Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning för Google Adsense!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-16, 10:35 #11
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Fast det är relativt svårt att styra över 80 000 forum. Att granska dom tar ungefär ett halvår och sedan har det tillkommit 20 000 under den tiden. Det är liksom antingen eller.

Fast i mitt fall har man varit otroligt petig, att man stänger efter 10 forum, då jag vet 2-4 andra forumtjänster som är fulla med forum som strider mot Google Adsense villkor.

Problemet är inte att man väljer att avsluta mitt samarbete, då det är svårt att ha full kontroll på alla sidor, problemet är att det är många andra forumtjänster som får forsätta.

Och detta efter att jag anser att jag har betydligt mer kontroll på mina forum än andra forumtjänster, jag har flera system att hitta forum och stänga av dom på. Och då väljer Google att stänga just mig och inte andra, och jag är dessutom den största forumtjänsten. Jag har svårt och se hur Google resonerar och börjar tro att dom inte resonerar över huvudtaget.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 10:41 #12
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Ett tips är att aldrig lägga adsense på sidor där du inte styr över innehållet.
En av mina sidor blev också avstängd från adsense för några veckor sen utan någon direkt anledning.
Har man otur så får man en sur jävel som granskar din sida.
Jag har själv stött på att en person på google adsense som godkänner ett visst upplägg av adsense annonser på ens sida o sedan kommer där en annan person som inte godkänner det o skickar en varning.
Jag undrar om de inte har blivit hårdare, jag har fått varningar på oväntade sidor sista tiden. Då är det bara att byta reklam mot TD:s textbaserade som kan ge bra med pengar på rätt sida.
Ja de kan har blivit hårdare, det känns så iallafall.

danielos tylidligen har de noll tolerans när det gäller deras regler. Jag hade nog aldrig lagt in adsense på en forum hosting sida but that might be just me.
Innehåll så som gambling/warez/drugs o sådant är väldigt svårt o hålla koll på dock tycker jag det är lite väl hårt o låsa hela kontot.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 10:47 #13
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
En annan sak är att jag nu inte kan lägga Adsense reklam på endast de sidor jag har 100% kontroll på, för nu är jag i Google ögon en brottsling som medvetet har brytit mot deras villkor. Och då tycker dom inte att jag kan tillåtas att ha ett Adsense konto någonsin mer. Så här lyder motiveringen:

Citat:

Då du blivit varnad vid ett flertal tillfällen för många olika förseelser
(dock upprepade tillfällen för illegal fildelning/warez och andra
copyright överträdelser) av våra programpolicies, anser vi inte längre att
du tillför tillräckligt för att vara en del av AdSense-programmet.
Ett normalt företag hade sagt:
danielos, ta bort all reklam på de sidor du inte har kontroll på, annars stänger vi ditt konto. Om du får en varning till måste vi stänga ditt konto.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 10:58 #14
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
Citat:
Originally posted by Jawn@May 16 2008, 10:19
Ett tips är att aldrig lägga adsense på sidor där du inte styr över innehållet.
Ett relaterat problem är att det är så lätt att stänga av andras adsense-konton. Det är bara att slänga upp en porrsida. Lägga in någon annans google-adsense-id i annonskoden och anmäla. Google varnar annonsören och stänger sedan ner kontot...
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 11:21 #15
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivitet
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Ett tips är att aldrig lägga adsense på sidor där du inte styr över innehållet.
Ett relaterat problem är att det är så lätt att stänga av andras adsense-konton. Det är bara att slänga upp en porrsida. Lägga in någon annans google-adsense-id i annonskoden och anmäla. Google varnar annonsören och stänger sedan ner kontot...
Tyvärr har du fel, man kan nu har ett filter där man skriver in vilka sidor som får visa ens adsense annonser, allt annat blockeras.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 11:22 #16
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Jag förstår alla som blir upprörda av att deras konto stängs utan orsak. Men i ditt fall danielos så skriver du ju "det är bara det att efter 10:e gången så stänges även hela kontot ner". Hur många gånger är det rimligt att man ska behöva säga till innan det är ok att stänga ner kontot? Och är det så att din lösning med att ta bort reklam på spanska och engelska sidor kom först efter de stängde ditt konto? Det kan ju tänkas att det är så dags då, så att säga.

Klart du är upprörd. Att få kontot avstängd ställer ju till det för dig. Du måste leta upp nya annonser och det tar massa tid. Men i ditt fall så hade du ju fått en hel del varningar och möjlighet att försöka rätta till problemet, stämmer inte det?

Själv tycker jag att adsense funkar bra. Jag anser att det är en bra tjänst. Och framför allt har jag det bara på sidor jag kontrollerar innehållet på till 100%.

Men som din rubrik lyder "Gör dig inte beroende av..." Visst, jag håller med. Man ska helst ha mer än en inkomstkälla och inte vara beroende av endast en.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 11:24 #17
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Citat:
Originally posted by -radioaktivitet@May 16 2008, 10:58
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Ett tips är att aldrig lägga adsense på sidor där du inte styr över innehållet.
Ett relaterat problem är att det är så lätt att stänga av andras adsense-konton. Det är bara att slänga upp en porrsida. Lägga in någon annans google-adsense-id i annonskoden och anmäla. Google varnar annonsören och stänger sedan ner kontot...


Tyvärr har du fel, man kan nu har ett filter där man skriver in vilka sidor som får visa ens adsense annonser, allt annat blockeras.
Jasså. Det kände jag inte till. Förmodligen är det inte så många andra som känner till det heller... Vilket i sin tur innebär att jag har rätt i mitt påstående B)
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 11:32 #18
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Rickard Rickard är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivitet
Citat:
Originally posted by -Jawn@May 16 2008, 11:21
Citat:
Originally posted by -radioaktivitet@May 16 2008, 10:58
Citat:
Ursprungligen postat av Jawn
Ett tips är att aldrig lägga adsense på sidor där du inte styr över innehållet.
Ett relaterat problem är att det är så lätt att stänga av andras adsense-konton. Det är bara att slänga upp en porrsida. Lägga in någon annans google-adsense-id i annonskoden och anmäla. Google varnar annonsören och stänger sedan ner kontot...

Tyvärr har du fel, man kan nu har ett filter där man skriver in vilka sidor som får visa ens adsense annonser, allt annat blockeras.

Jasså. Det kände jag inte till. Förmodligen är det inte så många andra som känner till det heller... Vilket i sin tur innebär att jag har rätt i mitt påstående
Du har nog rätt radioaktivitet... men:
"Tillåtna webbplatser
Använd den här sidan för att ange vilka webbadresser som får visa Google-annonser för ditt konto. Du kan välja att tillåta alla webbplatser eller lista specifika webbplatser.", cit från google adsense.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 11:42 #19
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Man kan nog summera ihop till 2 st stora råd:

1: Bli inte beroende helt av adsense, ha en backup plan och använd inte endast adsense. Det bästa är om du kan hitta flera olika alternativa annons nätverk och inte använda Adsense över huvudtaget anser jag.

2: Men om du använder Adsense, se till att du har full kontroll var du lägger adsense reklam.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 11:48 #20
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Kan rekommendera OpenX där danielos. Ett par knapptryck så kan du omfördela viktningen av olika kampanjer eller helt plocka bort en annonsör. Du kan även outsourca hela annonssäljandet till nån kostymnisse för att slippa skiten helt vilket jag tycker det låter som att du borde kunna göra med 70m p/vs i månaden
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017