Kom ihåg mig?

Varningsflagga för Binero

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2019-07-11, 10:43 #11
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Binero var bra för 7-10 år sedan, då körde jag allt mitt där utan större problem. Men sedan hände någonting.

Hur som, håller med övriga om att man bör lägga sina kritiska grejer någon annanstans. Rekommenderar AWS om man blickar mot VPS i form av EC2. Har mina kritiska prylar där, med varningar så fort där är en störning. Satt upp så det skickas mess via slack när det är något kritiskt, om felet inte är avhjälpt efter 5 minuter skickas även ett sms ut.

Detta känns som en nobrainer om man har ansvar för sina kunders kritiska sajter.

De mindre kritiska/krävande projekten huserar på Oderlands webbhotell som håller grymt bra kvalité för ett par hundringar i månaden.
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-07-12, 18:40 #12
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
De mindre kritiska/krävande projekten huserar på Oderlands webbhotell som håller grymt bra kvalité för ett par hundringar i månaden.
Nu vet inte jag hur pass krävande sajter du har som behöver AWS, men jag känner till ordentligt krävande sajter som körs på Oderland Premium som fungerar ypperligt, så Oderland passar bra även för mer krävande, inte alla kan administrera en VPS. Men om du redan har en vps, varför inte lägga allt inkl. det du har på oderland på den?

Senast redigerad av Danielos den 2019-07-12 klockan 18:43
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-07-14, 13:08 #13
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Nu vet inte jag hur pass krävande sajter du har som behöver AWS, men jag känner till ordentligt krävande sajter som körs på Oderland Premium som fungerar ypperligt, så Oderland passar bra även för mer krävande, inte alla kan administrera en VPS. Men om du redan har en vps, varför inte lägga allt inkl. det du har på oderland på den?
Ber om ursäkt om OT, men för att svara på frågan:
Har inga tvivel om att det skulle gå ha större sidor där också. Har flera VPSer på EC2, det hade säkert gått ha grundläggande webbsidorna på Oderland också, men eftersom de tyngsta processeringarna av data ligger i Lambda, kösystemen på SQS, transactional emails på SES blev det tillslut lättare att hålla reda på de sajterna genom att lägga allt relaterat inom ett VC på AWS. De mindre sidorna vill vi ha olika ip:n på av olika anledningar, går ju köpa fler ip:n och peka på EC2 också, men det har väl mest bara inte blivit att jag gjort så än. Får väl se vad framtiden har att erbjuda.

Senast redigerad av Jimmit den 2019-07-14 klockan 13:12
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2019-07-16, 11:43 #14
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Ingen fara med OT, bättre lite OT än inga inlägg alls i wn numera Men då förstår jag.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017