Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 4)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-01-29, 12:50 #121
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutare Visa inlägg
Hej publishers,

Är det någon här som jobbar med Nelly.com och som har uppmärksammat många nekade sales för januari 2014? I mitt fall rör det sig om 100% nekade sales.

Först fick jag vet att sales i början av månaden har råkat "hamna i fel segment" och att det var därför de nekades. Därefter lades dessa sales till manuellt och fick ett ordernummer som börjar på "TD1_". Sedan 28 januari är samtliga sales från Nelly.com nekade. Supporten på TradeDoubler påstår att det beror på returer, men 100% returer låter osannolikt i mina ögon. Har ni kikat hur det är på era konton?

Logga in på ditt TradeDoubler-konto, klicka på [Statistik] [Mer rapporter] [Avslut- och leadrapport] och välj "Webbplats", "Program" och "Period" för att få fram statistik för denna månad.

Titta sedan under kolumnen "Status". "D" står för "Denied" (Nekat), "A" för "Approved" (Godkänd) och "P" för "Pending" (Väntar). Hur är det i ditt fall? Jag är tacksam för svar, hjälp eller vidare vägledning.
Kollade närmare på min statistik...

För dec var det ca 50/50, men för januari är det 100% denied eller pending! Dom som pendar nu kommer jag hålla noga koll på! Försöker Nelly åka snålskjuts? Verkar inte bättre!
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-29, 18:42 #122
livsnjutares avatar
livsnjutare livsnjutare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 41
livsnjutare livsnjutare är inte uppkopplad
Nykomling
livsnjutares avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 41
Tack gregoff! Då känner jag till, förutom mig själv, tre andra publishers som också har 100% nekade sales via Nelly.com för januari 2014. Jag har också några pending, men de som redan har behandlats är 100% nekade.

Det är rätt osannolikt att samtliga kunder har returnerat sina varor. Låt oss följa upp detta gemensamt - såhär får det inte gå till!

Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Kollade närmare på min statistik...

För dec var det ca 50/50, men för januari är det 100% denied eller pending! Dom som pendar nu kommer jag hålla noga koll på! Försöker Nelly åka snålskjuts? Verkar inte bättre!
livsnjutare är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-29, 21:18 #123
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av livsnjutare Visa inlägg
Tack gregoff! Då känner jag till, förutom mig själv, tre andra publishers som också har 100% nekade sales via Nelly.com för januari 2014. Jag har också några pending, men de som redan har behandlats är 100% nekade.

Det är rätt osannolikt att samtliga kunder har returnerat sina varor. Låt oss följa upp detta gemensamt - såhär får det inte gå till!
Jag har direktkontakt med en Account Manager för Nelly hos TD. Skickade iväg en förfrågan där. Inväntar svar...

Min personliga gissning är att det finns noll kontroll över vad ehandlarna gör med sina affiliates sales. Dom kan luta sig tillbaks och neka alla sales och säga att ordrarna har "returnerats" av köparna och ingen kan bevisa motsatsen för det är bara dom själva som har tillgång till deras egna ordersystem.

Någon annan i affiliatebranschen får gärna fylla i här vad för kontroll som egentligen finns... om någon... Själv har jag bara erfarenhet som affiliate, inte som ehandlare...
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-29, 23:17 #124
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Någon annan i affiliatebranschen får gärna fylla i här vad för kontroll som egentligen finns... om någon... Själv har jag bara erfarenhet som affiliate, inte som ehandlare...
Det finns ingen som helst kontroll. E-handlarna kommer givetvis inte betala mer än de måste
och om de kan slippa betala genom en enkel lögn så är det självklart att de kommer göra så.

Hela affiliatebranschen är smutsig. Jag skulle säga att det är den mest smutsiga delen i hela
IT-branschen.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-30, 11:39 #125
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej,

Den senaste veckan har vi hanterat en stor mängd returer från Nelly. Returerna avser både försäljning i december och januari. Antalet returer/returgraden har varit högre än vanligt eftersom många har skickat tillbaka julklappar under de senaste veckorna. Affiliatekanalen har lika stor andel returer som övriga försäljningskanaler hos Nelly.

Om du har frågor kring detta eller vill ha mer information om varför provision har dragits tillbaka från en specifik order så kontaka gärna vår publisher support på: [email protected]

Tack på förhand,
Publisher Support
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-31, 01:10 #126
livsnjutares avatar
livsnjutare livsnjutare är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 41
livsnjutare livsnjutare är inte uppkopplad
Nykomling
livsnjutares avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler Visa inlägg
Hej,

Den senaste veckan har vi hanterat en stor mängd returer från Nelly. Returerna avser både försäljning i december och januari. Antalet returer/returgraden har varit högre än vanligt eftersom många har skickat tillbaka julklappar under de senaste veckorna. Affiliatekanalen har lika stor andel returer som övriga försäljningskanaler hos Nelly.

Om du har frågor kring detta eller vill ha mer information om varför provision har dragits tillbaka från en specifik order så kontaka gärna vår publisher support på: [email protected]

Tack på förhand,
Publisher Support
Hej TradeDoubler,

Jag kan hålla med om att köp gjorde i december kan leda till en högre returgrad på grund av julklappsinköp, men nu talar vi enbart om köp gjorda från och med 1 januari 2014. Därmed handlar det inte om inköp av julklappar (sålänge vi inte talar om det ortodoxa julfirandet), utan köp under rean.

Motsvarar en högre reutrgrad 100% returer? Vi är nu fyra oberoende publishers som upplever samma sak, nämligen att samtliga sales för januari 2014, är 100% Denied (D) - alltså nekade. Det är just detta jag finner vara märkligt.

För december 2013 är endast 18,75% av mina sales nekade (notera att anledningen till en nekad sale kan beror på flera saker, så det handlar inte nödvändigtvis om enbart returer).

Om vi antar att de nekade sales:en för december 2013 endast beror på returer från felaktiga julklappsinköp, så är returgraden ändå "endast" 18,75%. Är det då inte märkligt att köp gjorda i januari 2014 ligger på 100%?

Antingen har Nelly.com otroligt dåliga produkter och enormt missnöjda kunder, eller så är det något som inte stämmer? Jag hade haft förståelse ifall en förhöjd returgrad innebar 50% returer, 60% returer eller till och med 90% returer - men 100% returer känns inte helt normalt och det är just därför jag ifrågasätter detta.

Framför allt tycker jag inte om att ni tar bort sales och lägger till dem utan att meddela oss publishers. Ifall det har skett ett tekniskt fel och om vissa sales har råkat hamna i fel segment, skulle vi publishers uppskatta ifall ni meddelar oss vad som sker med vårt TradeDoubler-konto och varför ni flyttar våra sales.

Jag hoppas att att jag har fel och att det ni säger stämmer, men jag ska fortsätta höra med fler publishers om hur situationer ser ut hos dem. Någon av oss måste ändå ha lyckats generera en nöjd kund!

Med vänlig hälsning,
Igor Pavlic
livsnjutare är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-31, 15:34 #127
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej,

Tack för att du uppmärksammar oss på detta.

Ta gärna kontakt med vår support på [email protected] så kan vi undersöka detta närmare.

Mvh,
Publisher Support
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-01, 10:58 #128
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Det känns väldigt trist när affiliates känner sig lurade. Dessutom känns det ju väldigt otryggt att man som liten affiliate inte har några möjligheter att kontrollera, det KÄNNS alltså som att det är lätt att bli utnyttjad. Även om det inte behöver bli så.

Därför undrar jag; är det någon som är med i facket och har lyft denna fråga med dem? Man kan vara med i ett fackförbund som egenföretagare och då måste de kunna lägga resurser på att undersöka detta närmre. Eller?
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-01, 16:36 #129
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av jensplan Visa inlägg
Därför undrar jag; är det någon som är med i facket och har lyft denna fråga med dem? Man kan vara med i ett fackförbund som egenföretagare och då måste de kunna lägga resurser på att undersöka detta närmre. Eller?
Facket kan bara hjälpa dig med saker som de redan har kompetens inom. När inte ens affiliates
kan branschen hur ska då någon insöad sosse på ett fackförbund kunna hjälpa dig?
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-03, 19:13 #130
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Knös Knös är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 177
Väntar fortfarande på betalningar för pengar jag tjänade genom er för över ett år sedan. När jag hör av mig och frågar säger ni att ni ska kontrollera med ansvariga men hör sedan aldrig av er till mig (ca 14 dagar sedan).
Knös är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017