar detta.
Föreslår att du ringer Emil. Se PM.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-01, 10:15 #102
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Citat:
Originally posted by jonny@Jun 1 2007, 09:32
Så dök det upp en faktura i mailen. Men fakturadatum är 3:e april och förfallodatum 15:e april.

Fakturorna från Affiliator har alltid varit underliga... återstår att se om nån reagerat på mitt meddelande och korrigerar detta.
Nja, det är väl bara så att de går efter SET ("Standard Eastpoint Time")...? :P
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-01, 14:29 #103
GratisBio GratisBio är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 43
GratisBio GratisBio är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Citat:
Ursprungligen postat av GratisBio
Hej Affiliator,

Jag tycker att Lee Poker verkar väldigt oseriösa som annonsör hos er.
Jag har sedan början av mars förmedlat ett 20 tal korrekta leads som de aldrig tar sig tid att godkänna. Ska det verkligen ta 3 månader innan de godkänner leadesn?
Även om det inte är ni som styr det hela så tycker jag att ni i alla fall kan kontakta de och be de godkänna leadsen!
Hej,

Har förmodligen blivit något fel med deras inrapportering, ska kolla upp det.

/Jimmie
Det har fortfarande inte hänt något!
Jag har alltså ett 20-tal leads eller så kallade deposits som man ska få 100 kr/ leads för. Jag har varit i kontakt med flera av våra medlemmar och fått det bekräftat om att de verkligen gjort insättningar, enligt kraven. Så jag finner det väldigt konstigt att det ska dröja så länge som 3 månader för att få dessa leads godkända!!
GratisBio är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-01, 14:48 #104
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Ursprungligen postat av GratisBio
Citat:
Originally posted by -jimmie@May 29 2007, 21:18
Citat:
Ursprungligen postat av GratisBio
Hej Affiliator,

Jag tycker att Lee Poker verkar väldigt oseriösa som annonsör hos er.
Jag har sedan början av mars förmedlat ett 20 tal korrekta leads som de aldrig tar sig tid att godkänna. Ska det verkligen ta 3 månader innan de godkänner leadesn?
Även om det inte är ni som styr det hela så tycker jag att ni i alla fall kan kontakta de och be de godkänna leadsen!
Hej,

Har förmodligen blivit något fel med deras inrapportering, ska kolla upp det.

/Jimmie


Det har fortfarande inte hänt något!
Jag har alltså ett 20-tal leads eller så kallade deposits som man ska få 100 kr/ leads för. Jag har varit i kontakt med flera av våra medlemmar och fått det bekräftat om att de verkligen gjort insättningar, enligt kraven. Så jag finner det väldigt konstigt att det ska dröja så länge som 3 månader för att få dessa leads godkända!!
Jag har inte fått tag på Lee Poker, delvis för att jag inte arbetat dessa dagar utan jag skickade iväg ett mail som jag ännu inte fått svar på än. Använd gärna supportfunktionen framöver.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 15:47 #105
mindgems avatar
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
mindgems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
Hej.

Hur länge får ett företag annonsera via Affilator innan de betalar sina räkningar?

Jag har varit Medlem i drygt två månader och av ca 10.000 sek har hela 4.50sek betalats ut(eller det är åtminstone vad som sägs ska betalas ut).

För mig verkar det som att så gott som vartenda företag jag haft oturn att hjälpa inte betalar sina räkningar och jag som företagare själv skulle inte erbjuda mina tjänster månad efter månad utan att se lite klöver.

Så frågran är då, hur länge får ett företag annonsera via Affiliator innan de betalar sina räkningar så jag vet när jag ska ta bort deras annonser?
mindgem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-18, 16:01 #106
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Vad jag ser är 70% av den summan genererad denna månad och kommer att faktureras i juli och sedan betalas ut i slutet av juli.

Resterande som ligger under betalning genererades förra månaden och fakturorna ligger för betalning denna månad och kommer om allt går bra att betalas ut den 25:e denna månad, beror lite på vilka betalningsvillkor dina program har, vissa program har 30 dagar från fakturadatumet som var 4 juni.

Du hittar infot under statistik/utbetalningar.

MVH Jimmie
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-04, 14:48 #107
mindgems avatar
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
mindgems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
Citat:
Originally posted by jimmie@Jun 18 2007, 16:01
Vad jag ser är 70% av den summan genererad denna månad och kommer att faktureras i juli och sedan betalas ut i slutet av juli.
Resterande som ligger under betalning genererades förra månaden och fakturorna ligger för betalning denna månad och kommer om allt går bra att betalas ut den 25:e denna månad, beror lite på vilka betalningsvillkor dina program har, vissa program har 30 dagar från fakturadatumet som var 4 juni.
Du hittar infot under statistik/utbetalningar.
MVH Jimmie
Jag kan inte se statistik per dag, Är det planerat att komma, för min revisor vill ju ha bra koll. Utan dagsstatistik så blir det ju bara en klumpsumma. Dessutom har det väl gått tre månader nu utan en krona utbetald, mer än 30.000 i obetalda fakturor.
Tills jag ser pengar på mitt konto kommer jag att misstänka att alla företag som annonserar via Affiliator är skumrask och att Affiliator.Com inte sätter några krav alls på annonsörer.
mindgem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-04, 14:57 #108
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Hej,

Om du tittar på ditt konto så ser du att en utbetalning genererades den 28 juni. Därtill är det inte 30 000 i obetalda fakturor utan mycket mindre än så. vet inte riktigt vart du får siffran 30 000 från?

Dessutom skapades en stor del av de obetalda fakturorna 2007-07-02, dvs för 2 dagar sedan. Det är mellan 10 och 30 dagars faktureringstid, precis som hos alla våra konkurrenter.

Du får gärna höra av dig direkt till oss om det är några frågor, känns inte rätt att diskutera exakta siffror på ett publikt forum.
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-04, 15:09 #109
mindgems avatar
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
mindgems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
Nä, det är sant. Jag ska inte gå in på detaljer här i forumet men jag drog till med 30.000 för att jag inte kan hitta något sätt att få fram hur mycket det är. Det verkar inte finnas någon funktion för det.

Men jag ska skicka en ticket istället.
mindgem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-04, 15:13 #110
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Originally posted by mindgem@Jul 4 2007, 16:09
Nä, det är sant. Jag ska inte gå in på detaljer här i forumet men jag drog till med 30.000 för att jag inte kan hitta något sätt att få fram hur mycket det är. Det verkar inte finnas någon funktion för det.

Men jag ska skicka en ticket istället.
Hej,

Ditt saldo innehåller all ersättning som inte har blivit utbetald så nuvarande månad + tidigare månader = saldo. Du ser även lista över fakturerade ersättningar under rubriken statistik/utbetalningar.

Tar resten via ticket.

/J
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017