Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning för Google Adsense!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-16, 09:27 #81
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
danielos, när Google stängde ditt AdSensekonto, stängde de då samtidigt ditt Googlekonto (d.v.s Gmail, AdWords, Webmaster tools etc) ?

Frågar eftersom att det verkar ha drabbat mig också.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 11:49 #82
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by danielos@Jun 15 2008, 20:50
gummianka, du menar att det kostar Google för mycket att ha annonser på mina forum mot att ha dom på andra forum tjänster? Om det var det enda problemet kan Google helt enkelt bara dumpa priset och sätta smart pricing?
Nej så kan det ju inte vara, det skulle ju betyda att du är sämre än dom, så kan vi inte ha det.
Om du själv annonsrade någonstans, och märkte att det inte gick, att det kostade mer än det gav tillbaka, skulle du vara villig då att förlora lite mindre pengar för att vara snäll hos den du annonserar hos ? Och om du hade en tjänst där du förmedlade annonser, och hade en annonsplats som ingen ville annonsera på, skulle du ha kvar den då även om det faktiskt kostade pengar, för att vara snäll...
Nu är detta ett hypotetiskt resonemang eftersom det aldrig kan vara så...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 12:15 #83
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Citat:
Originally posted by gummianka@Jun 16 2008, 11:49
Om du själv annonsrade någonstans, och märkte att det inte gick, att det kostade mer än det gav tillbaka, skulle du vara villig då att förlora lite mindre pengar för att vara snäll hos den du annonserar hos ? Och om du hade en tjänst där du förmedlade annonser, och hade en annonsplats som ingen ville annonsera på, skulle du ha kvar den då även om det faktiskt kostade pengar, för att vara snäll...
Nu är detta ett hypotetiskt resonemang eftersom det aldrig kan vara så...
Inget av ovanstående kan vara ett rimligt skäl (i mitt tycke) för Google att avsluta/stänga ett konto. En website som har för annonsörerna/Google olönsamtrafik kan Google reglera med smartpricing, alt. strypa annonstillgången, eller hur?

Att på livstid stänga ett konto med ovan nämnda skäl är absurt, om det nu skulle vara så att det sker.

Jag är säker på att 95% av alla AdSense publicister skulle självmant ta bort dåligt konverterande annonser om denna information fanns att tillgå, för att undvika smartpricing eller avstängning.

Google utnyttjar sin nära-på monopolställningn och dikterar, återigen i mitt tycker, regler och villkor som osar dålig affärsetik. Och de kan göra det, därför att likvärdiga alternativ saknas idag.
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-16, 12:25 #84
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jag håller helt med dig mephisto73. Och alternativ saknas på många marknader som du säger utom på den spanska där jag idag använder tex, www.impresionesweb.com som ger faktiskt mer än vad Adsense gav på den spanska och latinamerikanska marknaden. Jag är övertygad om att mycket kommer kommer att hända de närmaste åren om inte Google ändrar sin attityd.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-22, 02:56 #85
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Maxjohan Maxjohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 171
Seriöst danielos, jag vill inte dissa dig men en gnutta verklighet är att Google inte bryr sig om dig och många andra för att du är långt ifrån de summor som krävs för att bli betraktad som en Elefant is googles verksamhet.

Dessutom så tycker jag väl att 10 varningar bör räcka. Google är inte ute efter att leka i sandlådan utan det är ett $miljardföretag som får sina intäkter från annonser. De är beroende av att det går bra för annonsörerna och reglerna följs, det är ganska logiskt.

Tycker väl att de flesta som använder sig av endast adsense för det mesta vill ha "ALLTING" i utbyte mot "Ingenting".

Vad jag menar med det är att, många slänger upp några hemsidor och sedan går på den enklaste lösningen för att tjäna pengar på sidorna. Allt de har i huvudet är att tjäna pengar på sidorna och inte erbjuda bra kvalitets innehåll och tjänster. Alltså så bryr det sig inte så mycket om vilken typ av trafik de sänder till annonsörerna inom adsense programmet. Så jag håller inte riktigt med mephisto ovan, när han säger att det inte är rimligt att stänga av en adsense användare för att de sänder skit trafik.

Det är ju någon på andra sidan som betalar för din skit trafik med ad-words.

Så om du hade tänkt i genom alternativen före så kanske det här hade kunnat förebyggas. Tillexempel att gå med bara % baserade provisioner.

Det ger också ofta mer att gå med % om du vet vad du gör genom att attrahera kvalitets trafik.

Det kan löna sig i längen
Maxjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-22, 10:50 #86
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by Maxjohan@Jun 22 2008, 02:56
Seriöst danielos, jag vill inte dissa dig men en gnutta verklighet är att Google inte bryr sig om dig och många andra för att du är långt ifrån de summor som krävs för att bli betraktad som en Elefant is googles verksamhet.

Dessutom så tycker jag väl att 10 varningar bör räcka. Google är inte ute efter att leka i sandlådan utan det är ett $miljardföretag som får sina intäkter från annonser. De är beroende av att det går bra för annonsörerna och reglerna följs, det är ganska logiskt.

Tycker väl att de flesta som använder sig av endast adsense för det mesta vill ha "ALLTING" i utbyte mot "Ingenting".

Vad jag menar med det är att, många slänger upp några hemsidor och sedan går på den enklaste lösningen för att tjäna pengar på sidorna. Allt de har i huvudet är att tjäna pengar på sidorna och inte erbjuda bra kvalitets innehåll och tjänster. Alltså så bryr det sig inte så mycket om vilken typ av trafik de sänder till annonsörerna inom adsense programmet. Så jag håller inte riktigt med mephisto ovan, när han säger att det inte är rimligt att stänga av en adsense användare för att de sänder skit trafik.

Det är ju någon på andra sidan som betalar för din skit trafik med ad-words.

Så om du hade tänkt i genom alternativen före så kanske det här hade kunnat förebyggas. Tillexempel att gå med bara % baserade provisioner.

Det ger också ofta mer att gå med % om du vet vad du gör genom att attrahera kvalitets trafik.

Det kan löna sig i längen
My point exactly, jag kunde inte sagt det bättre själv, ja inte ens så där bra.

Det är klart man kan ha åsikter om vad Google kunde göra istället (smartpricing mm) men dels får man ju ha en viss förståelse för att det faktiskt inte går, rent administrativt, att tillsätta 1 person som skulle jobba med säg 100, eller 1000 kunder, av danielos storlek, så försvinner ju alla marginaler direkt, så hela systemet (att alla faktiskt ändå ska kunna använda det) bygger ju på att man måste kunna, med en ganska bred sopborste, städa bort dom kunder som inte levererar.
Vidare är det ju som Maxjohan sa, det är ju för annonsörerna man (Google) jobbar, vill Ni tjäna pengar på Adsense så är det ju upp till Er att följa reglerna.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-22, 18:50 #87
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jag är helt med på vad du säger Maxjohan, men varför fortsätter alla andra forumtjänster med Adsense trots att jag har påpekat för Adsense att min forumtjänst inte har fler forum än andra med downloadlänkar?
Varför väljer Adsense att stänga mitt konto och ingen annans, trots att jag hävdar och menar att mina forum är de renaste på marknaden samt inte ett enda svensk forum har fått en varning?
Varför måste bara jag följa Googles regler och ingen annan liknande forumtjänst?
Faktum kvarstår, jag och många ser inte det logiska i vilka som får sina konton avslutade och inte.

Du säger att Google ev. avslutar konton pga skittrafik, det må vara fallet, men jag kan knappast tro att likande forumtjänster har så mkt bättre trafik, tvärtom jag har fler stora och seriösa forum än många andra forumtjänster.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-06-23, 10:56 #88
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 762
Man kan ju fråga sig om kvaliteten på trafiken från Googles egna tjänster alltid är helt superb eller hur de hanterar den trafiken i jämförelse med den trafik som kommer från externa publicister. Svårt att tänka mig att all trafik som annonserna på Gmail osv. genererar alltid är av bästa kvalitet och i de fall måste de ju kunna hantera det med filter osv. med tanke på att de knappast skulle stänga av sina egna tjänster. Samma sak gäller andra stora publicister som är värda mer pengar för Google. De KAN säkert filtrera en stor del av trafiken om de bara vill/måste men förmodligen är det som andra redan påpekat även andra faktorer som spelar in.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017