Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Varning för Google Adsense!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-05-15, 22:01 #1
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jag skulle vilja flagga upp för en väldigt stor varning för att göra sig beroende av Google Adsense.

Efter att den som ägde gratisforum.se blev avstängd utan synbar anledning har det nu även inträffat mig och mina tjänster.

Som alla vet kan Google Adsense stänga ner folk med eller utan synbar orsak utan att förklara varför.
I mitt fall har man förklarat varför.

Jag har haft enbart Google Adsense sedan 2004 på Dina Webbtjänster webbtjanster.se och senare även på egetforum.se, getforum.org samt forogratis.es.

Jag erbjuder gratis forum, blogg, webbsida, gästböcker mm som är reklamfinansierat och med våra 8 000 gästböcker och 80 000 forum och över 1500 000 användare samt 70 000 000 sidvisningar/mån är vi så långt jag vet Europas största forumtjänst på våra 21 servrar.

Google Adsense har stängt vårt konto pga dom hittade 10 forum som hade till nerladdning av program och musik.

2 av dessa forum var dessutom helt felaktigt anklagade för att ha innehåll som stred mot Googles policy.
Efter varje påpekande av att ett forum har stridit på Googles policy har forumet stängts ner, det är bara det att efter 10:e gången så stänges även hela kontot ner.

Jag har arbetat 100% för att göra mitt bästa för att komma dit jag är och det irriterar mig enormt att det inte har
gått att kommunicera med Google på annan sätt än ett mkt standardsvarsaktigt och robotaktigt sätt.

Jag har ständigt letat efter forum som strider mot Googles policy och aldrig hittat ett på den svenska sidan, dock har jag ständigt stängt ner forum på den spanska/engelska sidan.

Problemet är inte att Google inte tycker att det är bra att göra reklam på en gratis forum tjänst, problemet är att dom stänger ner mig samtidigt som andra liknande forumtjänster fortsätter med Google Adsense reklam.

Eftersom jag driver 2 oberoende företag inom webbtjänster tecknade jag 2 nya konton i varsitt namn och forsatte använda Google Adsense reklam.

Nu har man stängt även dessa 2 med hänvisningen av att dom är relationerade med mitt första konto, fastän ett av företagen har en annan ägare.

Inte nog med detta, man har sagt att man inte betalar ut det som är intjänat vilket är runt 20 000kr.

Jag har sagt till Google att mina problem är på den spanska och engelska sidan, och varför kan jag inte ta bort Adsense reklam där och fortsätta på den svenska och har fått ett blank nej på det.

Som tur är finns det mkt seriösare aktörer än Google Adsense som ger samma pengar eller nästan samma pengar.

Genom att ha lagt ut 66 000kr på Adwords och andra saker har jag sett mig som en seriös samarbetspartner till Google, men det verkar inte som om Google tycker likadant.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-15, 22:06 #2
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Citat:
Originally posted by danielos@May 15 2008, 21:01

Som tur är finns det mkt seriösare aktörer än Google Adsense som ger samma pengar eller nästan samma pengar.
Dessa får du jättegärna tipsa om
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-15, 22:13 #3
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
På den spanska sidan finns impresionesweb.com som just nu ger samma pengar, på svenska sidan är det lite värre, men om jag får ut 60% av Adsense med lite arbete är jag nöjd.

Anledningen till mitt inlägg är mest att flagga upp för 2 saker:

1: Google ger dig bra med pengar men kan stänga ner ditt konto rätt upp och ner och blåsa dig på dina pengar.
2: Du kan inte får rättelse eller tro att du ska få en normal kontakt med Google när det är något.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-15, 22:21 #4
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Det är klart att Googles storlek kommer att innebära problem "i framtiden"...är det någon som trott något annat...dom är ett företag, med syfte att tjäna pengar, självklart sker allt dom gör med mer eller mindre godtycke...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-15, 22:23 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Du har nog rätt gummianka, fast detta är rätt extremt, detta måste en dag slå tillbaka på Google rätt rejält, vi pratar ju om att dom sågar europas största forumtjänst någonsin, detta trots att jag ser mig som oerhört seriös och hårt arbetande, och detta visar att Google Adsense är kapabla att göra nästan vadsomhelst i godtycke.

Jag hoppas i varje fall att alla som läser detta får sig en tankeställare angående Google och Google Adsense.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-15, 22:53 #6
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Du är inte ensam direkt. Se tex http://www.webmoney.se/adsense-ar-dod-lang...e-leve-adsense/

Rent allmänt gäller det att diversifiera inkomstkällorna. Bra alternativ till adsense är svårt att hitta för generella webbsidor. Jag kan personligen tipsa om www.yieldmanager.com (pma mig för kontaktinfo till folket där) samt CJs ValueClickMedia. Tyvärr så har de ju inte lika bra annonser som jag själv upplever att adsense är.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-15, 23:45 #7
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
grazzy, tack för länkten till bloggen webmoney, den var grymt intressann. Som tur har jag det sista halvåret börjat ta in andra inkomstkällor så det är inte hela världen för min del. Detta tycker jag var mkt intressant:
Citat:
För cirka ett år började jag märka att Adsense som affärsmodell inte var här för att stanna och har successivt växlat mot affiliatemarknadsföring som intäktsmodell
Det märkliga är att Google går fram som en stor skördetröskare för att få in så mkt som möjligt på så kort tid som möjligt innan dom går under, utan att bry sig eller försöka upprätta hålla normala kundrelationer med affiliates.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 10:00 #8
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Det som är positivt nu (fastän det är lite jobb med det) är att man nu kan handplocka annonser och slipper se porrannonser/pokerannonser och andra oseriösa annonser i Adsense nätverket som man ideligen måste blocka då man i Adsense inte kan välja annsoner. I min blocklista på Adsense kontot hade jag runt 100-150 adresser blockade på slutet.

Att slippa denna typ av annonser är för mig av stor vikt då jag har många seriösa forum på min tjänst.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 10:19 #9
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Ett tips är att aldrig lägga adsense på sidor där du inte styr över innehållet.

En av mina sidor blev också avstängd från adsense för några veckor sen utan någon direkt anledning.
Har man otur så får man en sur jävel som granskar din sida.
Jag har själv stött på att en person på google adsense som godkänner ett visst upplägg av adsense annonser på ens sida o sedan kommer där en annan person som inte godkänner det o skickar en varning.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-05-16, 10:33 #10
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Originally posted by Jawn@May 16 2008, 09:19
Ett tips är att aldrig lägga adsense på sidor där du inte styr över innehållet.
En av mina sidor blev också avstängd från adsense för några veckor sen utan någon direkt anledning.
Har man otur så får man en sur jävel som granskar din sida.
Jag har själv stött på att en person på google adsense som godkänner ett visst upplägg av adsense annonser på ens sida o sedan kommer där en annan person som inte godkänner det o skickar en varning.

Jag undrar om de inte har blivit hårdare, jag har fått varningar på oväntade sidor sista tiden. Då är det bara att byta reklam mot TD:s textbaserade som kan ge bra med pengar på rätt sida.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017